Ιράν: Απειλεί με διεύρυνση του πολέμου στην Ερυθρά Θάλασσα αν οι ΗΠΑ επιτεθούν στο νησί Χαργκ – Οι επιθέσεις σε Κουβέιτ και ΗΑΕ

ΣΥΝΟΨΗ ΑΡΘΡΟΥ

Τα βασικά σημεία του άρθρου

  • Το Ιράν απείλησε με επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αν οι ΗΠΑ επιτεθούν στο νησί Χαργκ, προειδοποιώντας για «άνευ προηγουμένου αντίδραση» και εξάπλωση της αστάθειας σε παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές.
  • Ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας του Ιράν αναφέρει ότι οι ναυτικές δυνάμεις της χώρας κατέστρεψαν εγκαταστάσεις σε βάσεις στα ΗΑΕ και το Κουβέιτ, χρησιμοποιώντας βαλλιστικούς πυραύλους και drones.
  • Οι ισχυρισμοί για τις επιθέσεις δεν μπόρεσαν να επαληθευτούν ανεξάρτητα, με το Κουβέιτ και τα ΗΑΕ να μην έχουν προβεί σε κανένα σχόλιο.

Το κείμενο κάθε σύνοψης ελέγχεται από δημοσιογράφους του ENIKOS

Google Προσθέστε το ENIKOS ως προτιμώμενη πηγή στη Google

Το Ιράν απείλησε να εξαπολύσει επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ αποφασίσει να επιτεθεί στο νησί Χαργκ της χώρας. Σύμφωνα με το πρακτορείο Tasnim, ιρανική πηγή προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε αμερικανική επίθεση στον ζωτικής σημασίας κόμβο εξαγωγής πετρελαίου θα προκαλούσε «άνευ προηγουμένου αντίδραση», με πιθανό αποτέλεσμα να εξαπλωθεί η αστάθεια σε βασικές παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές.

Ο στρατιωτικός αξιωματούχος ισχυρίστηκε ότι η διακοπή της κυκλοφορίας σε στρατηγικές θαλάσσιες οδούς, όπως το στενό Μπαμπ ελ-Μαντέμπ και η Ερυθρά Θάλασσα, συγκαταλέγεται στις επιλογές που εξετάζει η Τεχεράνη, προκαλώντας φόβους για ευρύτερη περιφερειακή κλιμάκωση.

Υποστήριξε επίσης ότι η Ουάσιγκτον βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα «μεγάλο δίλημμα» όσον αφορά τις πετρελαϊκές υποδομές του Ιράν και το στρατηγικής σημασίας στενό του Ορμούζ, προειδοποιώντας ότι οι εντάσεις ενδέχεται να κλιμακωθούν ραγδαία.

Η πηγή πρόσθεσε ότι μια επίθεση στο νησί Χαργκ θα μπορούσε να διαταράξει την παραγωγή πετρελαίου και να οδηγήσει σε επιθέσεις εναντίον ενεργειακών εγκαταστάσεων στην περιοχή, αυξάνοντας τους κινδύνους για τις αμερικανικές δυνάμεις και τους συμμάχους τους.

Ιρανική επίθεση σε βάσεις στα ΗΑΕ και στο Κουβέιτ

Επίσης, ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας του Ιράν, IRIB, αναφέρει ότι οι ναυτικές δυνάμεις της χώρας κατέστρεψαν εγκαταστάσεις στη βάση Αλ-Μινχάντ στα ΗΑΕ και στην αεροπορική βάση Αλί Αλ Σαλέμ στο Κουβέιτ, χρησιμοποιώντας βαλλιστικούς πυραύλους και drones.

Σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στο Telegram, το IRIB ανέφερε ότι οι επιθέσεις έπληξαν υπόστεγα και δεξαμενές καυσίμων αυτών που περιέγραψε ως «αμερικανο-σιωνιστικά αεροσκάφη», ισχυριζόμενο ότι οι βάσεις χρησιμοποιήθηκαν σε επιθέσεις εναντίον ιρανικού εδάφους.

Οι ισχυρισμοί δεν μπόρεσαν να επαληθευτούν ανεξάρτητα. Δεν έχει υπάρξει κανένα σχόλιο από το Κουβέιτ και τα ΗΑΕ, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Aljazeera.

Google Προσθέστε το ENIKOS στην Google
Ακολουθήστε το ENIKOS στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.