Υποβρύχιο Titan: Δεν ήταν ασφαλές και η εταιρεία το γνώριζε, υποστηρίζουν οι ειδικοί

Την μη ασφαλή κατασκευή του υποβρυχίου Titan με χειριστήρια βιντεο-παιχνιδιών για να ελέγχουν την κίνηση και υλικά ακατάλληλα για μεγάλα βάθη στον ωκεανό «δείχνουν» οι ειδικοί για το μοιραίο ταξίδι που στοίχισε την ζωή σε 5 ανθρώπους.

Υποβρύχιο Titan: Δέχθηκε πίεση ίση με το βάρος του Πύργου του Άιφελ – Δεν πρόλαβαν να καταλάβουν τίποτα οι επιβάτες

Ο σκηνοθέτης, Τζέιμς Κάμερον που έχει επισκεφθεί 33 φορές το ναυάγιο του Τιτανικού είπε ότι η ομάδα που έφτιασε το υποβρύχιο είχε βρει διάφορα «παραθυράκια» στην κατασκευή γεγονός που έκανε τον Τιτάνα μη ασφαλή. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του υποβρυχίου OceanGate «δεν είχε πιστοποιηθεί γιατί γνώριζαν ότι δεν θα περάσουν (σ.σ. τον έλεγχο)».

Ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Στόκτον Ρας με δημοσιογράφο του CBS στο εσωτερικό του υποβρυχίου. Το δείχνει το χειριστήριο που ελέγχει την κίνηση.

«Ήμουν πολύ καχύποπτος για την τεχνολογία που χρησιμοποιούσαν. Δεν θα έμπαινα σε αυτό το υποβρύχιο», δήλωσε ο Τζέιμς Κάμερον. Μάλιστα ανέφερε ότι είναι ειρωνικό το γεγονός πως το υποβρύχιο χάθηκε για τον ίδιο λόγο που ναυάγησε και ο Τιτανικός.

Υποβρύχιο Titan: Η οικογένεια του Πακιστανοβρετανού επιχειρηματία και του γιου του ανακοίνωσε «με μεγάλο πόνο» τον θάνατό τους

«Τώρα έχουμε ένα άλλο ναυάγιο που βασίζεται δυστυχώς στις ίδιες αρχές της μη τήρησης των προειδοποιήσεων. Η OceanGate είχε προειδοποιηθεί», είπε ο σκηνοθέτης. Αποκάλυψε ότι μέλη της κοινότητας των υποβρύχιων εξερευνήσεων είχαν προειδοποιήσει την εταιρεία ότι «βαδίζει σε έναν δρόμο προς την καταστροφή».

Υποβρύχιο Titan

Υποβρύχιο Titan: Έτσι διαλύθηκε το μοιραίο υποβρύχιο – ΒΙΝΤΕΟ

Είχε προειδοποιήσει πρώην εργαζόμενος της εταιρείας

Δικαστικά έγγραφα, που επικαλείται το δίκτυο BBC, δείχνουν ότι ο πρώην υπάλληλος της OceanGate, Ντέβιντ Λόκριτζ είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τα ζητήματα ασφαλείας στο υποβρύχιο από το 2018. Ωστόσο ο συνιδρυτής της εταιρείας θεωρούσε ότι ο Τιτάνας είχε υποβληθεί σε ενδελεχή έλεγχο.

Την ίδια χρονιά ο ειδικός στα υποβρύχια και πρόεδρος της Επιτροπής Επανδρωμένων Υποβρυχίων Οχημάτων Γουίλιαμ Κόνεν έγραψε μία επιστολή στην οποία εξέφραζε την ανησυχία του για την δημιουργία του υποβρυχίου.

Ο Γουίλιαμ Κόνεν δήλωσε στο BBC ότι οι κανονισμοί για την κατασκευή υποβρύχιων σκαφών ήταν «γραμμένοι με αίμα» και κατήγγειλε ότι η  OceanGate παρέκαμψε τις διαδικασίες πιστοποίησης επειδή δραστηριοποιούνταν σε διεθνή ύδατα.

Το υποβρύχιο δεν είχε λάβει πιστοποίηση καθώς δεν είναι υποχρεωτικό από το νόμο. Ωστόσο η εταιρεία ισχυριζόταν ότι πληρούσε τις προδιαγραφές που υπήρχαν.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ