Ξεκίνησαν επίσημα τα έργα για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου – Πότε θα ολοκληρωθεί το έργο ΦΩΤΟ&ΒΙΝΤΕΟ

Την επίσημη έναρξη των εργασιών του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου κήρυξε την Πέμπτη από το εργοτάξιο της Αμαλιάδας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο νέος αυτοκινητόδρομος προσφέρει μία πολύτιμη οδική υποδομή για την πολυδιάστατη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της νοτιοδυτικής Ελλάδας, όπως και την ασφαλή σύνδεσή της με το εθνικό δίκτυο.

Ο νέος, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου θα έχει μήκος 74,5 χιλιόμετρα, το πλάτος του οδοστρώματος θα υπερβαίνει τα 21 μέτρα, ενώ το παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο θα έχει μήκος 124 χιλιόμετρα. Στην τελική του ανάπτυξη ο δρόμος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οκτώ ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Η προθεσμία για την ολοκλήρωσή του ανέρχεται στους 40 μήνες.

Η κατασκευή συνοδεύεται από επιπρόσθετο έργο αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ για στοχευμένα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα, ώστε να προστατευθούν ανθρώπινες ζωές.

Μητσοτάκης: «Έτοιμος σε 3 χρόνια ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου»

«Το είπαμε το κάναμε πράξη. Σε τρία χρόνια από τώρα ο δρόμος αυτός θα έχει ολοκληρωθεί» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην Αμαλιάδα, στην εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών του νέου τμήματος αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, έργο το οποίο χαρακτήρισε «απόδειξη της συνέπειας λόγων και έργων αυτής της κυβέρνησης».

Ο πρωθυπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ότι «ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων που έμειναν στα λόγια, παίρνουν επιτέλους μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος».

Παράλληλα επισήμανε ότι η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για την απεμπλοκή και την υλοποίηση σειράς σημαντικών οδικών έργων, τα οποία είχαν κολλήσει σε διάφορες φάσεις.

«Όλα τα έργα αυτά σήμερα δρομολογούνται και προχωράνε με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω ενδεικτικά τον Ε65, το βόρειο τμήμα του, που θα συνδέσει τα Τρίκαλα με τα Γρεβενά, ένα έργο στο οποίο έχει ήδη μπει εργολάβος. Και φυσικά, ένα έργο το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμένα, ως Κρητικό, τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όπου κι εκεί εκτιμούμε ότι οι πρώτες μπουλντόζες θα έχουν μπει εντός του 2022», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά στην περίπτωση της αρτηρίας Πάτρα – Πύργος και των προβλημάτων που είχε προκαλέσει η στρατηγική κατάτμησης που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση -όπως είπε- και σημείωσε ότι «πείσαμε τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι το έργο αυτό έπρεπε να προχωρήσει όπως το είχαμε σχεδιάσει και να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους».

Ο κ. Μητσοτάκης διαβεβαίωσε ότι ήταν ένα προσωπικό στοίχημα για την ίδιο η χρηματοδότηση από την ΕΕ διότι είχε δεσμευθεί ενώπιον του κόσμου της περιοχής ότι θα ολοκληρωθεί το έργο.

«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτή η διαπραγμάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη. Δεν ήταν καθόλου απλή υπόθεση. Και για εμένα ήταν κι ένα προσωπικό στοίχημα, διότι εγώ ο ίδιος είχα αναλάβει τη δέσμευση απέναντι σας ότι το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί, οπότε πρέπει να σας πω ότι και εγώ κατανάλωσα σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο, προσπαθώντας να πείσω την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει το ορθό», είπε ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι ο νέος, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα αλλάξει τα δεδομένα για την οδική ασφάλεια, και έφερε ως απτό παράδειγμα την ΕΟ Αθηνών-Πατρών στην οποία από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 94%.

«Οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού μας είπε ότι τα θανατηφόρα τροχαία, από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε το τμήμα που συνδέει την Αθήνα με την Πάτρα, μειώθηκαν κατά 94% και το ίδιο θα συμβεί όταν με το καλό ολοκληρωθεί και ο δρόμος Πάτρας-Πύργου» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης προσέθεσε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα υλοποιήσει τη δέσμευσή της ο δρόμος αυτός, σε σύγχρονη μορφή, να φτάσει μέχρι την Ολυμπία. «Ένας τόπος μοναδικός, ένας τόπος τόσο ταυτισμένος με την Ιστορία, όχι μόνο της Ηλείας αλλά ολόκληρης της πατρίδας μας. Ένα σημείο το οποίο δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, αξίζει να έχει την πρόσβαση που του αναλογεί και αυτό το έργο θα γίνει πραγματικότητα από αυτήν την κυβέρνηση», είπε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι τα μεγάλα έργα δεν σταματούν παρά τις εξωγενείς κρίσεις που επηρεάζουν την Ελλάδα και ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ επαναβεβαίωσε την αφοσίωση της κυβέρνησης στη στήριξη των πολιτών.

«Ξέρω ότι υπάρχουν δυσκολίες και η κυβέρνηση στέκεται δίπλα στους πολίτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για να στηρίξει το εισόδημά τους απέναντι σε αυτό το κύμα ακρίβειας το οποίο πολιορκεί ολόκληρη την Ευρώπη. Όμως, ταυτόχρονα, δεν λησμονούμε και τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα τελειώσει. Ο δρόμος όμως αυτός, τον οποίο σήμερα παρουσιάζουμε, θα μείνει και θα μας συνοδεύει για πολλές δεκαετίες ως απόδειξη της συνέπειας λόγων και έργων αυτής της κυβέρνησης», είπε. «Το είπαμε και το κάνουμε πράξη».

Ένα έργο ανάπτυξης και προστασίας της ανθρώπινης ζωής

«Το έργο την υλοποίηση του οποίου παρουσιάζουμε σήμερα, ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, αποτελεί μια έμπρακτη απόδειξη του πώς αντιλαμβανόμαστε την πολιτική. Μια έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσης να δίνουμε λύσεις με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Δηλαδή το συμφέρον των πολλών. Ακόμα και στα πιο σύνθετα προβλήματα», σημείωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

«Ίσως το δυσκολότερο από αυτά τα περίπλοκα προβλήματα ήταν αυτό εδώ το έργο, το Πάτρα-Πύργος. Ένα έργο για το οποίο είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα το ολοκληρώσουμε. Ένα έργο του οποίου η απαράδεκτη καθυστέρηση την οποία είχε προκαλέσει η προηγούμενη κυβέρνηση δεν σήμαινε μόνο καθυστέρηση στις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, σήμαινε κάτι πολύ βαρύτερο, πολύ πιο οδυνηρό για όλους μας. Σήμαινε απώλειες ανθρώπινων ζωών. Μια ανοιχτή πληγή που είχαμε υποχρέωση επιτέλους να κλείσουμε και θέτοντας ως προτεραιότητα -αν θέλετε- την οδική ασφάλεια». τόνισε κατά την τοποθέτησή του ο κ. Καραμανλής.

«Γι’ αυτό από την πρώτη στιγμή μελετήσαμε καλά όλα τα δεδομένα. Εξετάσαμε διεξοδικά κάθε πιθανή εναλλακτική. Παρουσιάσαμε το σχέδιό μας βήμα-βήμα για απεμπλοκή αυτού του πολύπαθου έργου και υλοποίησή του και δεσμευτήκαμε ότι θα δώσουμε λύση. Σώσαμε, και το λέω κυριολεκτικά, ένα έργο για το οποίο το ερώτημα δεν ήταν πότε θα γίνονταν αλλά αν θα γίνονταν», προσέθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Η σημερινή μέρα δικαιώνει πλήρως την πολιτική επιλογή που έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών, ο Κώστας Καραμανλής, να βάλουν ένα τέλος στις βαλτωμένες εργολαβίες και να επαναφέρουν το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ως ενιαίο έργο, προκειμένου να προχωρήσει και να κατασκευαστεί» δήλωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και προσέθεσε: «Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι θυμάμαι ακόμη τις φωνές της αντιπολίτευσης μαζί με τον υπουργό, όταν ήμασταν στη Βουλή, στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για τον νόμο-πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις, που επί της ουσίας ακούγαμε τις φωνές της αντιπολίτευσης να μας λένε ότι “δεν θα καταφέρουμε ποτέ να πάρουμε τις τρεις διαδοχικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή”».

«Ήταν όντως μία απόφαση που χρειαζόταν πολιτική γενναιότητα και ευθυκρισία. Αλλά ήταν ο μοναδικός τρόπος να απεμπλέξουμε το έργο και πλέον να είμαστε σε αυτό το στάδιο, ώστε πολύ σύντομα να έχουμε έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Και ξέρετε, δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στη χώρα μας και πολύ αμφιβάλλω αν έχει ξανασυμβεί και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κράτησε περίπου 18 μήνες και υπήρχαν όντως αρκετές στιγμές που κάποιοι πίστευαν ότι δε θα ολοκληρωθεί ποτέ», συμπλήρωσε ο κ. Καραγιάννης.

«Είναι ένα έργο που δεν συνδέει απλά δυο μεγάλες πόλεις του τόπου μας αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι αλλάζει πραγματικά τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας και συνολικά του νοτιοδυτικού άξονα της χώρας» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και εξήγησε: «Γιατί ο δρόμος αυτός θα συμβάλλει καθοριστικά στην παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση της Ηλείας, της Αχαΐας, αλλά και συνολικά της Δυτικής Ελλάδας. Γιατί φέρνει πιο κοντά την Πάτρα στον Πύργο και ισχυροποιεί την περιφερειακή μας ταυτότητα. Γιατί δημιουργεί τον ορίζοντα μιας σύγχρονης οδικής σύνδεσης για το σύνολο της Δυτικής Πελοποννήσου. Και τέλος γιατί μας ενώνει ακόμα περισσότερο με τα νησιά του Ιονίου, καθώς η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά συνδέονται πλέον με την ηπειρωτική χώρα κυρίως μέσω του λιμανιού της Κυλλήνης, αλλά και αυτού εδώ το οδικού άξονα».

«Η σημασία λοιπόν με λίγα λόγια -για αυτό και το αναφέρω- αυτού του έργου, υπερβαίνει κατά πολύ τα τοπικά όρια. Και μάλιστα ίσως έχει και προεκτάσεις που δεν έχουμε αντιληφθεί ακόμα. Ο δρόμος θα έπρεπε να έχει κατασκευαστεί εδώ και πάρα, πάρα πολλά χρόνια. Ξεμείναμε όμως επί μακρόν με έναν δρόμο- καρμανιόλα. Ένα μνημείο πολιτικών ευθυνών και παλινωδιών με ατελέσφορες κατατμήσεις που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ», ανέφερε επίσης ο κ. Φαρμάκης.

Καραμανλής: Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα-Πύργος» σημαίνει ασφάλεια, θέσεις εργασίας και ποιότητα ζωής

«Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι δίνουμε λύσεις με γνώμονα το συμφέρον των πολλών». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την έναρξη των εργασιών του έργου στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας, από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος σημαίνει ασφάλεια στον δρόμο, νέες θέσεις εργασίας, ποιότητα ζωής και καλύτερης καθημερινότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενώ εξήγγειλε την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης του Πύργου με την Αρχαία Ολυμπία

Ο υπουργός τόνισε ότι «σώσαμε ένα έργο που δεν ξέραμε όχι το πότε θα γίνει, αλλά αν θα γίνει», κάνοντας λόγο για μία «χαμένη πενταετία», εξαιτίας των καθυστερήσεων, του έργου από την προηγούμενης κυβέρνησης, λόγω των οκτώ κατατμήσεων.

«Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δε θα ήμασταν εδώ να βλέπουμε το έργο να ξεκινάει», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας ειδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Κ. Μητσοτάκη προς την ΕΕ για το ξεμπλοκάρισμα και την επιτάχυνση του έργου.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις σημαντικές προσπάθειες που έγιναν προς την ΕΕ για την επέκταση της χρηματοδότησης πέρα από το 2023, αλλά και στη σημαντική εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου με την ανάθεση στην Ολυμπία Οδό.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραμανλής το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – Πύργος αναμένεται να είναι έτοιμο περί το 2024, ενώ το υπόλοιπο, θα παραδοθεί μετά από 6 μήνες. «Νέοι δρόμοι σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Παππάς: “Σταματήσατε την Πατρών – Πύργου για τρία χρόνια και φορτώσατε τους Έλληνες με 500 εκατ. ευρώ επιπλέον”

«Στην Πατρών – Πύργου, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όχι μόνο αδράνησε τρία χρόνια, αλλά φεσώνει και τον λαό με άλλα 500 εκατ. ευρώ μέσω απευθείας ανάθεσης», ανέφερε σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς.

Και συνέχισε: «Τρία χρόνια παλινωδίες, ψέματα και κοροϊδία του λαού της Ηλείας και της Αχαΐας.

Και σήμερα ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Καραμανλής πανηγυρίζουν:

Το έργο αυτό έπρεπε να ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες και ο κ. Μητσοτάκης, όχι μόνο καθυστέρησε τρία χρόνια, αλλά φεσώνει και τον ελληνικό λαό με 500 εκατ. ευρώ».

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για Παππά: Δεν θέλει μόνο θράσος, θέλει και άγνοια

Θράσος και άγνοια καταλογίζει στον Νίκο Παππά το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών σχολιάζοντας δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.

«Κατανοούμε τη δυσκολία στην οποία έχει περιέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ. Κατανοούμε και τα προσωπικά-πολιτικά αδιέξοδα του κ. Παππά. Αλλά σε όλα τα πράγματα υπάρχει κι ένα όριο. Ο ΣΥΡΙΖΑ των κατατμήσεων… Ο ΣΥΡΙΖΑ του μηδενικού έργου στις οκτώ εργολαβίες… Ο ΣΥΡΙΖΑ των έκπτωτων διαγωνιζομένων… Ο ΣΥΡΙΖΑ του Καλογρίτσα… Ο ΣΥΡΙΖΑ με τα βοσκοτόπια… Ο ΣΥΡΙΖΑ που ακύρωσε έργο που θα είχε ολοκληρωθεί σήμερα… Ο ΣΥΡΙΖΑ των 296 εκατομμυρίων κόστους, όταν με κυβέρνηση ΝΔ η συμβολή του Δημοσίου θα είναι 216 εκατομμύρια…» αναφέρει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ρωτώντας «ο ΣΥΡΙΖΑ όλων των παραπάνω ως τι μιλάει;» και προσθέτει:

«Δεν χρειάζεται μόνο θράσος αλλά και άγνοια. Γι’ αυτό, για να μάθει πως ολοκληρώνονται τα έργα, μήπως ενδιαφέρεται ο κ. Παππάς να τον ξεναγήσουμε στα εργοτάξια που ήδη δουλεύουν;»

Παππάς: Φορτώσατε τους Έλληνες με 500 εκατ. ευρώ επιπλέον”

Στην τωρινή κυβέρνηση επέρριψε την ευθύνη για την καθυστέρηση στην κατασκευή της Πατρών-Πύργου ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, απαντώντας σε σχόλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

«Αιδώς Αργείοι. Σταματήσατε για τρία χρόνια ενεργά εργοτάξια της Πατρών- Πύργου. Φορτώσατε τον Έλληνα φορολογούμενο με 500 εκατ. ευρώ επιπλέον με απευθείας ανάθεση. Και τώρα ζητάτε και τα ρέστα;», δήλωσε ο Νίκος Παππάς.

«Σήμερα στήσατε φιέστα μέσα σε εργοτάξιο που δούλευε κανονικά επί δικής μας διακυβέρνησης. Αλλά εδώ δεν ζητάτε συγγνώμη για τα λεωφορεία που καίγονται κάθε μέρα, θα ζητούσατε για τρία χρόνια καθυστέρηση και μισό δισ. ευρώ φέσι;», σχολίασε και κατέληξε: «Η λέξη ντροπή είναι λίγη για να περιγράψει τα έργα (ποια έργα, αλήθεια;) και τις ημέρες σας».

ΚΙΝΑΛ: Ευθύνες σε ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

Ευθύνες καταλογίζει, σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο δρόμο Πάτρα-Πύργος, τόσο στην προηγούμενη κυβέρνηση, όσο και στη σημερινή, ο Χρήστος Γκόκας, υπεύθυνος του τομέα Υποδομών και Μεταφορών της κοινοβουλευτικής ομάδας του Κινήματος Αλλαγής.

Αναλυτικά, “η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά από τρία χρόνια στο τιμόνι της χώρας, πανηγυρίζουν για την έναρξη των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ενός τόσο σημαντικού έργου και για την ευρύτερη περιοχή. Τίποτα όμως δεν μπορεί να κρύψει τις μεγάλες ευθύνες τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όσο και της σημερινής της Νέας Δημοκρατίας, για ένα έργο που θα παραδοθεί, εφόσον εξελιχθούν όλα ομαλά, με δέκα χρόνια καθυστέρηση στους πολίτες, και ενώ δυστυχώς θρηνούμε συνέχεια απώλειες ανθρώπινων ζωών”, υποστηρίζει ο Χρ. Γκόκας και προσθέτει:

“Η σημαντική εξοικονόμηση πόρων που αναφέρθηκε, από την κυβέρνηση, σημαίνει απλά τη μεταφορά του κόστους στους πολίτες, με τα ακριβά διόδια που θα πληρώνουν, αφού το έργο δεν εκτελείται ως δημόσιο. Όσον αφορά στις δηλώσεις που έγιναν σήμερα, για το τμήμα Πύργος-Ολυμπία, δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του και κάθε άλλο παρά ξεκάθαρο είναι ότι θα συνεχισθεί ως αυτοκινητόδρομος”.

“Δεν υπάρχει τέλος καμία αναφορά και προφανώς κανένας προγραμματισμός για το Τμήμα μέχρι την Τσακώνα, και τη διασύνδεση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί και προβλεπόταν” καταλήγει στη δήλωσή του ο κ. Γκόκας.

Exit mobile version