Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Το δεκάλεπτο του τρόμου – Νέα ντοκουμέντα από την τραγωδία

Νέες συγκλονιστικές αποκαλύψεις για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ και τον τρόπο με τον οποίο ο 40χρονος υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ έχασε τη ζωή του.

Τι συνέβη σε αυτό το δεκάλεπτο του τρόμου; Δηλαδή, από τη στιγμή που οι δύο συνοδοί της ΣΤΑΣΥ και οι τρεις τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας διαπιστώνουν πως η ειδική μηχανή για τη λείανση των γραμμών είναι ακυβέρνητη μέχρι το σημείο της σύγκρουσης με ακινητοποιημένο συρμό του ΗΣΑΠ στο ύψος του σταθμού, του Αγίου Νικολάου.

Μέσα από τους νέους διαλόγους που αποκάλυψε το MEGA περιγράφονται όλα όσα έγιναν τα ξημερώματα της 16ης Νοεμβρίου, όταν ο 40χρονος κρεμασμένος από το μπροστινό βαγόνι έκανε άλμα για να σωθεί, χωρίς να τα καταφέρει δυστυχώς.

Η περιπέτεια των δύο Ελλήνων και τριών αλλοδαπών τεχνικών αρχίζει στις 04:00 τα ξημερώματα. Η ειδική μηχανή στην οποία βρίσκονται περνάει από τον σταθμό στο Μαρούσι χωρίς πρόβλημα στις 04:05, ωστόσο τρία λεπτά αργότερα και λίγο πριν από την Νερατζιώτισσα, παρουσιάζεται πρόβλημα στα φρένα. Ο αδικοχαμένος Πέτρος Γιάμαλης από το μπροστινό βαγόνι ειδοποιεί μέσω ασυρμάτου τον συνάδελφό του στο τελευταίο βαγόνι.

Τεχνικός στο μπροστινό βαγόνι: “Βασίλη το μηχάνημα δεν σταματάει ετοιμάσου να πηδήξεις”.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά στις 04.09 στο ύψος του σταθμού στη Νερατζιώτισσα γίνεται η δεύτερη κλήση προς το κέντρο:

Τεχνικός ΣΤΑΣΥ: “Αν ακούει το κέντρο ο συρμός δεν σταματάει με τίποτα”

Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας: “Έχετε διαδρομή, έχετε διαδρομή, όλο προς τα κάτω έχετε διαδρομή”.

Ο τέσσερις τεχνικοί είναι στην ουσία εγκλωβισμένοι στο μπροστινό μέρος του συρμού, γιατί το υπόλοιπο μέρος είναι σφραγισμένο, και δεν υπάρχει πρόσβαση προς τα πίσω. Η ταχύτητα έχει αυξηθεί από τη μέγιστη επιτρεπόμενη των 25 χιλιομέτρων την ώρα, έχοντας ήδη ξεπεράσει τα 40.

Οι τέσσερις τεχνικοί βρίσκονται στο μπροστινό βαγόνι, ο ένας μέσα και οι τρεις που διακρίνονται εξωτερικά και ο πέμπτος μέσα στο τελευταίο βαγόνι.

Στις 04:10 όπως δείχνει το ρολόι από την κάμερα ασφαλείας στον σταθμό Ειρήνη, ο Πέτρος Γιάμαλης βάζει τους δύο αλλοδαπούς τεχνικούς να πηδήξουν πρώτοι στις αποβάθρες του σταθμού ενώ εκείνος επικοινωνεί ακόμη μια φορά – την τρίτη – με το κέντρο, ζητώντας καθαρή διαδρομή μπροστά του.

«Το τρένο πήγαινε με όλο και πιο μεγάλη ταχύτητα. Μετά το Μαρούσι καταλάβαμε ότι δεν έχουμε καθόλου φρένα. Ξαφνικά, ο Έλληνας που ήταν στο βαγόνι μας και τον έλεγαν Πέτρο μας είπε να πηδήξουμε. Πράγματι, εγώ και ο Nash πηδήξαμε από το βαγόνι για να γλιτώσουμε. Εγώ από την πτώση τραυματίστηκα στα πόδια μου» ανέφερε στην κατάθεσή του ο Κροάτης τεχνικός, σύμφωνα με το ΜEGA.

Ο Πέτρος Γιάμαλης δεν προλαβαίνει να πηδήξει στην ασφάλεια της αποβάθρας και μισό λεπτό μετά, λίγο πιο κάτω, διαλέγει ένα μικρό πλάτωμα στο πλάι των γραμμών και κάνει μια απέλπιδα προσπάθεια να σωθεί.

Ένα λεπτό αργότερα, στις αποβάθρες του σταθμού του Ηρακλείου, πηδάει και ο αλλοδαπός οδηγός του συρμού. Καταλήγει στις ράγες όπου και διασώζεται τραυματισμένος.

Δεκατρία λεπτά μετά, ο τεχνικός που έχει απομείνει μιλάει για τελευταία φορά με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας. “Βάλτε ένα τρένο ρε παιδιά μπροστά” ακούγεται να λέει.

Η ειδική μηχανή περνάει από τον σταθμό στα Κάτω Πατήσια στις 04:16 και 2 λεπτά μετά συγκρούεται με τον ακινητοποιημένο συρμό στο ύψος του Αγίου Νικολάου. Ο υπάλληλος στο πίσω βαγόνι έχει καταφέρει να σωθεί, όμως κανείς δεν γνωρίζει πού βρίσκεται ο Πέτρος Γιάμαλης.

Καλούν τον 40χρονο στον ασύρματο, αλλά εκείνος δεν απαντά. Έτσι, αρχίζουν να τον ψάχνουν.

“Συνάδελφε μήπως μπορώ να βοηθήσω ο ίδιος; Ψάχνουν τον Γιάμαλη άκουσα, δεν ξέρουν πού έχει πηδήξει ο Γιάμαλης”.

“Μπορείς σε παρακαλώ να κατέβεις να κάνουμε έναν έλεγχο να το δούμε;”

“Θα πάρω τη γραμμή από το Μαρούσι και θα κατέβω προς τα κάτω, μήπως και τον βρω πουθενά τον συνάδελφο”.

Ο άτυχος τεχνικός είναι πολύ βαριά χτυπημένος από την πτώση. Οι συνάδελφοί του τον βρίσκουν ακόμα εν ζωή και τον παραλαμβάνει το ΕΚΑΒ. Δυστυχώς, όμως λίγο αργότερα υπέκυψε στα βαρύτατα τραύματά του.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ