Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

Μα τι άλλο θες; Πρώτος σου «πρόδωσα» ότι θα ανέβει η «Δεσποινίς Τζούλια» του Στρίντμπεργκ στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου, πρώτος ότι θα το σκηνοθετήσει η άξια Λίλλυ Μελεμέ με τους εξαίρετους Μαρία Κίτσου, Ορέστη Τζιόβα και Αμαλία Αρσένη, πρώτος «ανέβασα» εδώ τις πρώτες φωτό από το promo και ναι,ναι σου έχω και άλλη αποκλειστικότητα. 

Χθες, που ήταν η παραμονή της πρεμιέρας-σήμερα με το καλό… ανοίγει η αυλαία-έβαλα κλεφτά φωτογράφο από το enikos.gr και εξασφάλισα σούπερ φωτό από το σκηνικό,τα κοστούμια και το όλο…concept της δουλειάς που όπως βλέπεις «πετάει»!

Ο Στρίντμπεργκ τοποθετεί τη δράση της Δεσποινίδας Τζούλια τη νύχτα του μεσοκαλόκαιρου, τη μικρότερη νύχτα του χρόνου. Μια νύχτα εκρηκτικής πυκνότητας, νύχτα γιορτής και μεθυσιού, νύχτα απογύμνωσης, πυρετού και αισθησιασμού. Με φόντο τη ξέφρενη γιορτή των υπηρετών, μέσα στη πηχτή και πνιγηρή ατμόσφαιρα της κουζίνας που βρίσκεται στα έγκατα του αρχοντικού σπιτιού, η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά για ένα παιχνίδι χωρίς όρια και φραγμούς.

Ένα ανελέητο και βασανιστικό παιχνίδι εξουσίας και εναλλαγής ρόλων, μια αδυσώπητη ερωτική μονομαχία με κοινή αφετηρία αλλά εντελώς διαφορετικούς στόχους. Για τον Ζαν, τον υπηρέτη του Κόμη, ο στόχος είναι η άνοδος, η απόδραση, η φυγή και η κοινωνική καταξίωση. Και το μόνο που αναζητά διακαώς είναι το «ιδανικό πρώτο κλαδί» που θα τον βοηθήσει στην αναρρίχησή του. Για την Δεσποινίδα Τζούλια, από την άλλη, ο απόλυτος στόχος είναι η πτώση, η συντριβή, η εξαφάνιση και εντέλει η ανυπαρξία που θα την οδηγήσει στη λύτρωση από τα εφιαλτικά φορτία-κληρονομιά ενός ένοχου παρελθόντος.

Διχασμένη ανάμεσα στο ένστικτο και τη λογική, η Τζούλια ακροβατεί και φλερτάρει με τα όριά της δοκιμάζοντας ταυτόχρονα τις αντοχές των άλλων, χωρίς πρόθεση, χωρίς βούληση, χωρίς σχέδιο. Η φρενήρης διαδρομή της καθόδου που επιλέγει, την οδηγεί ένα βήμα πριν το τέλος-στον προθάλαμο της κόλασης-στην κουζίνα του σπιτιού σε μετωπική σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα του Ζαν και μετατρέπει το ερωτικό παιχνίδι εξουσίας σε παιχνίδι επιβίωσης, όπου μόνο ένας από τους δύο μπορεί να βγει νικητής.

 

 

 

Μετά τα απόλυτα sold out στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ο συναρπαστικός «Φάουστ» της ικανής Κατερίνας Ευαγγελάτου, «τα σπάει» και στην Θεσσαλονίκη.

Όπως πρώτος σου αποκάλυψα, παίζεται στο εκεί Μέγαρο Μουσικής και χθες έκανε το πρώτο του sold out που δίνει τη θέση του στο σημερινό,ενώ χαμός γίνεται μαθαίνω και για αύριο!

 

Δικαίως τα…σπάει τα ταμεία! Δυστυχώς όμως δεν μπορεί να παρατείνει την εκεί παραμονή του ο Φάουστ μια και πολλοί από τους συντελεστές του έχουν ανειλημμένες υποχρεώσεις…Πάμε και στην είδηση τώρα;         

‘Εγκυρες πηγές μου λένε πως γίνονται θερμές συζητήσεις προκειμένου να…επανέλθει αυτή η δυνατή παράσταση!

Μην με ρωτάς πότε και που αλλά τέτοια επιτυχιάρα δεν την αφήνεις εύκολα! Πως το έλεγε η μοναδική Αλίκη «Δεν …θάβεις ζωντανό άνθρωπο».

Δεν είναι εύκολο να βρεθεί λύση και χώρος,αλλά όλο και κάτι θα γίνει για την παράσταση που κατά πολλούς ανήκει στις καλύτερες της χρονιάς-και όχι μόνο…

 

 

 

 

Όλα δείχνουν πως ο Γιάννης Κακλέας θα γυρίσει στον υπέροχο «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» του για να τον παρουσιάσει ανά την Ελλάδα το καλοκαίρι, με τον εξαίρετο Βασίλη Χαραλαμπόπουλο πάντα στον ομώνυμο ρόλο.

Το θέμα είναι ποια θα παίξει τη Ρωξάνη στο πλευρό του:θα είναι πλάι του και πάλι  η Σμαράγδα Καρύδη που «κέντησε» στον ρόλο στο πρώτο ανέβασμά του,ή μήπως λόγω των ανειλημμένων υποχρεώσεών της θα πρέπει να αντικατασταθεί και πάλι,όπως έγινε με την Τάνια Τρύπη;

Οι πληροφορίες του enikos.gr λένε πως στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει το όνομα της Δήμητρας Ματσούκα αλλά το τονίζω αυτό για να μην γεννηθούν και νέες παρεξηγήσεις,  δεν γνωρίζω αν την έχουν ενημερώσει ή απλώς την έχουν σκεφτεί και  θα την προσεγγίσουν στο μέλλον.

Εγώ ξέρω ότι θεωρείται καλός άσος για τη δουλειά και ότι γίνονται «μαγειρέματα».

Θα επανέλθω,ναι!

 

 

 

 

Έγκυρες πηγές μου λένε πως το ξεκαρδιστικό «Αναμείνατε στο ακουστικό σας»θα «πάει» και του χρόνου στο θέατρο «Ακάδημος».Η δουλειά που έφτιαξε με κέφι και έμπνευση ο πολυσχιδής Χρήστος Χατζηπαναγιώτης πάει τόσο καλά που αποφασίστηκε ήδη να επαναληφθεί και τον ερχόμενο χειμώνα στην ίδια φυσικά στέγη-για το αν θα είναι ακριβώς η ίδια διανομή ή θα γίνουν κάποιες αλλαγές,δεν βάζω χέρι στη φωτιά…

Να θυμίσουμε ότι η γερή κωμωδία του Hal Salwen, που μετέφρασε με δεινότητα ο «μαιτρ» Θοδωρής Πετρόπουλος εκτυλίσσεται στη Νέα Υόρκη. Τέλη 20ού αιώνα. Επτά φίλοι καλωδιωμένοι πίσω από ένα ακουστικό. Διασκεδάζουν και  ερωτεύονται, μαλώνουν και διεκπεραιώνουν κάθε είδους υπόθεση μέσα από το τηλέφωνο αλλά αναβάλλουν συνεχώς το να συναντηθούν. Η συνήθειά τους να επικοινωνούν μόνο μέσω τηλεφώνων και υπολογιστών που αντικατοπτρίζει το σύγχρονο τρόπο ζωής μας, τους φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση και αντιμέτωπους με παράλογες καταστάσεις που προκαλούν αστείρευτο γέλιο. Στην υπέροχη δουλειά πρωταγωνιστούν και… δίνουν ρέστα(αλφαβητικά)οιΑργύρης Αγγέλου

Μάριος Αθανασίου,Θωμαϊς Ανδρούτσου,Νέλλη Γκίνη,Ναταλία Δραγούμη ,Ιουλία Καλογρίδη Παναγιώτης.

 

 

 

Και ναι,έρχομαι και με ένα ακόμα «άσσο»για τον φιλόδοξο «Ταρτούφο» που έρχεται από τις 12 Φεβρουαρίου και για 30 μόνο παραστάσεις στο θέατρο Κιβωτός.Πρόκειται για μια σύγχρονη ανάγνωση του κλασικού έργου του Μολιέρου, σε νέα έμμετρη μετάφραση του βραβευμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα.

 

Ο Ταρτούφος, ένας ψευτοθρησκευόμενος μικροαπατεώνας που παρουσιάζεται ως  υπέρμαχος της ενάρετης ζωής, φιλοξενείται από μια πλούσια, αστική οικογένεια του Παρισιού και διαταράσσει τις ενδοοικογενειακές σχέσεις επηρεάζοντας τον πατέρα της οικογένειας, Οργκόν. Παρόλες τις εκκλήσεις των υπολοίπων να τον πείσουν ότι ο Ταρτούφος είναι κατ’ επίφαση μόνο άνθρωπος της εκκλησίας, ο Οργκόν επιμένει ότι η παρουσία του μέσα στο σπίτι είναι προς όφελος ολόκληρης της οικογένειας.

Είναι τελικά ο Ταρτούφος επικίνδυνος όπως τον περιγράφουν ή είναι ένας κοινός απατεώνας που είχε την “ατυχία” να πέσει μέσα στο λάκκο των λεόντων, σε μια οικογένεια που είναι και οι ίδιοι θιασώτες μιας υποκριτικής στάσης ζωής;

Μήπως τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν και ο Οργκόν δεν είναι ένα αφελές υποχείριο αλλά έχει έναν άλλο λόγο που επέτρεψε στον Ταρτούφο να αναστατώσει την οικογένειά του;

Ο Ταρτούφος είναι ένα έργο που η λογοκρισία της εποχής του, εμπόδισε την παρουσίαση του επί πέντε χρόνια. Χρειάστηκε τη στήριξη του Βασιλιά, του Λουδοβίκου XIV, για να γνωρίσει στο τέλος πρωτοφανή επιτυχία, σε βαθμό που το όνομα ‘’Ταρτούφος΄΄ να έχει καταχωρηθεί στο επίσημο λεξικό της Γαλλικής Ακαδημίας, ως συνώνυμο της λέξης΄΄απατεώνας΄΄.

 

Φωτογραφίες : Γιάννης Πρίφτης

 

 

 

Ταυτότητα παράστασης

 

 

 

Μετάφραση

 

Γιώργος Μπλάνας

 

 

 

Σκηνοθεσία – Διασκευή

 

Αιμίλιος Χειλάκης,  Μανώλης Δούνιας

 

 

 

Σκηνικά

 

Κωνσταντίνος Ζαμάνης

 

 

 

Ενδυματολόγος

 

Κωνσταντίνος Ζαμάνης-Miltos Couture

 

 

 

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου

 

Δάφνη Ηλιοπούλου

 

 

 

Επιμέλεια Κίνησης

 

Θεμιστοκλής Παυλής

 

 

 

Πρωτότυπη Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός

 

Λάμπρος Πηγούνης

 

 

 

Σχεδιασμός Φωτισμών

 

Νίκος Βλασόπουλος

 

 

 

Ταυτότητα παράστασης

 

Πανκ Τανκ

 

 

 

Βοηθός Σκηνοθετών

 

Δήμητρα Βαμβακάρη

 

 

 

Διεύθυνση Παραγωγής

 

Αναστασία Καβαλλάρη

 

 

 

Οργάνωση παραγωγής

 

Σωτήρης Μίχας

 

 

 

Προβολή / Επικοινωνία

 

BrainCo S.A.

 

 

 

Πρωταγωνιστούν

 

Αιμίλιος Χειλάκης

 

Άλκις Κούρκουλος

 

Ράνια Οικονομίδου

 

Αθηνά Μαξίμου

 

Άγγελος Μπούρας

 

Γιάννα Παπαγεωργίου

 

Αλέξανδρος Βάρθης

 

Γιώργος Λιάντος

 

Τσιμάρας Τζανάτος

 

Φραγκίσκη Μουστάκη

 

 

 

 

Μοιράσου το:
σχολίασε κι εσύ

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.