Τέμπη: Με αλλαγές στη σύνθεσή της συνεδριάζει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας – «Ανοίγει τα χαρτιά του» ο Καραμανλής

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας θα κληθεί να δώσει απαντήσεις για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, που παραιτήθηκε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων.

Τα τρένα επιστρέφουν στις ράγες από την Τετάρτη: Το χρονοδιάγραμμα και οι δικλείδες ασφαλείας

Ο κ. Καραμανλής, ο οποίος θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά σχετικά με τα πεπραγμένα του την περίοδο που είχε την ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ανοίξει τα χαρτιά του παρουσιάζοντας στοιχεία και έγγραφα.

Για ακρόαση έχουν κληθεί επίσης οι πρώην υπουργοί Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (2013 – 15), Χρήστος Σπίρτζης (2015-19) και ο νυν υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

«Παρακολουθώ τον προκλητικό τρόπο με τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ  τοποθετείται στην υπόθεση και εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών. Και είναι τουλάχιστον παράλογο να μη λογοδοτούν εκείνοι που καθυστέρησαν, 4,5 χρόνια, αλλά να εγκαλούν εκείνους που ξεμπλόκαραν και εντός ολίγων μηνών θα παραδώσουν τον έργο», φέρεται να λέει σε στενούς του συνεργάτες ο Κώστας Καραμανλής, όπως αποκαλύπτει η Realnews η οποία έχει πλούσιο ρεπορτάζ σχετικά με όσα αναμένεται να πει ο πρώην υπουργός.

Αλλαγές στη σύνθεση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας

Η Επιτροπή θα συνεδριάσει με αλλαγές στη σύνθεσή της, καθώς τα κόμματα έχουν προχωρήσει ήδη σε αντικαταστάσεις. Συγκεκριμένα, η ΝΔ αντικαθιστά τον Κώστα Τζαβάρα με τον Δημήτρη Καιρίδη, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αντικαθιστά τον Παύλο Πολάκη με τον Γιάννη Ραγκούση, που είναι ο νέος τομεάρχης Διαφάνειας, τον Σπύρο Λάππα με τον Νίκο Παππά, καθώς και τον Θεόφιλο Ξανθόπουλο με τον Χρήστο Γιαννούλη. Σημειώνεται ότι ο κ. Παππάς είναι ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Γιαννούλης ο αναπληρωτής του. Ακόμη, το ΚΚΕ αντικαθιστά τον Μανώλη Συντυχάκη με τον Χρήστο Κατσώτη.

Το σχέδιο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου

Το σχέδιο της επανεκκίνησης των δρομολογίων των τρένων «κλείδωσε» μετά την πρώτη συνεδρίαση του συντονιστικού κέντρου ασφαλείας σιδηροδρόμων, που έγινε το Σάββατο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η έναρξη θα γίνει με τον προαστιακό στις 22 Μαρτίου, ενώ την 1η Απριλίου θα γίνει για πρώτη φορά η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τα δοκιμαστικά δρομολόγια να έχουν ήδη ξεκινήσει.

Μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης, θα γίνονται μειωμένα δρομολόγια, ενώ θα κινείται μια αμαξοστοιχία κάθε φορά σε σήραγγα.  Επιπλέον, στο άμεσο διάστημα θα τεθεί σε λειτουργία ένα σύστημα διαρκούς επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου εντάσσονται:

  • Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας
  • Κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης
  • Μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων

Οι δικλείδες ασφαλείας

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου θα εφαρμόζονται, επιπλέον, τα ακόλουθα:

Α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

• Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).

• Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

• Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ. και 100 χλμ. για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

• Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών.

• Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

• Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

• Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

• Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

• Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

• Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

• Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

• Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

• Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

• Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

• Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

• Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

• Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

• Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

• Λειτουργία στον συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

• Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

• Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

• Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού.

• Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Οι 5 προτάσεις Ανδρουλάκη για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων

«Είναι εθνική ανάγκη να εκσυγχρονίσουμε και να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο απέναντι στα όποια συμφέροντα που μέχρι τώρα τον κρατούσαν δέσμιο παλαιοκομματικών συμπεριφορών», δηλώνει με παρέμβασή του στο «ΒΗΜΑ» της Κυριακής ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κάνει πέντε προτάσεις για ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο.

1.Προσωρινή επαναφορά της ΤΡΕΝΟΣΕ σε κρατικό έλεγχο
2.Ανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
3.Επιλογή των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
4.Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με αξιολόγηση και αξιοκρατία
5.Επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο με πόρους του ταμείο ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ