Σε λιμάνι του «καημού» έχει μετατραπεί ο Πειραιάς. Στο μεγαλύτερο επίνειο της χώρας, εκεί όπου καθημερινά αποβιβάζονται χιλιάδες ταξιδιώτες από τα πλοία της γραμμής, η αναζήτηση ταξί γίνεται «εφιάλτης». Οι κούρσες της «ανομίας» από ορισμένους οδηγούς ταξί έχουν γίνει συχνό φαινόμενο με αποτέλεσμα να πληθαίνουν οι καταγγελίες τόσο από επιβάτες που έχουν πέσει στα «νύχια» τους, όσο και από επαγγελματίες του κλάδου λόγω του ότι αμαυρώνουν συνολικά την εικόνα τους.
Της Εύης Κατσώλη
Οι συγκεκριμένοι αυτοκινητιστές έχουν μετατραπεί σε «κουμανταδόρους» στο λιμάνι του Πειραιά. Έχουν «καβατζώσει» μέσα στο λιμάνι τα σημεία στις πύλες όπου υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση και είναι εκείνοι που καθορίζουν τις κούρσες και τη «μοιρασιά» τους.
Όπως είναι γνωστό μέσα στο λιμάνι την αρμοδιότητα των ελέγχων για τυχόν παραβάσεις έχει το Λιμενικό Σώμα. Όμως, οι συγκεκριμένοι επιτήδειοι ταξιτζήδες λειτουργούν με επιεικώς απαράδεκτες συμπεριφορές, εφαρμόζοντας την τακτική της τρομοκρατίας στους «σωστούς επαγγελματίες» ενώ ζητούμενό τους είναι πώς θα αισχροκερδήσουν εις βάρος των πελατών τους. Αγνοούν επιδεικτικά τους ελέγχους των αρμοδίων παρά το γεγονός ότι πραγματοποιούνται έλεγχοι καθημερινά και επιβάλλονται πρόστιμα.
«Επιλεκτικοί» οδηγοί ταξί με στόχο τις πιο επικερδείς διαδρομές
Επιλέγουν ποιους επιβάτες θα πάρουν και ποιους όχι ανάλογα και με την πιο… επικερδή διαδρομή, εισπράττουν κόμιστρα πέραν του νόμιμου, αποφεύγουν να θέσουν σε λειτουργία το ταξίμετρο.
Όπως φαίνεται στα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το enikos.gr, από τις αρχές του έτους έως και τις 10 Νοεμβρίου 2024, έχουν εντοπιστεί 193 παραβάσεις που αφορούν στον κανονισμό λειτουργίας των ταξί.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, 107 παραβάσεις καταγράφηκαν στο λιμάνι που αφορούν στην επιλογή επιβατών και της διαδρομής. Για κάθε παράβαση επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 300 ευρώ. Είκοσι έξι παραβάσεις αφορούν στο ότι οι οδηγοί ταξί δεν έθεσαν σε λειτουργία το ταξίμετρο, 8 σε λάθος πληροφορίες για το κόμιστρο ή τη διαδρομή, 3 για είσπραξη κομίστρου πέραν του νόμιμου.
Ακολουθούν άλλες παραβάσεις που αφορούν σε κάπνισμα μέσα στο όχημα, σε δύο περιπτώσεις για μη φόρτωση αποσκευών από και προς το πεζοδρόμιο και άλλες για άρνηση ή διακοπή μίσθωσης. Για όλα αυτά τα περιστατικά «έπεσαν καμπάνες» από 50 μέχρι και 300 ευρώ.
Στα στοιχεία υπάρχουν και πειθαρχικές παραβάσεις του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, μεταξύ των οποίων ληγμένη ειδική άδεια οδήγησης, μη αναρτημένη ειδική άδεια οδήγησης, μη αναρτημένος τιμοκατάλογος και άλλα.
500 παραβάσεις από τις αρχές του χρόνου
Συνολικά πάντως, όπως γίνεται φανερό από τον πίνακα υπάρχουν 500 παραβάσεις από τις αρχές του χρόνου.
Όπως λένε επαγγελματίες του κλάδου, το φαινόμενο είναι διαχρονικό και… άλυτο και προσθέτουν ότι ειδικά το καλοκαίρι στο Μεγάλο Λιμάνι τα λεφτά είναι πολλά, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης. Εκεί οι… φατρίες έχουν χωρίσει τους τομείς ελέγχου – μία ομάδα δρα στην προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων και μία άλλη ελέγχει τα δρομολόγια από και προς τα επιβατηγά.
Οι επαγγελματίες υποστηρίζουν ότι επιτήδειοι έχουν δημιουργήσει έναν ιδιότυπο χάρτη μεταφορών, όπου οι διαδρομές είναι μοιρασμένες μεταξύ των οδηγών που δουλεύουν στους σταθμούς και κλέβουν πελάτες προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις που βολεύουν τους ίδιους και διευκολύνουν τις πολλαπλές μισθώσεις.