Τέμπη: Τι είπε ο σταθμάρχης στην απολογία του για το δυστύχημα – Οι κινήσεις του πριν από τη φονική σύγκρουση

Τα όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ που συνέβη το τρομερό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη περιέγραψε αναλυτικά στη μαραθώνια απολογία του, η οποία διήρκησε σχεδόν 7 ώρες, ο 59χρονος σταθμάρχης.

Τέμπη: Ρίγη συγκίνησης από τα μηνύματα στο σχολείο του 15χρονου Παναγιώτη στην Θεσσαλονίκη

Ο Β.Σ. ο οποίος προφυλακίστηκε, υποστήριξε μεταξύ άλλων σύμφωνα με πληροφορίες ότι γύρω στις 21.15 δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από τον συνάδελφό του, Γ.Τ. ο οποίος υπηρετούσε στη βραδινή βάρδια στον σταθμό Παλαιοφαρσάλων και τον ενημέρωσε ότι απογευματινός σταθμάρχης, Π.Κ. θα τον ενημέρωνε για την εκτέλεση της κυκλοφορίας λόγω ενός συμβάντος στον σταθμό Παλαιοφαρσάλων.

Ενημερώθηκε ότι είχαν πέσει ηλεκτροφόρα καλώδια στην αμαξοστοιχία 56, η οποία εκτελούσε δρομολόγιο, Αθήνα – Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να αποκοπεί η γραμμή ανόδου από Παλαιοφάρσαλο μέχρι Λάρισα. Για τον λόγο αυτό, όπως είπε, η κυκλοφορία μέχρι τον σταθμό της Λάρισας, θα έπρεπε να γίνει σε μονή γραμμή και συγκεκριμένα στην γραμμή καθόδου Παλαιοφαρσάλων – Λάρισας με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία να μπει στον σταθμό Λάρισας ανάποδα. Εάν η αμαξοστοιχία ερχόταν κανονικά θα έπρεπε να κινηθεί στην δεύτερη γραμμή, η οποία είναι γραμμή ανόδου, λόγω όμως της βλάβης για να κινηθεί από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα θα έπρεπε να κινηθεί στην πρώτη γραμμή που είναι η γραμμή καθόδου και μέσω παρακαμπτήριας στη Λάρισα, να μπει στη γραμμή ανόδου.

Τέμπη: Σταθμάρχης για τα ρεπό του τριημέρου – Το πρόγραμμα βαρδιών του Μαρτίου και τα νέα ερωτήματα

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι όταν πήγε στις 21:20 στο σταθμό στη γραμμή ανόδου ήταν η αμαξοστοιχία 56 σαν κενό υλικού, δηλαδή ήταν με μηχανή ντίζελ και είχε πάρει νέα αρίθμηση 93506. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία έφυγε στις 21:50 κανονικά για Θεσσαλονίκη από τη γραμμή ανόδου με εντολή του σταθμάρχη Κ. Π. και έπειτα από λίγη ώρα περί τις 22:10 ήρθε κανονικά στη γραμμή καθόδου (1η γραμμή) η αμαξοστοιχία 63 με κατεύθυνση από την Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα, όπως είπε.

Μεταξύ άλλων ο 59χρονος είπε στην απολογία του ότι έως τις 22.10 ήταν τρεις σταθμάρχες στο πόστο. Ο κύριος Π. ήταν στην κυκλοφορία και την αναχώρηση, ο ίδιος στο ραδιοτηλέφωνο και ο κύριος Χ. παρακολουθούσε δίχως να έχει κάποιο συγκεκριμένο καθήκον.

Τέμπη: Σε σοκ οι επιβάτες που επέζησαν – «Δεν ζούμε, απλά επιβιώνουμε…»

Όπως τόνισε ο ίδιος, γύρω στις 22.10 με 22.15 αναχώρησε ο Χ.Π. και λίγο μετά κοντά στις 22.20 με 22.25 έφυγε και ο Κ.Π.

Ο σταθμάρχης φέρεται να δέχτηκε και ερώτηση σχετικά με το εάν θα έπρεπε να αναφέρει στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 σε ποια γραμμή θα κινούνταν και απάντησε καταφατικά, ενώ περιέγραψε ότι αυτό θα το έκανε είτε με το ραδιοτηλέφωνο ή με το να του δώσει υπόδειγμα 1.001 που θα έγραφε: «κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων». Αν του έδινε το υπόδειγμα 1001 θα του έλεγε στο τηλεγράφημα 47 ότι «περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και σύμφωνα με το υπόδειγμα 1001 πάτε μέχρι το φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».

Ο ίδιος φέρεται να υποστήριξε ότι δεν προέβη στις απαιτούμενες ενέργειες καθώς λόγω φόρτου εργασίας δεν πρόλαβε να κόψει το 1001 και ξέχασε να του το διαβιβάσει και με το ραδιοτηλέφωνο. Η αμαξοστοιχία, αναχώρησε στις 23:04 προς Νέους Πόρους. Ο μηχανοδηγός είπε εντάξει και πρέπει να επανέλαβε το τηλεγράφημα 47.

Σύμφωνα με τον σταθμάρχη, ο μηχανοδηγός δεν του έδωσε το δικό του νούμερο τηλεγραφήματος και ο 59χρονος ενημέρωσε τον σταθμό Νέων Πόρων ότι η αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε στις 23.04. Στις 23.10 έδιωξε την 2576 με κατεύθυνση από Λάρισα για Βόλο από την 6η γραμμή και μέσω διαγωνίου στη γραμμή Βόλου μέσω των κλειδιών 115 και 116.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι όταν έφυγε η μοιραία αμαξοστοιχία ήταν μέσα στο σταθμαρχείο και μιλούσε στο τηλέφωνο με τον σταθμάρχη Βόλου  ότι έφυγε η αμαξοστοιχία 2576 στις 23.10, ενώ η σταθμάρχης Νέων Πόρων του έδωσε τηλεγράφημα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία αναχώρησε στις 23.05 από τον σταθμό Νέων Πόρων για Λάρισα κινούμενη στην γραμμή καθόδου.

Γύρω στις 23:15 με 23:20 ο μηχανοδηγός της 1564 με κατεύθυνση από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα τον κάλεσε στο ραδιοτηλέφωνο και του είπε ότι φτάνει και του απάντησε ότι μπαίνει  από την γραμμή καθόδου την 1η γραμμή μέσω διαγωνίου στη γραμμή ανόδου την 2η και σταματά. Όπως είπε, ενημέρωσε τον κλειδούχο για να γυρίσει τα κλειδιά στην αιχμή 101 σε ευθεία γραμμή και να έρθει στο κλειδί 102 ή 105 και να το γυρίσει από κυρία σε παρακαμπτήρια γραμμή ώστε η αμαξοστοιχία 1564 να κατευθυνθεί στο μηχανοστάσιο. Ο λόγος που απευθύνθηκε στον κλειδούχο, όπως υποστήριξε,  ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινο κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα.

Σε άλλο σημείο της απολογίας του σύμφωνα με πληροφορίες, είπε ότι κοίταξε το ηλεκτρικό πίνακα για να δει μήπως είχε βλάβη και δεν διαπίστωσε βλάβη πουθενά. Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2598 του ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή τον πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχίαση.

Όταν έκλεισε το τηλέφωνο με την αστυνομία τον πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και τον ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό.

Είπε ότι είχε δει στον πίνακα ότι όταν γύρισε τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Μάλλον, πρόσθεσε, το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισε στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ