Τέμπη: Η μοιραία αλλαγή στο κλειδί που έφερε τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία

Η μοιραία αλλαγή στο κλειδί «118 Α» της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Κατερίνης από τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη Βασίλη Σ. προκάλεσε την πρωτοφανή τραγωδία στα Τέμπη, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ.

Τέμπη: Συνεχίζεται η επιχείρηση στα συντρίμμια – Πιάνουν δουλειά τα γερανοφόρα οχήματα

Η σφοδρή μετωπική σύγκρουση, το βράδυ της Τρίτης, της επιβατικής αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης με 352 συνολικά επιβαίνοντες και μίας εμπορικής στην οποία επέβαιναν δύο μηχανοδηγοί οφείλεται σε αυτό το τραγικό λάθος, σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», αφού οι δύο συρμοί βρέθηκαν στην ίδια σιδηροτροχιά, ενώ η σιδηροδρομική γραμμή σε αυτό το δίκτυο είναι διπλή.

Όμως ο μοναδικός μηχανισμός αποτροπής, που θα ήταν το σύστημα τηλεδιοίκησης του δικτύου του ΟΣΕ – κόστους περίπου 43 εκατ. ευρώ – με αισθητήρες – σηματοδότες που θα μπορούσαν να ειδοποιήσουν από την αρχή της πορείας των δύο τρένων, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα.

Κύπρος: Παράκληση για τους δύο αγνοούμενους φοιτητές που επέβαιναν στο μοιραίο τρένο στα Τέμπη

Τέμπη

Πώς βρέθηκαν στην ίδια γραμμή

Ο 59χρονος, σύμφωνα με όσα παραδέχτηκε ενώπιον στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. γύρισε το συγκεκριμένο κλειδί ηλεκτρονικά μέσω του πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας προκειμένου να διευκολύνει την μετακίνηση ενός άλλου, τοπικού συρμού που ακινητοποιήθηκε τελικά στον σταθμό.

Τραγωδία στα Τέμπη: Χωρίς μετρό σήμερα η Αθήνα

Όμως, όπως ανέφερε στους αστυνομικούς της Τροχαίας Λάρισας που ανέλαβαν τη διερεύνηση του δραματικού συμβάντος, «ξέχασε» τον συγκεκριμένο διακόπτη στην ίδια θέση. Αποτέλεσμα ήταν η διερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν προς Θεσσαλονίκη να εισέλθει στη δεύτερη «λωρίδα» καθόδου όπου ήδη κινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία και όχι να υπάρχει μέριμνα ώστε να κινηθεί στη διπλανή γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα, ο άπειρος σταθμάρχης μέχρι και την τελευταία στιγμή φέρεται να μην είχε αντιληφθεί το λάθος του. Συνεπώς, δεν ενημέρωσε σε καμία φάση τους μηχανοδηγούς του επιβατικού συρμού ώστε να σταματήσουν για να αποφευχθεί ο όλεθρος. Σημειώνεται ότι αυτό το «κλειδί» μέχρι προ μερικών ετών μετακινείτο χειροκίνητα από υπάλληλο του ΟΣΕ.

Tempi 2

Οι μηχανοδηγοί δεν το κατάλαβαν

Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και του ΟΣΕ ανέφεραν ότι οι δύο τουλάχιστον μηχανοδηγοί της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν θα μπορούσαν να αντιληφθούν ότι κινούνται σε άλλη γραμμή από την κανονική αφού πολλές φορές στα τρένα αυτές οι πορείες αλλάζουν.

Ενδεικτικά συχνά γίνονται έργα σε μία από τις δύο σιδηροτροχιές και οι συρμοί κινούνται στη δεύτερη, ασχέτως της κατεύθυνσής τους. Ίσως αυτό να συνέβη και με τους μηχανοδηγούς της μοιραίας αμαξοστοιχίας, αφού πιθανότατα πίστεψαν ότι κινούνται σε «μονή» γραμμή λόγω έργων στη δεύτερη ή ότι υπήρχε ελεγχόμενη εναλλαγή της πορείας των τρένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», η Τροχαία Λάρισας θα αναθέσει σε πραγματογνώμονες την πλήρη διερεύνηση του τραγικού συμβάντος, ενώ έχει λάβει δεδομένα από τον πίνακα ελέγχου του σταθμού, από τις συνομιλίες του σταθμάρχη τις κρίσιμες ώρες κ.α. Τέλος αναμένεται να ληφθούν καταθέσεις από τους μηχανοδηγούς του τοπικού συρμού, η μετακίνηση του οποίου οδήγησε στη μοιραία παρέμβαση στο «κλειδί» της σιδηροτροχιάς.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ