The Crown: Το μυστικό πίσω από την εκπληκτική μεταμόρφωση του Dominic West σε Βασιλιά Κάρολο

Καθώς η 6η και τελευταία σεζόν της βασιλικής σειράς του Netflix, «The Crown» (Το Στέμμα), βρίσκεται προ των πυλών, η Polly Bennett, η προπονήτρια που βοηθάει τους ηθοποιούς να μετατραπούν στους βασιλικούς χαρακτήρες αποκάλυψε μερικά από τα μυστικά της σειράς.

Όταν ο Dominic West πήρε τον ρόλο του τότε πρίγκιπα Καρόλου, νυν βασιλιά Καρόλου Γ’, στην σειρά, είχε πολύ άγχος, καθώς ήξερε πόσο σημαντικό ρόλος είναι και γνώριζε καλά ότι δεν μπορεί να στηριχθεί μόνο στα κοστούμια και το μακιγιάζ. «Ήμουν ελαφρώς σε απόγνωση. Πώς θα μπορούσα να πετύχω τη σωματική υπόσταση αυτού του τύπου, επειδή η μόνη στιγμή που μοιάζω πραγματικά με τον Κάρολο είναι από πίσω, λόγω των μαλλιών» δήλωσε στο Still Watching Netflix τον Νοέμβριο του 2022.

Το άγχος του αποδείχθηκε άστοχο. Στην 5η σεζόν της σειράς, ο Dominic West πήρε τη σκυτάλη από τον Josh O’Connor, και κατάφερε να συλλάβει με τον καλύτερο τους τρόπους, τη στάση του σώματος, την ομιλία, τον ρυθμό και το γενικότερο πνεύμα του Βασιλιά Κάρολου. Αν και πολλά εύσημα για τη μεταμόρφωσή του πρέπει να αποδοθούν στον ίδιο τον ηθοποιό, πρέπει επίσης να δοθεί ο δέον έπαινος σε ένα συγκεκριμένο μέλος του συνεργείου: τη χορογράφο και διευθύντρια κίνησης Polly Bennett.

Οι προπονητές κίνησης αποτελούν ολοένα και περισσότερο βασικό στοιχείο κάθε βιογραφικής ταινία ή ταινία που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.

Η Bennett βοήθησε να μεταμορφωθούν όλοι οι πρωταγωνιστές του «Στέμματος» σε βασιλικούς από την τρίτη σεζόν και μετά. Είναι υπεύθυνη για την μεταμόρφωση του Rami Malek σε Freddie Mercury, ρόλος ο οποίος του επέφερε το Όσκαρ, την εκλέπτυνση του Austin Butler στο σφίξιμο των χειλιών και την ώθηση της λεκάνης στο Elvis του Baz Luhrmann και τη συμβουλή της Naomi Ackie για το πώς να γίνει Whitney Houston στο «I Wanna Dance with Somebody». Όσον αφορά τα επερχόμενα έργα, τόσο ο Kingsley Ben-Adir όσο και ο Timothée Chalamet έχουν λάβει οδηγίες από αυτήν για να υποδυθούν τον Bob Marley και τον Bob Dylan, αντίστοιχα, σε νέες μεγάλες βιογραφίες του Hollywood.

Για να ξεκινήσει να εργάζεται πάνω στη μεταμόρφωση κάθε ηθοποιού, η Bennett ξεκινά με ώρες έρευνας. «Όταν δουλεύω για να μεταμορφώσω ανθρώπους σε ανθρώπους που ήδη υπάρχουν, είναι κάτι σαν διατριβή, μια βαθιά κατάδυση ή μια δουλειά ιδιωτικού ερευνητή που προσπαθεί να καταλάβει πώς ενεργούν και τι αποκαλύπτει αυτό για την ψυχολογία τους. Προσπαθώ να πάρω κάτι που βλέπουμε και να το μετατρέψω σε κάτι πρακτικό για έναν ηθοποιό, αποφεύγοντας τις εντυπώσεις, προσπαθώντας να βρω γιατί το σώμα [ενός χαρακτήρα] είναι όπως είναι» δήλωσε η Bennett στο BBC Culture.

πηγή: Netflix

Το βαρύ κεφάλι του Καρόλου

Η φυσιολογία του βασιλιά Καρόλου είναι το σημείο απ’ όπου ξεκίνησε με τον West, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη επινόηση γι’ αυτόν που τον βοήθησε να αποτυπώσει τη μοναδική κλίση του κεφαλιού του μονάρχη με τον αργό ρυθμό ομιλίας του. Ποιο ήταν το τέχνασμα; Ζήτησε από τον West να φανταστεί ότι φορούσε ένα πολύ βαρύ στέμμα, ενσαρκώνοντας νοητικά και σωματικά τη φράση “βαρύ είναι το κεφάλι που φοράει το στέμμα”.

Άλλα καθήκοντα που έθεσε η Bennett στον West ήταν ακόμη πιο ασυνήθιστα. Για να τον βοηθήσει να συλλάβει τον σχεδόν τραυλιστικό ρυθμό του Καρόλου, καθώς και αυτές τις στροφές του κεφαλιού, περιγράφει μια άσκηση πάνω στην οποία δούλεψαν στις πρόβες και η οποία «ήταν να ζωγραφίσεις ένα μικρό δυστυχισμένο πρόσωπο με το μέτωπό σου: φαντάσου ότι έχεις ένα μολύβι που βγαίνει από το μέτωπό σου και πρέπει να ζωγραφίσεις ένα λυπημένο πρόσωπο ενώ μιλάς. Γιατί αυτό δημιουργεί μια εικόνα για έναν ηθοποιό με την οποία μπορεί να δουλέψει».

Τόσο η Bennett όσο και ο West σημείωσαν ότι ο Κάρολος έχει την ίδια ρουτίνα κάθε φορά που βγαίνει από ένα αυτοκίνητο σε δημόσιο χώρο: ελέγχει την μπροστινή του τσέπη, την πλαϊνή τσέπη και στη συνέχεια τα μανικετόκουμπα. «Πρόκειται για κάποιον που έχει βρει έναν μηχανισμό για να αντεπεξέρχεται σε αυτό το δημόσιο χώρο όπου κάποιος σε κοιτάζει συνέχεια» εξήγησε η Bennett.

Πόσο όπως βοηθάει αυτή η τεχνική του ηθοποιούς να προσεγγίσουν τις ψυχολογίες ενός χαρακτήρα; «Σε μεγάλο βαθμό», εξηγεί η Bennett, προσθέτοντας ότι αν και δεν έχει εκπαιδευτεί ποτέ ως ψυχολόγος, «όσο περισσότερο κάνω αυτή τη δουλειά, τόσο περισσότερο καταλαβαίνω ότι είμαστε απλώς ζώα στα οποία κάποιος φόρεσε παπούτσια. Ο ίδιος ο τρόπος που κάθεστε τώρα είναι φορτωμένος με όλα όσα έχουν προηγηθεί. Το πού βρίσκεστε στο σπίτι σας, πώς αισθάνεστε σήμερα, τι έχετε φάει. Είναι όλα ψυχολογικά και είμαστε σώματα που αποκαλύπτουν ιστορίες. Όπως πιάνω συχνά τον εαυτό μου να λέει στους ηθοποιούς: “το σώμα δεν λέει ψέματα”».

Μέρος της δουλειάς της Bennett ήταν επίσης να διασφαλίσει ότι υπήρχε συνοχή μεταξύ των διαφορετικών γενεών ηθοποιών που έπαιζαν τους ίδιους ρόλους. Μια ιδιότητα της ζωής του Καρόλου, στην οποία εστίασε η Bennett όταν επρόκειτο να καθοδηγήσει τόσο τον O’ Connor όσο και τον West, ήταν η αφθονία του χρόνου που έχει, καθώς περιμένει να αναλάβει τελικά το πεπρωμένο του ως βασιλιάς, και η εξουθενωτική επίδραση που έχει αυτό στη ζωή του.

«Ο Κάρολος κυριολεκτικά περιμένει όλη την ώρα. Όταν τον βλέπεις να περπατάει, περπατάει με διαφορετική ταχύτητα από τους άλλους βασιλικούς. Παρατηρείς ότι η θέση του στον κόσμο δεν είναι ζωντανή ή γρήγορη, επειδή είναι υποτονική. Είναι ένα χρήσιμο μάντρα που πρέπει να έχεις… βρίσκεσαι σε μια εκκρεμότητα και η δουλειά μου είναι να ρωτήσω: “Πώς αισθάνεσαι την εκκρεμότητα;”. Αυτή ήταν μια πραγματικά πανέμορφη ανακάλυψη» εξήγησε η Bennett.

πηγή: Netflix

Η ενσωμάτωση της θλίψης

Στην τελευταία σεζόν του «Στέμματος», η οποία έχει χωριστεί σε δύο μέρη, με το πρώτο να προβάλλεται στο Netflix από τις 16 Νοεμβρίου, γεγονός «κλειδί» θα είναι ο θάνατος της πριγκίπισσας Νταϊάνα σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι το 1997. Αν και η σειρά δεν θα δείξει το δυστύχημα, θα καλύψει τα επακόλουθα, με τον δημόσιο ξέσπασμα θλίψης και τις αντιδράσεις των βασιλικών στον θάνατό της.

Σε συνέντευξή του ο West εξήγησε: «Υπήρξαν μερικές πραγματικά βαριές σκηνές αυτή τη σεζόν και πολλά δάκρυα για τον Κάρολο. Υπάρχουν πολλές σκηνές με τον Κάρολο να προσπαθεί να συμβιβαστεί με τον θάνατο της Νταϊάνα και να ανακοινώσει τα νέα στους γιους του, να προσπαθεί να βοηθήσει τους γιους του να θρηνήσουν και να έχει ποικίλους βαθμούς επιτυχίας σε αυτό».

Υπάρχει επίσης μια σκηνή στην οποία φέρεται να εμφανίζεται ένα “φάντασμα” της Νταϊάνα, αν και ο ίδιος ο δημιουργός Peter Morgan αμφισβήτησε αυτή την περιγραφή λέγοντας ότι η μεταθανάτια εμφάνισή της είναι «περισσότερο μια ένδειξη ότι, όταν κάποιος έχει μόλις πεθάνει, είναι ακόμα ζωντανός στο μυαλό όλων εκείνων που είναι κοντά του και τον αγαπούν».

Ενώ έχει ήδη υπάρξει κάποια διαμάχη γύρω από αυτό, η Bennett εξηγεί ότι αυτό πρόσθεσε ένα επιπλέον συναισθηματικό βάθος στους χαρακτήρες, ειδικά για τον West ως Κάρολος. «Όταν χτυπάει η θλίψη, όταν επηρεαζόμαστε από ένα τραύμα, το σώμα σου αλλάζει. Έτσι θα έλεγα ότι υπάρχει μια αλλαγή στον Κάρολό μας όταν συμβαίνει αυτό λόγω της απουσίας μιας φιγούρας. Στη συνέχεια, όταν κοιτάζεις τα παιδιά σου και μοιάζουν σαν ο σύντροφός σου να είναι το μισό τους, αυτό αλλάζει τον τρόπο που τα κοιτάς, σαν να βλέπεις σχεδόν ένα φάντασμα».

Με τους προπονητές κίνησης, όπως η Bennett, να απασχολούνται όλο και συχνότερα στη βιομηχανία για να δημιουργούν πληρέστερες και πιο αξιόπιστες παραστάσεις και παραγωγές, η απόδειξη της δουλειάς της είναι η παρακολούθηση – και οι πολυάριθμες διακρίσεις για τους ηθοποιούς που υποδύονται αυτούς τους αληθινούς ρόλους. Για την Bennett, η ολοένα και βαθύτερη εμβάθυνση του West στον ρόλο του Καρόλου ήταν απόλαυση.

«Το αγαπημένο μου πράγμα είναι η στιγμή που ένας ηθοποιός ακούει αυτό που λες και απελευθερώνει κάτι στην ερμηνεία του που δεν είχε ανακαλύψει πριν. Σημαίνει ότι ο ηθοποιός δεν βάζει απλώς κάτι, παίζει κάτι μέσα του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο νομίζω ότι ο Dominic μπήκε πραγματικά στον πρίγκιπα Κάρολο γι’ αυτή την τελευταία σεζόν» τόνισε η Bennett.

Πηγή: FOXreport.gr

Σουπερνόβα «κατέστρεψε» μέρος του όζοντος της Γης το 2022

Γιατί οι άνδρες αφήνουν τις συντρόφους τους να κερδίζουν; Τι αποκάλυψε νέα μελέτη

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ