Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

Τέμπη: «Οι άνθρωποι καρβουνιάστηκαν και έλιωσαν από τη θερμοκρασία»

Πολλά είναι τα ερωτήματα γύρω από το «μανιτάρι φωτιάς» που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη.

Μιλώντας στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ» ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας του ΟΣΕ, εξήγησε τι κρύβεται πίσω από το «μανιτάρι φωτιάς» που δημιουργήθηκε όταν συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

«Εάν παρατηρήσουμε αυτό το «μανιτάρι», θα δούμε ότι δεν είμαι μόνο πυρκαγιά, αλλά και λάμψη ταυτόχρονα. Η λάμψη προέρχεται από ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, ενώ η πυρκαγιά προέρχεται από την ταχύτατη κίνηση των ηλεκτρονίων. Η ταχύτητα αυτή δημιουργεί τεράστια θερμοκρασία και απελευθερώνει τεράστια ενέργεια. Σε ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου απελευθερώνονται 10 εκατομμύρια KW», δήλωσε.

«Είναι, δηλαδή, μία ηλεκτρική εκκένωση, όπως είναι ο κεραυνός. Αυτό έγινε όταν συγκρούστηκαν οι μηχανές, τα βαγόνια πετάχτηκαν από πάνω, το πρώτο και το δεύτερο βαγόνι. Σε αυτά παρουσιάζεται αυτή η λάμψη και η πυρκαγιά. Εκεί που πετάχτηκαν προς τα πάνω έγινε η εκκένωση από τη γραμμή επαφής της ηλεκτροκίνησης των 25.000 V και δημιουργήθηκαν η λάμψη και η πυρκαγιά», συμπλήρωσε και τόνισε πως εάν το βίντεο ντοκουμέντο είχε ήχο, τότε θα ακουγόταν και ο κρότος.

«Είναι σαν να έχουμε με αυτή την εκκένωση εκατοντάδες κεραυνούς, οι οποίοι έπεσαν στην οροφή των βαγονιών. Οι άνθρωποι καρβουνιάστηκαν από την ηλεκτροπληξία κι έλιωσαν από τη θερμοκρασία», κατέληξε ο Χρήστος Ρετσινάς.

Λιοσίων: Αυτοκίνητο κινείται στο αντίθετο ρεύμα προκαλώντας πανικό – ΦΩΤΟ Αναγνώστη

Στιγμιότυπο επικίνδυνης οδηγικής συμπεριφοράς έστειλε στο enikos.gr αναγνώστης, ο οποίος με φωτογραφία που έστειλε καταγγέλλει περιστατικό στην οδό Λιοσίων με αυτοκίνητο που κινείται στο αντίθετο ρεύμα στις 8:00 το πρωί.

Όπως φαίνεται στη φωτογραφία που έστειλε στο enikos.gr αναγνώστης, το αυτοκίνητο πράγματι φαίνεται να πραγματοποιεί προσπέραση και να περνά στο αντίθετο ρεύμα με τον ασυνείδητο οδηγό να θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο την ασφάλεια των υπόλοιπων οδηγών αλλά και των παιδιών που εκείνη την ώρα πηγαίνουν στα σχολεία τους.

«Αυτή είναι η παιδεία μας 8:00 η ώρα το πρωί και μάλιστα την ώρα που όλα τα παιδιά πάνε στα σχολεία» σχολιάζει χαρακτηριστικά στην καταγγελία του ο αναγνώστης .

Η Φωτογραφία του αναγνώστη

Λιοσίων

Αποθήκευσε αυτόν τον αριθμό 6944 05 05 05

Το enikos.gr στηρίζεται στην διαδραστικότητα και την επικοινωνία με όλους τους αναγνώστες που καθημερινά επικοινωνούν, σχολιάζουν, καταγγέλλουν ή στέλνουν φωτογραφίες και βίντεο από το σημείο όπου βρίσκονται.

Αν θέλεις να στείλεις φωτογραφία ή βίντεο για να δημοσιευθεί στο enikos.gr, αποθήκευσε στο κινητό σου τηλέφωνο αυτόν τον αριθμό 6944 05 05 05 και στείλε μέσω imessage (χωρίς χρέωση), μέσω Viber (χωρίς χρέωση), μέσω WhatsApp (χωρίς χρέωση) ή μέσω mms (με χρέωση του παρόχου).

Μπορείς να στείλεις φωτογραφίες ή βίντεο και μέσω Facebook στην σελίδα του enikos: https://www.facebook.com/enikosgr/ και με email: [email protected]

Τέμπη: Το σφάλμα που έκανε ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας και το «ένοχο μυστικό»

Ο Νίκος Τσουρίδης, πρώην εκπαιδευτής μηχανοδηγών, εξήγησε στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ» πως όταν τηρούνται οι όροι ασφαλείας που προβλέπονται από τον κανονισμό τότε η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών είναι ασφαλής.

Το «ένοχο μυστικό»

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο σφάλμα στο οποίο, κατά τη γνώμη του, υπέπεσε ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, Γιώργος Κουτσούμπας.

«Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος μου, δυστυχώς όμως υπέπεσε σε σφάλμα. Από τη στιγμή που δεν είχε σαφείς οδηγίες από τον σταθμάρχη, δεν θα έπρεπε καν να ξεκινήσει την αμαξοστοιχία».

«Όταν άκουσα τη συνομιλία μεταξύ του συγχωρεμένου του Γιώργου και του σταθμάρχη μίλησα για ένα ένοχο μυστικό. Γιατί ενώ στην αρχή αρχίζουμε να μιλάμε υπηρεσιακά, μετά το ρίχνουμε στο φιλικό. «Βασίλη, να φύγω;». Αυτό εμένα δεν μου άρεσε. Το ερώτημά μου είναι ο μηχανοδηγός με τον Βασίλη ήταν φίλοι, γνωρίζονταν; Γιατί του έδωσε τόση απεριόριστη εμπιστοσύνη; Του έδωσε εμπιστοσύνη 1.000% και δεν μου άρεσε αυτό, είναι επιλήψιμο για εμένα», είπε ο κος Τσουρίδης στο «Τούνελ».

Αναφερόμενος στον 59χρονο σταθμάρχη είπε πως «όταν είσαι σωματικά εκεί και πνευματικά είσαι κάπου αλλού, ότι και να κάνεις νομίζεις ότι το έχεις κάνει σωστά. Εδώ τον ρώταγαν 100 φορές από που έστειλε την αμαξοστοιχία κι έλεγε από την άνοδο. Ποια άνοδο;».

Hellenic Τrain: Χωρίς τρένα και σήμερα – Εκτός λειτουργίας και ο Προαστιακός της Αθήνας

Κανένα δρομολόγιο της Hellenic Train, συμπεριλαμβανομένων και των δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα Σάββατο 11 Μαρτίου.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία ενημερώνει ότι και σήμερα Σάββατο 11 Μαρτίου, δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο.

Ο «Ρουβίκωνας» ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train

Ομάδα περίπου 30 αγνώστων πραγματοποίησε επίθεση με πέτρες, στα γραφεία της Hellenic Train, στο κέντρο της Αθήνας, προκαλώντας υλικές ζημιές.

Με ανάρτηση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας τα μέλη του «Ρουβίκωνα» ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση που έγινε στα γραφεία της εταιρείας επί της Λεωφόρου Συγγρού.

Το χρονικό της επίθεσης

Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι έσπασαν τζαμαρίες και ότι το  περιστατικό σημειώθηκε στις 21:05, το βράδυ της Παρασκευής.

Αμέσως οι δράστες φρόντισαν να σκορπίσουν στα στενά της γύρω περιοχής, ωστόσο η αστυνομία έφτασε επί τόπου και έκανε πέντε προσαρμογές

Οι έρευνες συνεχίζονται γύρω από τον τόπο της επίθεσης, στην διασταύρωση της Λεωφόρου Συγγρού με την οδό  Πετμεζά.

Εξάρχεια: Η πρώτη φωτογραφία του Γιάνη Βαρουφάκη μετά την επίθεση που δέχθηκε

Οι πρώτες εικόνες από την επίθεση που δέχθηκε ο Γιάνης Βαρουφάκης στο γνωστό εστιατόριο «Γιάντες» στα Εξάρχεια, έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Τη φωτογραφία δημοσιεύει η ιστοσελίδα newsbreak. Είναι λίγα λεπτά μετά τον ξυλοδαρμό του από ομάδα 4-5 ατόμων. Ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, εμφανώς ταραγμένος, κρατά με ένα χαρτομάντηλο την μύτη του, ενώ διακρίνεται, με γυρισμένη την πλάτη, η σύζυγός του Δανάη Στράτου να συνομιλεί με κάποιον στον τηλέφωνο.

Υπενθυμίζεται ότι μία ολιγομελής ομάδα – 4-5 ατόμων κατά πληροφορίες – τον πλησίασε και άρχισε να του φωνάζει «έλα έξω κάθαρμα, αλήτη, που υπέγραψες μνημόνια» και «έλα έξω για να μάθεις να υπογράφεις μνημόνια».

Όταν ο γραμματέας του Μέρα25 βγήκε έξω, του επιτέθηκαν, χτυπώντας τον -κυρίως στο πρόσωπο – και κλωτσώντας τον.  Σύμφωνα με μαρτυρίες, ένα από τα άτομα, κατέγραφε σε βίντεο την στιγμή της επίθεσης.

Να σημειωθεί ότι ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25 έχει συνοδεία πέντε αστυνομικών, και παρόλα αυτά επέλεξε να βγει για φαγητό στα Εξάρχεια χωρίς αστυνομική συνοδεία, αν και το 2015, ο Γιάνης Βαρουφάκης είχε πέσει θύμα επίθεσης, όταν είχε βρεθεί ξανά στο ίδιο εστιατόριο με την σύζυγό του, Δανάη Στράτου.

Γιάνης Βαρουφάκης

Πειραιάς: Σοβαρό τροχαίο στο λιμάνι – Μηχανή βρέθηκε στο οδόστρωμα

Ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το βράδυ της Παρασκευής στον Πειραιά, στη λεωφόρο Ρετσίνας, λίγο πριν την Πλατεία Ιπποδαμείας, στην είσοδο για το λιμάνι.

Σύμφωνα με το Piraeuspress.gr, ο οδηγός μιας μηχανής εμπλέκεται στο τροχαίο, καθώς βρέθηκε στο οδόστρωμα υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά.

Στο σημείο έσπευσε περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, ενώ στην περιοχή επικρατεί μποτιλιάρισμα.

Τέλος όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, η ουρά των αυτοκινήτων έφτανε μέχρι τη Λεωφόρο Θηβών στην Παλιά Κοκκινιά.

Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. για την επίθεση στον Γιάνη Βαρουφάκη: Αναζητούμε τους δράστες – Με δική του πρωτοβουλία δεν συνοδευόταν από αστυνομική φρουρά

Ανακοίνωση για την επίθεση που δέχθηκε ο Γιάνης Βαρουφάκης στα Εξάρχεια το βράδυ της Παρασκευής 10 Μαρτίου 2023 εξέδωσε το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας.

«Αναφορικά με την επίθεση που δέχθηκε ο Πρόεδρος της Κ.Ο. και Γραμματέας του ΜέΡΑ25, βραδινές ώρες σήμερα στα Εξάρχεια, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του, ανακοινώνεται ότι ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε άμεσα μαζί του, του ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση και διαβεβαίωσε ότι η Ελληνική Αστυνομία θα προβεί άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών.

Επίσης, από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας διευκρινίζεται ότι, το επίμαχο χρονικό διάστημα ο Γραμματέας του ΜεΡΑ25 με δική του πρωτοβουλία δεν συνοδευόταν από την προσωπική του αστυνομική φρουρά.

Από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε η Ελληνική Αστυνομία, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας μετέβησαν άμεσα στο Νοσοκομείο, όπου είχε μεταβεί ο Γραμματέας του ΜεΡΑ25 για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Η έρευνα για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ το προανακριτικό έργο διενεργείται από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής» αναφέρει η ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.

Θεσσαλονίκη: 60χρονος καταδικάστηκε σε ισόβια και 21 χρόνια κάθειρξη – Σκότωσε και βίαζε την ηλικιωμένη μητέρα του

Σε ισόβια κάθειρξη και επιπλέον κάθειρξη 21 χρόνων καταδικάστηκε 60χρονος, ο οποίος όχι μόνο σκότωσε την κατάκοιτη και τυφλή μητέρα του, επειδή είχε «κουραστεί να τη φροντίζει», αλλά τη βίαζε κατ’ επανάληψη όσο ήταν εν ζωή, όπως διαπιστώθηκε από τα ιατροδικαστικά ευρήματα στη σορό της ηλικιωμένης. Το αποτρόπαιο έγκλημα αποκαλύφθηκε τον περασμένο Ιούλιο, στο Ξηροχώρι Θεσσαλονίκης, όταν ο αδελφός του κατηγορούμενου εντόπισε νεκρή την 84χρονη, μέσα στο σπίτι όπου διέμενε με τον κατηγορούμενο γιο της.

Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης, ενώπιον του οποίου παραπέμφθηκε να δικαστεί ο 60χρονος, τον έκρινε ένοχο για ανθρωποκτονία με πρόθεση, βιασμό, σωματική βλάβη σε βάρος αδύναμου προσώπου, ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη και γενετήσιες πράξεις μεταξύ συγγενών, χωρίς να του αναγνωρίσει κανένα ελαφρυντικό.

Αξιολογώντας το αποδεικτικό υλικό της δικογραφίας και τις μαρτυρικές καταθέσεις, η εισαγγελέας της έδρας Αργυρή Κοτίνα ανέφερε ότι ο κατηγορούμενος ασκούσε ενδοοικογενειακή βία, χτυπώντας βάναυσα τον αδελφό και την μητέρα του. Την τελευταία «τη βίαζε μέχρι τον θάνατό της» παρότι είχε καταστεί τυφλή και ανάπηρη. «Την είχε ως οικόσιτο ζώο», επισήμανε η εισαγγελική λειτουργός κατά την αγόρευσή της.

Σύμφωνα με τη δικογραφία, το άγριο έγκλημα έγινε, όταν η 84χρονη τον φώναξε να τη βοηθήσει. Τότε εκείνος νευρίασε και τη σκότωσε. «Τη στραγγάλισε, τη χτύπησε με μπουκάλι, την ποδοπάτησε», τόνισε η εισαγγελέας, περιγράφοντας τον τρόπο δολοφονίας. Μάλιστα, την επόμενη μέρα, ο δράστης έσπευσε να τη θάψει χωρίς την εμπλοκή γραφείου τελετών, αναζητώντας ιερέα από τον διπλανό οικισμό, σε μία προσπάθεια να συγκαλύψει το έγκλημά του. Απείλησε, μάλιστα, τον αδελφό του ότι θα έχει την ίδια τύχη με την μητέρα τους, εάν τον καταγγείλει στην αστυνομία.

Άτομα του περιβάλλοντος των δύο αδελφών ενημέρωσαν τελικά την αστυνομία και ο 60χρονος συνελήφθη, ομολογώντας την πράξη του, την οποία δικαιολόγησε λέγοντας «με είχε κουράσει να την φροντίζω, δεν άντεχα άλλο». Από την ιατροδικαστική εξέταση που ακολούθησε προέκυψε ότι η άτυχη ηλικιωμένη έφερε σημάδια σεξουαλικής κακοποίησης τα οποία προσδιορίζονταν χρονικά λίγο καιρό πριν τη δολοφονία της.

Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος, με ιστορικό ψυχικής ασθένειας και εξάρτησης από αλκοόλ, αποδέχθηκε ότι σκότωσε τη μητέρα του, αλλά αρνήθηκε ότι είχε σεξουαλικές επαφές μαζί της. «Έπινα αλκοόλ, δεν είχα εργασία. Ήμουν σε άθλια κατάσταση. Δεν κατάλαβα πώς έγινε το κακό. Η μητέρα μου δεν ήθελε να πάει στο ίδρυμα. Συνέχεια με φώναζε να την ταΐσω. Εγώ τη φρόντιζα, την έτρεχα στα νοσοκομεία. Ο αδελφός μου δεν βοηθούσε. Λυπάμαι γι’ αυτό που έγινε, ζητώ συγγνώμη. Την επόμενη μέρα αντιλήφθηκα τι έκανα», είπε και ισχυρίστηκε ότι βρισκόταν υπό την επήρεια μέθης.

Δεν έπεισε όμως τους δικαστές, τακτικούς και ενόρκους, που τον έκριναν ένοχο για το σύνολο των πράξεων που του αποδίδονταν, κάνοντας δεκτή την προηγούμενη εισαγγελική πρόταση. Μετά την ετυμηγορία του δικαστηρίου, ο 60χρονος επέστρεψε στις φυλακές.

Hellenic Train: Επίθεση με πέτρες στα γραφεία της εταιρείας – Πέντε προσαγωγές

Ομάδα περίπου 30 αγνώστων πραγματοποίησε επίθεση με πέτρες, στα γραφεία της Hellenic Train, στο κέντρο της Αθήνας, προκαλώντας υλικές ζημιές.

Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι έσπασαν τζαμαρίες και ότι το  περιστατικό σημειώθηκε στις 21:05, απόψε και αμέσως οι δράστες φρόντισαν να σκορπίσουν στα στενά της γύρω περιοχής, ωστόσο η αστυνομία έφτασε επί τόπου και έκανε πέντε προσαρμογές μέχρις στιγμής.

Οι έρευνες συνεχίζονται γύρω από τον τόπο της επίθεσης, στην διασταύρωση της Λεωφόρου Συγγρού με την οδό  Πετμεζά.

Τέμπη: Παραδέχθηκε ότι ήταν ανεπαρκής ο σταθμάρχης – Καταλόγισε ευθύνες στον μηχανοδηγό και τη διοίκηση

Ο σταθμάρχης της Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, φέρεται να παραδέχτηκε κατά τη διάρκεια της προανακριτικής του κατάθεσης, πως ήταν ανεπαρκής στα καθήκοντά του. Επίσης φέρεται να υποστήριξε ότι δεν γνωρίζει «τι ακριβώς συνέβη» με τα κλειδιά και να καταλόγισε ευθύνες στον μηχανοδηγό του InterCity 62, που δεν του ανέφερε ότι πήγε στην κάθοδο, και στη διοίκηση, που τον έκρινε επαρκή.

«Με όση επάρκεια θα μπορούσα να έχω στον χρόνο εκπαίδευσής μου» απάντησε ο 59χρονος, σε ερώτηση για το αν θεωρεί ότι γνωρίζει επαρκώς τον πίνακα κυκλοφορίας των κλειδιών, την οποία του έθεσαν οι αστυνομικοί λίγη ώρα μετά το πολύνεκρο δυστύχημα. Αναφορικά με το διάστημα της εκπαίδευσής του ο σταθμάρχης ανέφερε: «μία εβδομάδα μετά τη θεωρία, μία εβδομάδα μετά το τέλος των εξετάσεων και της πρακτικής και μία μέρα πριν πιάσω βάρδια κανονικά».

Στην συνέχεια οι αστυνομικοί τον ρώτησαν πώς ανέλαβε μία τόσο σημαντική βάρδια, ενώ δεν είναι άρτια εκπαιδευμένος. «Αυτό το ερώτημα μπορεί να απαντηθεί από τη διοίκηση» απάντησε ο σταθμάρχης, ο οποίος φέρεται να υποστήριξε ότι «δεν ξέρω πώς έγινε και μπήκε στη γραμμή καθόδου, ούτε με ενημέρωσε σχετικά ο μηχανοδηγός της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας».

«Ο μηχανοδηγός δεν μου ανέφερε ότι πήγε στην κάθοδο»

«Είναι πιθανόν να μην κούμπωσε κανονικά το κλειδί, ενώ, αντιθέτως, η ένδειξη έδειχνε πως ήταν κανονικά στην κύρια γραμμή. Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο. Ο μηχανοδηγός δεν μου ανέφερε ότι από την άνοδο πήγε στην κάθοδο, και έγινε ό,τι έγινε. Αν ο μηχανοδηγός είχε ενημερώσει ότι είχε μπει στη γραμμή καθόδου, θα τον είχα ενημερώσει ότι είναι σε λάθος γραμμή» είπε ακόμη κατά τη διάρκεια της προανακριτικής του κατάθεσης

Η κατάθεση του σταθμάρχη για το μοιραίο βράδυ

«Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 εκτελούσα υπηρεσία κατά τις ώρες 22:00 με 06:00. Πήγα νωρίτερα στο σταθμαρχείο της Λάρισας να ενημερωθώ από τον απογευματινό σταθμάρχη Π.Κ., λόγω ενός συμβάντος που υπήρχε στο σιδηροδρομικό σταθμό Παλαιοφαρσάλων, ώστε να ενημερωθώ επακριβώς από τον απογευματινό σταθμάρχη για το πώς θα διεξήγαγα την κυκλοφορία. Αφού με ενημέρωσε ο απογευματινός σταθμάρχης, ανέλαβα κανονικά υπηρεσία. Η αμαξοστοιχία ΙC 62 με προορισμό τη Θεσσαλονίκη έφτασε στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας περί ώρα 23:02 βραδινή. Αποβίβασε επιβάτες στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας και επιβίβασε από αυτόν. Αναχώρησε περί ώρα 23:04 βραδινή με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη, αφού θα πραγματοποιούσε προηγουμένως ενδιάμεσες στάσεις στην Κατερίνη και στο Πλατύ. Διώχνοντας εγώ την αμαξοστοιχία από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, δεν έδωσα γραπτή ειδοποίηση, υποδείγματος 1001. Δηλαδή γραπτό τηλεγράφημα κυκλοφορίας στον μηχανοδηγό και στον προϊστάμενο της υπ’ αριθμόν IC 62 αμαξοστοιχίας, με το οποίο να τον πληροφορώ για τη διπλή γραμμή ανόδου στην οποία θα κυκλοφορούσε έως τον σταθμό Νέων Πόρων που ήταν σε λειτουργία, καθώς το φωτόσημο εξόδου σε σχέση με την πορεία της αμαξοστοιχίας δεν λειτουργούσε και ήταν κόκκινο.

Του έδωσα τηλεγράφημα προφορικό μέσω ασυρμάτου, με το οποίο τον ενημέρωνα να περάσει φωτόσημο εξόδου Λάρισας έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων χωρίς να του αναφέρω ότι κυκλοφορεί σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο μηχανοδηγός αρχικά μου είπε “εντάξει” στο νούμερο που του διαβίβασα με τον φορητό ασύρματο, δηλαδή το νούμερο 47, το οποίο αφορούσε στο προφορικό τηλεγράφημά μου, όπως αυτό είναι καταχωρημένο στο βιβλίο κυκλοφορίας, αλλά δεν μου διαβίβασε ο ίδιος, δηλαδή ο μηχανοδηγός του νούμερο του δικού μου τηλεγραφήματος όπως όφειλε προς επιβεβαίωση.

Το δικό μου προφορικό τηλεγράφημα προς τον Μηχανοδηγό της υπ’ αριθμόν IC 62 αμαξοστοιχίας ήταν το εξής: “περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων”. Όπως αναγράφεται στο βιβλίο κυκλοφορίας, παραλείποντας να του αναφέρω ότι θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου.

Μετά την έλευση της υπ’ αριθμόν 2597 αμαξοστοιχίας στο σταθμό της Λάρισας, δηλαδή του προαστιακού από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, από τη γραμμή καθόδου και μέσω διαγωνίων στην 3η γραμμή και μέσω διαγωνίου στη γραμμή προαστιακού, γυρίσατε ηλεκτρονικά κλειδιά από παρακαμπτήριο σε κυρία γραμμή, επειδή θα έφευγε υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι τα υπ’ αριθμόν 115 και 116 ηλεκτρονικά κλειδιά, ενώ μου έδειχναν στον πίνακα πως ήταν κανονικά, κατάλαβα πως ήταν αντίθετα. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μού το επεσήμανε και τότε εγώ του είπα να κάνει πίσω την αμαξοστοιχία, ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κυρία γραμμή και στη συνέχεια να μπει στη θέση του. Μετά την στάθμευση της υπ’ αριθμόν 2597 αμαξοστοιχίας, επανέφερα τα κλειδιά στην κυρία γραμμή ανόδου και καθόδου, έτσι ώστε από την άνοδο να φύγει υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία και από την κάθοδο να περάσει εμπορική αμαξοστοιχία 63503» ανέφερε στην προανακριτική του κατάθεση για το μοιραίο βράδυ.

«Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί»

«Όταν έβαζα το σινιάλο αναχώρησης στον μηχανοδηγό της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, ενημέρωσα τον σιδηροδρομικό σταθμό Νέων Πόρων και συγκεκριμένα την σταθμάρχη Ζ.Ε. ότι αναχώρησε η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία. Δεν ξέρω πώς έγινε και μπήκε στη γραμμή καθόδου, ούτε με ενημέρωσε σχετικά ο μηχανοδηγός της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, ότι δηλαδή κινούνταν στη γραμμή καθόδου και όχι ανόδου προς Θεσσαλονίκη, ενώ στον πίνακα έβλεπα ότι οι λυχνίες ήταν στις κύριες γραμμές χωρίς να αναβοσβήνουν, γεγονός που υποδηλώνει ότι η κίνηση του τρένου γίνεται κανονικά στην άνοδο, διότι είναι κλειδωμένες οι γραμμές από το ηλεκτρονικό σύστημα. Θεωρώ ότι είναι πιθανόν να μην κούμπωσε κανονικά το κλειδί, ενώ αντιθέτως η ένδειξη έδειχνε πως ήταν κανονικά στην κυρία γραμμή, γεγονός που κατά το παρελθόν έχει συμβεί λόγω βλάβης του παλαιωμένου ηλεκτρονικού συστήματος και σε άλλα κλειδιά. Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο. Ο μηχανοδηγός δεν μου ανέφερε ότι από την άνοδο πήγε στην κάθοδο, και έγινε ό,τι έγινε» είπε.

«Ζητώ συγγνώμη αν το λάθος είναι δικό μου»

«Κάποια στιγμή ο μηχανοδηγός της υπ’ αριθμόν 2597 αμαξοστοιχίας προαστιακού, μου ανέφερε πως δεν είχε ρεύμα η αμαξοστοιχία του, η οποία εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας. Έπειτα με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από τη Θεσσαλονίκη και μου είπε ότι στον πίνακα ελέγχου της ηλεκτροκίνησης είδε ένα κόκκινο κύκλωμα, που σημαίνει ότι κάποια γραμμή δεν είχε ρεύμα, και με ρώτησε τι είχε συμβεί, χωρίς να φανταστώ ό,τι είχε γίνει. Μετά από λίγο με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν είχαμε κάποια εκτροχίαση, κάποιο συμβάν. Ακολούθως, με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και μου ανέφερε πως είχε γίνει σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών και πως έπρεπε να κόψουμε το ρεύμα. Ενημερώσαμε το ρυθμιστή έλξης και το ρυθμιστή κυκλοφορίας για το συμβάν. Δεν γνωρίζω εκεί τι ακριβώς συνέβη. Ζητώ συγγνώμη αν το λάθος είναι δικό μου» κατέληξε

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ