Υποβρύχιο Titan: Ο συνιδρυτής της OceanGate απορρίπτει τους ισχυρισμούς ότι δεν ήταν ασφαλές 

Ο συνιδρυτής της OceanGate Expeditions, στην οποία ανήκε το υποβρύχιο Titan που διαλύθηκε εξαιτίας καταστροφικής αποσυμπίεσης κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, υπογράμμισε σήμερα πως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Στόκτον Ρας – ο οποίος σκοτώθηκε μαζί με τους υπόλοιπους τέσσερις επιβαίνοντες – ήταν σχολαστικός σε θέματα ασφαλείας και διαχείρισης κινδύνων.

Τιτανικός: Τι είναι η «ενδόρρηξη» που σκότωσε τους 5 επιβαίνοντες του υποβρυχίου

Ο Γκιγιέρμο Σενλάιν ίδρυσε την OceanGate μαζί με τον Στόκτον Ρας το 2009, αλλά αποχώρησε το 2013 διατηρώντας ένα μικρό ποσοστό των μετοχών. Ο Στόκτον Ρας ήταν ο κυβερνήτης του Titan στη μοιραία αποστολή που ξεκίνησε την Κυριακή και κατέληξε σε τραγωδία.

«Ο Στόκτον ήταν ένας από τους πιο διορατικούς διαχειριστές κινδύνων που έχω συναντήσει. Απέφευγε το ρίσκο. Είχε βαθύτατη επίγνωση των κινδύνων μιας αποστολής στα βάθη του ωκεανού και ήταν προσηλωμένος στην ασφάλεια», δηλώνει ο Σενλάιν στο πρακτορείο Reuters.

Υποβρύχιο Titan: Πώς… σώθηκαν την τελευταία στιγμή 5 υποψήφιοι επιβάτες

Ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του υποβρυχίου Titan προέκυψαν το 2018 στη διάρκεια συμποσίου με ειδικούς του κλάδου και έπειτα από αγωγή που κατέθεσε πρώην στέλεχος της OceanGate, η οποία διευθετήθηκε λίγους μήνες αργότερα.

Ο Σενλάιν τονίζει ότι εμπιστευόταν απολύτως τον Ρας, παρότι «υπήρχαν διαφωνίες» ορισμένες φορές. «Πιστεύω ότι κάθε καινοτομία του είχε δύο στόχους: Αφενός να διευρύνει τη δυνατότητα εξερεύνησης στα βάθη των ωκεανών και αφετέρου να το πετύχει με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια», είπε στο Reuters.

Υποβρύχιο Titan: Δέχθηκε πίεση ίση με το βάρος του Πύργου του Άιφελ – Δεν πρόλαβαν να καταλάβουν τίποτα οι επιβάτες

Η OceanGate δεν έχει δώσει εξηγήσεις σε ειδικούς του κλάδου σχετικά με την απόφασή της να αρνηθεί την πιστοποίηση από τρίτους φορείς, όπως ο αμερικανικός ή ο νορβηγικός νηογνώμονας (American Bureau of Shipping ή DNV, αντιστοίχως).

Η έλλειψη πιστοποίησης δεν συνεπάγεται πως δεν υπάρχει ασφάλεια, υποστηρίζει ο Σενλάιν, ο οποίος προτρέπει τον κόσμο να μην κάνει εικασίες και να περιμένει το επίσημο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του δυστυχήματος.

Παρά την τραγωδία, θεωρεί πως είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρωπότητα να συνεχίσει να εξερευνά τα βάθη των ωκεανών, υποστηρίζοντας ότι αυτός θα ήταν ο καλύτερος φόρος τιμής στη μνήμη των θυμάτων. «Αφού διαπιστώσουμε τα λάθη που έγιναν, ας μάθουμε από αυτά και ας πάμε ξανά εκεί κάτω», λέει ο Γκιγιέρμο Σενλάιν.

«Να εξετάσουμε σοβαρά να σταματήσουν οι επανδρωμένες αποστολές στο ναυάγιο»

Είναι καιρός να εξετάσουμε εάν θα πρέπει να σταματήσουν οι αποστολές στο ναυάγιο του Τιτανικού, μετά τον θάνατο των πέντε επιβαινόντων στο υποβρύχιο Titan, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της Titanic International Society, μιας ΜΚΟ που ιδρύθηκε το 1989 με σκοπό τη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης γύρω από το διασημότερο ναυάγιο παγκοσμίως.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο πρόεδρος της TIS Τσαρλς Χάας εκφράζει τον προβληματισμό του σχετικά με το κατά πόσο θα πρέπει να συνεχιστούν οι επισκέψεις στο ναυάγιο του Τιτανικού, σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων στον βόρειο Ατλαντικό. «Είναι καιρός να εξετάσουμε σοβαρά εάν οι επανδρωμένες αποστολές στο ναυάγιο του Τιτανικού θα πρέπει να σταματήσουν για λόγους ασφαλείας, αφού ελάχιστα πράγματα θα μπορούσαμε να μάθουμε επιπλέον σχετικά με αυτό», αναφέρει.

Εξήγησε πως αντί για επανδρωμένα βαθυσκάφη θα μπορούν στο εξής να καταδύονται μόνο τηλεχειριζόμενα ρομποτικά σκάφη, όπως εκείνα που χρησιμοποιήθηκαν για τη 3D χαρτογράφηση της περιοχής του ναυαγίου, το περασμένο καλοκαίρι. Δεν παρέλειψε να εκφράσει τη βαθύτατη θλίψη του για το τραγικό δυστύχημα, υπογραμμίζοντας πως «θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί».

Ο Τσαρλς Χάας απέτισε φόρο τιμής στον θρυλικό ωκεανογράφο Πολ-Ανρί Ναρζολέ, επισημαίνοντας την «απαράμιλλη» γνώση του για το ναυάγιο του Τιτανικού. Με εμπειρία περίπου 25 ετών, «είχε καταδυθεί στο ναυάγιο του Τιτανικού περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλον στον πλανήτη», σημείωσε.

Το υποβρύχιο Titan είχε πραγματοποιήσει άλλες δύο αποστολές στο ναυάγιο του Τιτανικού, το 2021 και το 2022. Η τρίτη αποστολή έμελλε να είναι μοιραία. Ο Χάας υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να διεξαχθεί ενδελεχής έρευνα για την αποστολή του Titan. «Πιστεύουμε ότι μια εκτενής, εμπεριστατωμένη έρευνα από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και το Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (NTSB) ή/και από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Καναδά είναι επιβεβλημένη», αναφέρει. Θεωρεί πως πρέπει να διερευνηθούν μεταξύ άλλων τα συστήματα ασφαλείας και επικοινωνίας του βαθυσκάφους, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, καθώς και ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης.

Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να απαιτείται η επιθεώρηση ανά τακτά διαστήματα τέτοιων βαθυσκαφών που χρησιμοποιούνται για επανδρωμένες αποστολές. «Όπως ο Τιτανικός δίδαξε στον κόσμο μαθήματα ασφαλείας, το ίδιο θα πρέπει να γίνει με αφορμή την καταστροφή του Titan», εξήγησε. Το 2019 βιντεοσκοπήθηκαν οι πρώτες εικόνες ανάλυσης 4Κ του Τιτανικού. Μέχρι τότε, το ναυάγιο δεν είχε δεχθεί επισκέπτες τα προηγούμενα 14 χρόνια.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ