Πώς θα βρω τι ταλέντο έχει το παιδί μου;

Πώς θα βρω τι ταλέντο έχει το παιδί μου;

Φανταστείτε τον εαυτό σας σε έναν μικρό λόφο ενώ είσαστε ένας δεινός σκιέρ. Πόσο βαρετό θα ήταν να έπρεπε να λύσετε ένα σταυρόλεξο για παιδιά τρίτης δημοτικού ή να ρίξετε βελάκια σε έναν στόχο στο μισό μέτρο; Κάπως έτσι νιώθει και ένα χαρισματικό παιδί σε μία συνηθισμένη τάξη όπου όλοι ο μαθητές αναμένονται να δουλεύουν στο ίδιο επίπεδο: Οι εργασίες του φαίνονται πολύ εύκολες ή « όλο τα ίδια και τα ίδια».

Κείμενο της παιδιάτρου Αναπτυξιολόγου Κωνσταντίνας Γκόλτσιου, (www.gkoltsiou.gr). 

Θα πρέπει αυτό το παιδί να προχωρήσει σε μία μεγαλύτερη τάξη ή να παραμείνει στην τάξη με τα συνομήλικά του παιδιά; Θα βάζατε ποτέ το παιδί σας που δεν είναι χαρισματικό, σε μία τάξη με μικρότερα παιδία ή θα της ζητούσατε να λύσει ασκήσεις που λύνουν παιδιά 2 χρόνια μικρότερά της; Τι θα πρέπει να κάνει ένας γονιός για να προστατέψει τον ψυχικό κόσμο του παιδιού του αλλά και να μην αφήσει να χαθούν οι ξεχωριστές ικανότητές του;

Το θέμα έχει πολλές διαστάσεις και γίνεται ακόμη πιο σύνθετο αν αναλογισθεί κανείς ότι επιστήμονες όπως ο  Αϊνστάιν, μουσικοί όπως ο Μότσαρτ, ανθρωπιστές όπως ο Μαχάτμα Γκάντι, αθλητές όπως ο Μαικλ Φέλπς και άλλοι συνάνθρωποι μας  άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα και διακρίνουμε την πραγματικότητα από τη φαντασία, το κατορθωτό από το ακατόρθωτο.

Πώς αναγνωρίζεται ένα χαρισματικό παιδί;

Περιέργεια-Πρωτοβουλία-Φαντασία-Πρωτοτυπία-Δημιουργικότητα-Αφοσίωση-Αγάπη για μάθηση.. μερικές από τις ικανότητες  που εκδηλώνουν 2% του παιδικού πληθυσμού ( τα περισσότερα αγόρια), σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από τα παιδιά της ηλικίας τους.

Διαβάστε τη συνέχεια στο boro.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ