Νομοσχέδιο: Τι προβλέπεται για τα ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα, εισαγωγές μεταχειρισμένων, χαράτσι για άρση ακινησίας

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

[email protected]

Στη Βουλή αναμένεται να κατατεθεί το αργότερο έως την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου το νομοσχέδιο του υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που περιλαμβάνει μεγάλες αλλαγές στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στην έκδοση άδειας κυκλοφορίας, στους ελέγχους των ΚΤΕΟ αλλά και βαριά πρόστιμα σε περίπτωση διαπίστωσης πλαστών Πιστοποιητικών στα καινούρια αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr στο νομοσχέδιο που είχε παρουσιάσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχουν αλλαγές όσον αφορά στα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ., στα έγγραφα που χρειάζονται για να εκτελωνίσει κανείς εισαγόμενα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ενώ μικροαλλαγές θα υπάρχουν και σε άλλα άρθρα του αρχικού νομοσχεδίου.

Ειδικότερα στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παραμένει μόνο το ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ ενός οχήματος ώστε να πιστοποιούνται τα διανυθέντα χιλιόμετρα.

Πρακτικά ο έμπορος ή ο ιδιώτης που θα εισάγει κάποιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα θα πρέπει να έχει φροντίσει να έχει μαζί του έγγραφο από το ΚΤΕΟ της χώρας που κινούνταν το όχημα στο οποίο θα αναγράφονται όλοι οι έλεγχοι, οι παρατηρήσεις αλλά και τα χιλιόμετρα στα οποία πραγματοποιήθηκαν οι έλεγχοι.

Σε περίπτωση που το όχημα έχει κυκλοφορήσει σε δύο ή περισσότερα κράτη-μέλη προβλέπεται να υπάρχει το ιστορικό του τελευταίου κατόχου ή οι έλεγχοι στο κράτος-μέλος που κυκλοφορούσε πριν εισαχθεί στην Ελλάδα.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως κάποιος έμπορος ή ιδιώτης έχει παραποιήσει τα έγγραφα των ΚΤΕΟ προβλέπονται πρόστιμα που μπορεί να ανέλθουν έως και σε 5 φορές την αξία του οχήματος!

Έρχονται πρόστιμα «μαμούθ»

Πρόστιμο «μαμούθ» αναμένεται να επιβληθεί στο VW Group στην Ελλάδα καθώς στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπονται πολύ υψηλά πρόστιμα στους κατασκευαστές που έχουν υποβάλλει ψευδείς εγκρίσεις Τύπου «φωτογραφίζοντας» το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων μέσω χρήσης παράνομου λογισμικού.

Ειδικότερα στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου επισημαίνεται πως όποιος κατασκευαστής υπέβαλε ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης Τύπου επιβάλλεται πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο και έως το 700πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος!

Το κόστος του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης ανέρχεται σε 200 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.

Αν υπολογίσει κανείς πως το παράβολο έγκρισης Τύπου των οχημάτων ανέρχεται σε 200 ευρώ ανά όχημα τότε αν το πρόστιμο είναι ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο κόστος για 20.000 οχήματα το κράτος θα πρέπει να εισπράξει 1,6 δις. ευρώ!

Σε περίπτωση που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιβάλει πρόστιμο ίσο με το 700πλάσιο κόστος του παραβόλου τότε θα πρέπει να εισπράξει 2,8 δις. ευρώ!

Ωστόσο στα παραπάνω ποσά έχει προβλεφθεί και έκπτωση που ξεκινά από 5% και μπορεί να φτάσει έως και 60%.

Αν λοιπόν υποθέσουμε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μειώσει στο μέγιστο το πρόστιμο στο VW Group τότε θα πρέπει να πληρώσουν τα γερμανικά εργοστάσια 640 εκατ. ευρώ αν το συνολικό πρόστιμο ανέρχεται σε 1,6 δις. ευρώ.

Αν πάλι το πρόστιμο ανέρχεται σε 2,8 δις. ευρώ τότε το συνολικό πρόστιμο που θα πρέπει να καταβάλει ο γερμανικό όμιλος ανέρχεται σε 1,12 δις. ευρώ!

Τα ΚΤΕΟ θα κόβουν τα ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα

Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα διαπιστώσουν πως το αυτοκίνητό τους δεν αναγράφει τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει κατά τη διάρκεια ελέγχου των ΚΤΕΟ καθώς σύμφωνα με το νομοσχέδιο με την βάση δεδομένων θα ελέγχονται όλοι οι προηγούμενοι τεχνικοί έλεγχοι και σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανακολουθία διανυθέντων χιλιομέτρων τότε το όχημα θα κόβεται.

Στη συνέχεια ο ιδιοκτήτες μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα πρέπει να διορθώσει τα διανυθέντα χιλιόμετρα προσθέτοντας στον τελευταίο έλεγχο από 10.000 έως 12.000 χιλιόμετρα κάθε χρόνο ώστε να μπορέσει να περάσει από ΚΤΕΟ.

Δηλαδή αν ένας ιδιοκτήτης έχει ένα όχημα που αναγράφει 120.000 χλμ. και το ΚΤΕΟ διαπιστώσει ανακολουθία διανυθέντων χιλιομέτρων από το 2010 τότε για να περάσει τον τεχνικό έλεγχο το όχημα θα πρέπει ο κάτοχός του να επιστρέψει στο ΚΤΕΟ και στο κοντέρ του οχήματος να αναγράφει 204.000 χιλιόμετρα!

Σε διαφορετική περίπτωση θα κόβεται και ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπει η νομοθεσία για όχημα που κόβεται στο ΚΤΕΟ!

Όσον αφορά στα πρόστιμα των 150 ευρώ για τους ιδιοκτήτες που δεν περνούν από ΚΤΕΟ φαίνεται πως παραπέμπονται για το 2018 σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα επισημαίνεται στο νομοσχέδιο ότι από την 1η Ιανουαρίου 2018 θα επιβληθεί το πρόστιμο των 150 ευρώ στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα 6 μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμου ελέγχου του οχήματος.

Ωστόσο στο νομοσχέδιο επισημαίνεται επίσης ότι: «H ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει έξι (6) μήνες μετά από τη δημοσίευσή του».

Οπότε σύμφωνα με το πρώτο άρθρο από τις αρχές του 2018 θα επιβληθούν τα πρόστιμα αλλά είναι πολύ πιθανό επίσης τα πρώτα πρόστιμα να επιβληθούν τον Μάιο του 2018 αν η ισχύς του άρθρου ξεκινά 6 μήνες μετά την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης!

Παράλληλα ξεκαθαρίζεται πως Ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν επιτρέπεται να ιδρυθούν από υπαλλήλους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και από συγγενικά τους πρόσωπα έως και δευτέρου βαθμού για διάστημα τουλάχιστον 2 ετών από την απώλεια της ιδιότητας του δημοσίου υπαλλήλου.

Επιπλέον σύμφωνα με το νομοσχέδιο όταν ένα όχημα ελεγχθεί αλλά κόβεται και πρέπει να ελεγχθεί ξανά εντός 20 ημερών και δεν γίνει αυτό τότε σε 6 μήνες θα ελέγχεται εκ νέου ως αρχικός και όχι σαν επανέλεγχος.

Να υπενθυμίσουμε πως περίπου 1,5 εκατ. αυτοκίνητα και 1 εκατ. δίκυκλα και φορτηγά δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και κυκλοφορούν παράνομα στους δρόμους.

Αλλάζει ο τρόπος έκδοσης Αδειών Κυκλοφορίας

Στο νομοσχέδιο επίσης προβλέπεται και η αλλαγή του τρόπου έκδοσης Αδειών Κυκλοφορίας των οχημάτων και σύμφωνα με πληροφορίες οι Άδειες θα μπορούν να εκδίδονται και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο τα φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς κυρίως στην έκδοση των πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας….

Πότε πληρώνετε χαράτσι 30 ευρώ σε περίπτωση άρσης ακινησίας

Μία δυσάρεστη έκπληξη κρύβει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς προβλέπεται χαράτσι σε περίπτωση άρσης ακινησίας.

Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο άρθρο 45 του νομοσχεδίου πως αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του για διάστημα 2 συνεχόμενων ετών τότε για να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στο όχημά του θα πρέπει να καταβάλλει παράβολο υπέρ του Δημοσίου ύψους 30 ευρώ!

Ο λόγος σύμφωνα με το νομοσχέδιο εστιάζεται στο γεγονός πως οι Εφορίες θα καταστρέφουν τις πινακίδες κυκλοφορίας μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος 2 ετών των πινακίδων κυκλοφορίας στις αποθήκες τους.

Πιέστε για να διαβάσετε το αρχικό νομοσχέδιο που είχε παρουσιάσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ