Ένοπλες Δυνάμεις: “Παίζουν τα ρέστα” τους οι Γάλλοι για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού

Του Χρήστου Μαζανίτη

Την Τρίτη παρουσιάσαμε εκτενώς στο enikos.gr τις πρώτες πληροφορίες για την τελική πρόταση των Γάλλων για τις φρεγάτες Belharra, την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και τα πλοία ενδιάμεσης λύσης που προτείνουν.

Μάλιστα, όπως ανέφερε σε ερώτηση του enikos.gr ο Hervé Boy, Senior Marketing Manager-Surface Ships της Naval Group, που ναυπηγεί τις Belharra , η πρώτη φρεγάτα θα κατασκευαστεί στην Γαλλία, στο ναυπηγείο του Lorient και οι υπόλοιπες 3 στην Ελλάδα, με τον χρόνο ένταξης της πρώτης να είναι το 2025 και της 4ης το 2029.

Δύο ήταν τα «ζητήματα» που παρουσίαζε η γαλλική πρόταση και που τώρα, που πλησιάζει η διαδικασία στην τελική ευθεία επανήλθαν με βελτιώσεις. Το ένα ήταν η ναυπήγηση στην Ελλάδα, που πριν μερικούς μήνες είτε δεν τίθετο καν στο τραπέζι ή δεν γινόταν λόγος για καθολική ναυπήγηση αλλά για παραγωγή κάποιων τμημάτων, το οποίο άλλαξε.

Το δεύτερο είχε να κάνει με το επίπεδο των οπλικών συστημάτων, στο οποίο οι Γάλλοι επανήλθαν με επίσης αναβαθμισμένη πρόταση.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα έχουν γίνει γνωστά από την παρουσίαση που έκαναν, η ελληνική Belharra ή FDI HN όπως είναι ο κωδικός της θα είναι εξοπλισμένη με εως 32 βλήματα Aster, 21 RAM 8 Exocet MM 40 B 3, MU 90 lightweight torpedoes και πυροβόλο 76 mm , ενώ θα προσφέρει δυνατότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία δράσης, προς υποστήριξη των πολιτικών και στρατιωτικών στόχων που έχουν τεθεί.

Έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τις τελευταίες απειλές στο σύγχρονο πεδίο των μαχών όπως UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές στελθ κάτω ή πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Η FDI διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου, με κυρίαρχο όλων το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους.

Η FDI HN είναι ένα βασικό πλεονέκτημα στην αποτροπή και την παρέμβαση στον υποβρύχιο χώρο, ιδιαίτερα σε ένα σύνθετο επιχειρησιακό περιβάλλον όπως το Αιγαίο, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ικανότητα προβολής που παρέχεται από τα ελικόπτερα τους Πολεμικού Ναυτικού Aegean Hawk S70B ή τα νέα Romeo – MH60 / R που θα μπορεί να μεταφέρει.

Η πλήρης σουίτα σόναρ (τροπίδας και ρυμουλκούμενο) προσφέρει απαράμιλλη απόδοση ανίχνευσης. Η απόδοσή του υψηλού επιπέδου ενισχύεται περαιτέρω από τη χαμηλή ακουστική της υπογραφή, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση από ένα εχθρικό υποβρύχιο. Η εφαρμογή της σουίτας σόναρ Thales Captas, σε συνδυασμό με σόναρ γάστρας, έλαβε το “Βραβείο αριστείας αντι-υποβρυχίων πολέμου Hookem” το 2020 από τον Ναύαρχο που διοικεί τον 6ο στόλο των ΗΠΑ.

Τέλος, οι τορπίλες MU90 παρέχουν τη δυνατότητα εξουδετέρωσης οποιουδήποτε τύπου υποβρυχίου στα πιο σκληρά περιβάλλοντα, σε ρηχά ή βαθιά νερά.

Βεβαίως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι υπόλοιπες χώρες κάνουν δυναμική επάνοδο στις προσφορές τους, όπως η πρόταση που έκανε η Μεγάλη Βρετανία, που παρουσιάσαμε χθες στο enikos.gr με αποκλειστικές πληροφορίες από την επίσκεψή τους στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ενώ βρισκόμαστε εν αναμονή της πρότασης των ΗΠΑ, η οποία τοποθετείται για το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ