Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

Τροχαίο στη Λάρισα: Μηχανάκι έπεσε πάνω σε αυτοκίνητο – Ένας τραυματίας

Ακόμη ένα τροχαίο με τραυματισμό σημειώθηκε την Παρασκευή στη Λάρισα.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα onlarissa.gr, το περιστατικό έλαβε χώρα λίγο πριν από τις 21:00 το βράδυ επί της οδού Ιωαννίνων, όταν υπό συνθήκες που διερευνά η Τροχαία Λάρισας, μηχανάκι με έναν επιβαίνοντα εξετράπη της πορείας του και κατέληξε κάτω από τις ρόδες σταθμευμένου οχήματος.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός του δικύκλου ο οποίος μεταφέρθηκε στο εφημερεύον Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.

Τέμπη: Στο ίδιο κελί με τον σταθμάρχη οδηγήθηκε ο επιθεωρητής

Στη φυλακή οδηγήθηκε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ της περιοχής Λάρισας, που κατηγορείται στην υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη. Ο κατηγορούμενος φέρεται να καταλόγισε ευθύνες τόσο στον προφυλακισμένο σταθμάρχη όσο και στους άλλους δύο συναδέλφους του που σχόλασαν νωρίτερα.

Στο ίδιο κελί με τον σταθμάρχη ο επιθεωρητής

Ο προφυλακισμένος επιθεωρητής, οδηγήθηκε το απόγευμα στις φυλακές Λάρισας και σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο του Star βρίσκεται στην ίδια πτέρυγα και στο ίδιο κελί με τον 59χρονο σταθμάρχη.

Ο ίδιος αναφέρθηκε εκτενώς και στους συναδέλφους του που έφυγαν από το πόστο τους νωρίτερα λέγοντας πως εάν ήταν εκεί, το λάθος θα είχε διορθωθεί.

«Ο κ. Π. Κ. ως αρχαιότερος, θα ρύθμιζε τη χάραξη πορείας. Ουδέποτε, επισημαίνω, ενημερώθηκα από αμφότερους τους σταθμάρχες ότι αναχώρησαν για τον οιονδήποτε λόγο από την εργασία τους» ισχυρίστηκε ο επιθεωρητής.

Νέα Σμύρνη: Εξιχνιάστηκε υπόθεση διάρρηξης πέντε θυρίδων από θησαυροφυλάκιο τράπεζας

Στην εξιχνίαση της υπόθεσης διάρρηξης πέντε θυρίδων από θησαυροφυλάκιο τραπέζης στη Νέα Σμύρνη, που είχε γίνει στις 8 Ιουλίου του 2022, προχώρησε η ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, ταυτοποιήθηκαν ως δράστες, τρεις αλλοδαποί, ηλικίας 46, 42 και 46 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση και διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών.

Κατά τη διερεύνηση της εν λόγω υπόθεσης και μετά από την ενδελεχή και επισταμένη έρευνα της επιληφθείσας προανακριτικά υπηρεσίας σε συνεργασία με τις διεθνείς διωκτικές Αρχές, προέκυψε ότι οι τρεις κατηγορούμενοι αποτελούν μέλη διεθνικής μετακινούμενης εγκληματικής ομάδας που ειδικεύεται στις κλοπές από τράπεζες.

Επομένως, αποκαλύφθηκε και πιστοποιήθηκε τη δράση του διεθνούς εγκληματικού κυκλώματος στη χώρα μας στην ανωτέρω περίπτωση διάρρηξης που ήταν μέρος του συνολικού οργανωμένου σχεδιασμού ενεργειών τους. Όσον αφορά τη μεθοδολογία που ακολούθησαν οι κατηγορούμενοι στην ανωτέρω περίπτωση, αρχικά οι κατηγορούμενοι εισήλθαν στη χώρα μας αρκετές μέρες νωρίτερα με σκοπό να μελετήσουν τους υποψήφιους στόχους.

Αφού επέλεξαν το κατάστημα-στόχο, το επισκέφτηκαν αρκετές φορές σε διάστημα τριών ημερών για να χαρτογραφήσουν το χώρο, καταγράφοντας και σε βίντεο την κατόπτευση του για περαιτέρω προσεκτική παρατήρηση των μέτρων ασφαλείας.

Έχοντας διαμοιράσει τους ρόλους τους, εισήλθαν φορώντας χειρουργικές μάσκες διαδοχικά στο κατάστημα προσποιούμενοι τους πελάτες. Εφαρμόζοντας με ακρίβεια το σχέδιο που είχαν καταρτίσει, έφτασαν χωρίς να γίνουν αντιληπτοί στο χώρο του θησαυροφυλακίου, διέρρηξαν (5) θυρίδες και αφαίρεσαν τα κοσμήματα που βρίσκονταν στο εσωτερικό τους. Εξήλθαν διαδοχικά από το κατάστημα και ακολούθησαν διαφορετικά δρομολόγια διαφυγής, όπου και συναντήθηκαν σε μακρινό σημείο από το κατάστημα, επικοινωνώντας τηλεφωνικά μεταξύ τους στο μεσοδιάστημα. Την ίδια κιόλας ημέρα αποχώρησαν από τη χώρα, ταξιδεύοντας αεροπορικώς σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η σχηματισθείσα δικογραφία υπεβλήθη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών προκειμένου εκδοθούν εντάλματα σύλληψης, τόσο εθνικά όσο και διεθνή.

Σέρβια: Σοβαρό τροχαίο στη Λάβα – Μηχανάκι συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που οδηγούσε ανήλικος – Δύο τραυματίες

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στη Λάβα Σέρβιων.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα kozanimedia.gr το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 21:30, όταν ένα μηχανάκι συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που οδηγούσε ανήλικος, ο οποίος δεν είχε δίπλωμα

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στον τόπο του ατυχήματος έφτασαν με ιδιωτικό αυτοκίνητο (δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο) γιατρός και νοσηλευτές του Κ.Υ. Σερβίων, ενώ στη συνέχεια ο τραυματίας, 25 ετών, οδηγός της μηχανής μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ από Κοζάνη, μέσω Ρυμνίου, έχοντας σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Να θυμίσουμε πως το ασθενοφόρο μπορεί να περάσει μόνο εκτάκτως από το δρόμο στο φράγμα Πολυφύτου ή από τη γέφυρα Ρυμνίου.

Ζακ Κωστόπουλος: Οι αντιδράσεις της οικογένειας για την αποφυλάκιση του μεσίτη – Τι λέει η μητέρα του

Ο μεσίτης που κρίθηκε ένοχος για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου αφέθηκε ελεύθερος μέχρι το Εφετείο και πλέον είναι εκτός φυλακής, με την απόφαση αυτή να προκαλεί την οργή αλλά και την απογοήτευση της οικογένειας του θύματος.

Συγκεκριμένα, η μητέρα του Ζακ, μιλώντας στον ΑΝΤ1, δήλωσε: «για αυτό το άτομο οι ανώτατοι δικαστικοί άρχοντες της χώρας, συμφώνησαν να μην εκτίσει την ποινή των δέκα χρόνων που του έχει επιβληθεί, αλλά να ζει ελεύθερος, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Ο Ζακ έχει λάβει σχεδόν από όλο τον ελληνικό λαό τη δικαιοσύνη που του αρμόζει».

Υπενθυμίζεται ότι στον μεσίτη είχε επιβληθεί δεκαετής κάθειρξη χωρίς αναστολή, ωστόσο εκείνος άσκησε έφεση επί της ποινής του η οποία έγινε δεκτή με αποτέλεσμα να αφεθεί ελεύθερος μέχρι το Εφετείο, έπειτα από δύο μήνες στην φυλακή. Με απόφασή του ο Άρειος Πάγος απέρριψε την πρόταση του Εισαγγελέα για αναίρεση της απόφασης αποφυλάκισης του μεσίτη.

Η δικηγόρος της οικογένειας, Άννυ Ρούσσου, είπε ότι «επί της ουσίας, δύο μήνες φυλακή εξέτισε ο ευνοημένος αυτός κατηγορούμενος. Η απόφαση αυτή επιβεβαιώνει την εχθρική στάση του ελληνικού δικαστικού συστήματος απέναντι στον αγώνα για απόδοση ουσιαστικής δικαιοσύνης. Έξι αρχικοί κατηγορούμενοι, δύο κατάδικοι, κανείς στη φυλακή».

Σημειώνεται, ότι ο μεσίτης θα μείνει εκτός φυλακής με απόφαση του Αρείου Πάγου, μέχρι να πραγματοποιηθεί η δίκη στο μεικτό εφετείο Αθηνών.

Τέμπη: «Μπαλάκι» οι ευθύνες μεταξύ των κατηγορουμένων – «Θα τα αποκαλύψω όλα» λέει ο σταθμάρχης των Παλαιοφάρσαλου

Ευθύνες σε όλους πλην του εαυτού του για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, επέρριψε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος προφυλακίστηκε έπειτα από μαραθώνια απολογία. Ο επιθεωρητής στοχοποίησε τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, τους δύο συναδέλφους του, του δύο μηχανοδηγούς που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα και τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου.

«Ο χειρισμός του σταθμάρχη, η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που ευρισκόταν εκεί αλλά και του προϊσταμένου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας, άμα την είσοδό τους στην γραμμή καθόδου, ως όφειλαν, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών» υποστήριξε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ

«Πρόκειται για μία απόφαση σκοπιμότητας, η οποία δεν έχει κανένα νομικό έρεισμα.! Παραβιάζεται κατάφωρα η αρχή της αναλογικότητας καθώς αφέθηκαν ελεύθεροι (έστω και με σοβαρούς περιοριστικούς όρους) οι δύο σταθμάρχες, οι οποίοι είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να παραμείνουν στην βάρδιά τους μέχρι τις 23:00 της 28/2/23 και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργεία του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας, κάτι το οποίο δεν έπραξαν» ανέφερε ο δικηγόρος του επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας.

Το υπόμνημα του επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ

Ο 62χρονος επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ κατέθεσε αρχικά ένα απολογητικό υπόμνημα 100 σελίδων και στην συνέχεια απάντησε σε  ερωτήσεις που το έθεσε ο ειδικός εφέτης ανακριτής.

Όπως ισχυρίστηκε ήταν βέβαιος για τις ικανότητες του προφυλακισμένου σταθμάρχη. «Ήταν ο μοναδικός που είχε πραγματοποιήσει πρόσφατη μαθητεία στην νυχτερινή βάρδια τον μήνα Ιανουάριο στην Λάρισα, εκπληρώνοντας επαρκώς τα καθήκοντά του. Ουδέποτε, ΟΥΔΕΙΣ εκ των συναδέλφων του -παλαιότερων σταθμαρχών- μου ανέφερε το οιοδήποτε πρόβλημα ή την οιαδήποτε έλλειψη γνώσεων. Άλλωστε, να διευκρινιστεί ότι και τους προγενέστερους μήνες και πιο συγκεκριμένα τον μήνα Δεκέμβρη του έτους 2023 και τον μήνα Νοέμβριο του έτους 2023, εργάστηκε αφενός στην Λάρισα, αφετέρου στην νυχτερινή βάρδια» ανέφερε ο επιθεωρητής.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ αναφέρθηκε με λεπτομέρειες σε ό,τι συνέβη την νύχτα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και δήλωσε πλήρη άγνοια για το κενό στο σταθμαρχείο Λάρισας, έβαλε στο κάδρο των ευθυνών και τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου που δεν τον ενημέρωσε για την καθυστέρηση του InterCity 62.

«Σαφέστατα και όφειλε με την σειρά του να με ενημερώσει ότι οι έτεροι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριό του. Ουδέποτε μέχρι και την 23:40 ενημερώθηκα για την ύπαρξη έτερου προβλήματος. Όταν ανακύπτει το οιοδήποτε πρόβλημα στον εκάστοτε σταθμό, τότε ο αρμόδιος σταθμάρχης οφείλει να αναφέρει στην επιθεώρηση την καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας» ανέφερε ακόμη στην απολογία του.

Ο επιθεωρητή στην σχεδόν 11ωρη απολογία του εμφανίστηκε σίγουρος ότι η σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, εάν γίνονται σωστή χειρισμοί. «Το κλειδί 118 βρίσκεται περίπου 1,4 χλμ από τον σταθμό στην Λάρισας, άρα στο 346,8 χιλιόμετρο. Επομένως για περίπου 6,5 χλμ το τρένο ήταν στην κάθοδο και ορατό από τον πίνακα».

«Είναι όλα ψέματα»

«Είναι όλα ψέματα. Βεβαίως, και ήξερε από τις 20.30 για την καθυστέρηση του Συρμού. Τον ενημέρωσε ο ρυθμιστής κυκλοφορίας της Αθήνας. Το Iintercity 63 είχε καθυστέρηση όχι το 62, όπως λέει ο επιθεωρητής. Ο άνθρωπος δεν ξέρει τα βασικά. Δεν ξέρει τι του γίνεται. Δεν θυμάται πιο τρένο είχε καθυστέρηση», ανέφερε από την πλευρά του ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.

«Όλα έγιναν σε συνεννόηση με τον σταθμό της Λάρισας. Προφανώς, και γνώριζε ο επιθεωρητής για την καθυστέρηση. Υπάρχει ρυθμιστής κυκλοφορίας στην Αθήνα που ενημερώνει για τυχόν καθυστερήσεις», συμπλήρωσε.

Τέλος, κατηγόρησε τον επιθεωρητή για διάχυση ευθυνών και σημείωσε ότι θα προχωρήσει σε νέες αποκαλύψεις. «Τα λάθη του επιθεωρητή ήταν πολλά και προσπαθεί να ρίξει τις ευθύνες σε όλους εκτός από τον εαυτό του. Την Τετάρτη θα καταθέσω και θα τα αποκαλύψω όλα».

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Γραμμή 3 του Μετρό – Ποια δρομολόγια θα γίνουν με λεωφορεία

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 2 Απριλίου 2023 στην Γραμμή 3 του Μετρό λόγω προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης συστημάτων. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η κυκλοφορία θα διεξάγεται στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Νίκαια.

Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στο τμήμα Νίκαια – Δημοτικό θέατρο, θα τεθεί σε προσωρινή λειτουργία η λεωφορειακή γραμμή 900 «Πειραιάς –Στ.Νίκαια», με αφετηρία στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Δήμο Πειραιά.

Λεωφορειακή γραμμή 900

Η Διαδρομή από Αφετηρία: Πλ. Καραϊσκάκη, αριστ. Ακτή Τζελέπη, αριστ. Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, δεξιά Αιτωλικού, συνέχεια Αιτωλικού, δεξιά Τζαβέλα, αριστ. Γερ.Γρεβενών, στ. μετρό Νίκαια, Γερ. Γρεβενών, αριστ. Λαοδικείας, αριστ. Φρυγίας, κάθετα την οδό Τζαβέλλα, Πανόρμου, δεξιά Ικτίνου, Αιγάλεω, αριστ. Ακτή Κονδύλη, δεξιά Ακτή Καλλιμασιώτη, δεξιά Αριστείδου, αριστ. πλ. Καραϊσκάκη.

Εξάρθρωση κυκλώματος διακίνησης μεταναστών: Η δράση του, τα «φαλάφελ» και τα κέρδη 9 εκατ. ευρώ

Το μεγαλύτερο κύκλωμα παράνομης διακίνησης μεταναστών και πλαστογράφησης ταξιδιωτικών εγγράφων στην Ελλάδα με 9 εκατομμύρια ευρώ κέρδη κατάφερε να εξαρθρώσει η Ελληνική Αστυνομία.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, στην επιχείρηση συμμετείχαν 200 αστυνομικοί σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Ηλεία, οι οποία κατάφεραν να συλλάβουν 41 μέλη της οργάνωσης ενώ στην δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνονται ακόμη 55 άτομα.

Οι σοκαριστικοί αριθμοί

Σύμφωνα με την Αστυνομία, η εγκληματική οργάνωση από τα μέσα του 2022 που διαπιστώθηκε ότι συγκροτήθηκε, εξασφάλισε έσοδα που ξεπερνούν τα 9 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα εξακριβώθηκε ότι μέσα σε αυτούς του μήνες διακινήθηκαν τουλάχιστον 2.322 αλλοδαποί από και προς την Ελλάδα, ενώ εκδόθηκαν περισσότερα από 2.500 νομιμοποιητικά έγγραφα και καταρτίστηκαν πάνω από 8.000 πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα.

Από την αστυνομική έρευνα εντοπίστηκαν 5 πλήρη εργαστήρια κατασκευής πλαστών εγγράφων και 12 διαμερίσματα φιλοξενίας των υπό αναχώρηση αλλοδαπών. Μάλιστα κατά τις εφόδους των αστυνομικών εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν περισσότεροι από 80 αλλοδαποί οι όποιοι ήταν έτοιμοι να αναχωρήσουν από την ελληνική επικράτεια.

Σημαντικό στην αποδόμηση της εγκληματικής οργάνωσης είναι και το γεγονός ότι εξακριβώθηκε η ροή του παράνομου χρήματος με την ταυτοποίηση πλήρως του δικτύου «hawala» της οργάνωσης, αποτελούμενο από 21 καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η έρευνα της Αστυνομίας

Την υπόθεση ανέλαβε το Τμήμα Δημόσιας Ασφάλειας της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αθηνών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής.

Το κύκλωμα δραστηριοποιούνταν στην παράνομη διακίνηση μεταναστών από τρίτες χώρες στην Ελλάδα και μετέπειτα σε ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και στην κατάρτιση πλαστών και στη νόθευση ταξιδιωτικών εγγράφων.

Στο πλαίσιο εκτεταμένης αστυνομικής επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Ηλεία, συνελήφθησαν συνολικά 41 μέλη της οργάνωσης κατηγορούμενοι για τα –κατά περίπτωση- αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, πλαστογραφίας και πλαστογραφίας πιστοποιητικών κατ’ επάγγελμα, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, παράβαση των νομοθεσιών περί αλλοδαπών, περί όπλων και ναρκωτικών, της πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, του Εθνικού Τελωνιακού Κώδικα, καθώς και για τα αδικήματα της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης, ψευδούς βεβαίωσης και νόθευσης, αρπαγής και εκβίασης.

Επιπλέον, στη δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνονται ακόμη 55 άτομα.

 Ο ρόλος του κάθε μέλους και οι αμοιβές

Όπως προέκυψε από την έρευνα, τουλάχιστον από τα μέσα του 2022, διαπιστώθηκε η συγκρότηση της εγκληματικής οργάνωσης, η οποία είχε διαρκή και δομημένη δράση, ιεραρχική δομή και διακριτούς ρόλους, με σκοπό την αποκόμιση παράνομου περιουσιακού οφέλους, που κυμαινόταν ανάλογα με τη μέθοδο διακίνησης από 600 έως 10.000 ευρώ κατ’ άτομο.

Για τον σκοπό αυτό δραστηριοποιούνταν επιπλέον και στην κατάρτιση πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων, με τα οποία προμήθευαν τους διακινούμενους αλλοδαπούς.

Για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητάς τους, κάθε μέλος είχε αναλάβει ανάλογο ρόλο και συγκεκριμένα:

  • ο αρχηγός της εγκληματικής ομάδας έδινε τις εντολές υπό τις οποίες λειτουργούσαν τα υπόλοιπα μέλη,
  • ο υπαρχηγός δεχόταν τις οδηγίες που μεταβίβαζε άμεσα στα υπόλοιπα μέλη, ενώ είχε και τον ρόλο του «εγγυητή – ταμεία» της οργάνωσης,
  • 25 μέλη (πλαστογράφοι) είχαν το ρόλο να καταρτίζουν πλαστά έγγραφα, covidtest, boardingpass κλπ.,
  • 28 μέλη (μεταφορείς και συνοδοί) είχαν το ρόλο να δίνουν οδηγίες και να μεταφέρουν τους διακινηθέντες αλλοδαπούς,
  • 7 μέλη– εκμισθωτές κατοικιών,
  • 3 μέλη είχαν το ρόλο ανεύρεσης ενδιαφερόμενων αλλοδαπών,
  • 15 μέλη (εγγυητές – ταμίες) είχαν το ρόλο να κρατούν και να διαχειρίζονται τα χρηματικά ποσά που λάμβαναν από τους διακινηθέντες αλλοδαπούς ή από έτερα μέλη της οργάνωσης, όντας ιδιοκτήτες ή υπάλληλοι καταστημάτων και
  • 15 περιφερειακά μέλη, στα οποία ανατίθονταν διάφορα καθήκοντα, ανάλογα με τις απαιτήσεις των υπόλοιπων μελών.

 

Αστυνομία επιχείρηση

Ο τρόπος δράσης του κυκλώματος

Ως προς τον τρόπο δράσης τους (modus operandi), τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης:

  • Προσέφεραν στους ενδιαφερόμενους πληθώρα επιλογών τόσο ως προς τρόπο μεταφοράς όσο και ως προς τον προορισμό σε χώρα της Ευρώπης,
  • Διακινούσαν τα χρηματικά ποσά μέσω του συστήματος «HAWALA».
  • Χρησιμοποιούσαν επίσης τη μέθοδο LOOK – ALIKE, δηλαδή χρήση ταξιδιωτικών εγγράφων που η φωτογραφία που έφεραν προσομοίαζε με τα χαρακτηριστικά των διακινούμενων και
  • Παρείχαν καταλύματα στους υπό διακίνηση αλλοδαπούς έναντι χρηματικών αμοιβών που κατέβαλαν σε ημερήσια ή μηνιαία βάση και ανέρχονταν περίπου στα 150 ευρώ κατ’ άτομο. Για να προσελκύσουν περισσότερους «πελάτες», τα εν λόγω καταλύματα διαφημίζονταν σε ομάδες – σελίδες σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, λάμβαναν ιδιαίτερα μέτρα αντιπαρακολούθησης χρησιμοποιώντας τηλεφωνικές συσκευές, καταχωρημένες σε ονόματα ανύπαρκτων αλλοδαπών (αχυράνθρωποι) ενώ μιλούσαν με κωδικοποιημένο τρόπο ώστε να μην γίνονται αντιληπτοί από τις διωκτικές αρχές.

Τα «συνηθηματικά»

Χαρακτηριστικές λέξεις φράσεις που χρησιμοποιούσαν ήταν Ναφαράτ/ Ντομάτες / Φαλάφελ που σήμαινε Πελάτης – αλλοδαπός που ενδιαφερόταν για επιτάχυνση έκδοσης ταξιδιωτικών εγγράφων, Μάστορας = Πλαστογράφος, Βιβλίο / Τετράδιο= Διαβατήριο, Κατηγορία Α’= Καλής ποιότητας πλαστό έγγραφο και Κατηγορία Β’= Κακής ποιότητας πλαστό έγγραφο.

Αφού εντόπιζαν τους «υποψήφιους πελάτες», χρησιμοποιούσαν διαφορετικούς τρόπους διακίνησης και συγκεκριμένα με αεροπλάνο ή διακίνηση πεζή ή με τη χρήση οχήματος.

Η πρώτη μέθοδος, γινόταν μέσω αεροπορικών πτήσεων σε χώρες – πόλεις του προορισμού τους, κλείνοντας 2 αεροπορικά εισιτήρια, το ένα για χώρα επιλογής του στην Ευρώπη και το έτερο εισιτήριο με προορισμό πόλη ή νησί της Ελλάδας.

Παράλληλα τους εφοδίαζαν με παρόμοια διαβατήρια (μέθοδος look – alike) ενώ οι υπό διακίνηση αλλοδαποί λάμβαναν οδηγίες από τα μέλη της οργάνωσης με σκοπό την αποφυγή εντοπισμού τους κατά τον διαβατηριακό έλεγχο. Η χρηματική αμοιβή στην προκειμένη περίπτωση ξεκινούσε από 4.000 ευρώ.

Επιπλέον, σε περίπτωση μεταφοράς αλλοδαπών από χώρες της Ασίας και της Αφρικής με ενδιάμεσο σταθμό την Ελλάδα, ο διακινούμενος κατέβαλε το απαιτούμενο χρηματικό ποσό σε κάποιο κατάστημα-εγγυητήριο των μελών της οργάνωσης σε οποιαδήποτε χώρα.

Η χρηματική αμοιβή για την εν λόγω παράνομη μεταφορά κυμαινόταν από 4.000 έως 10.000 ευρώ, ενώ οι συνήθεις προορισμοί ήταν Σερβία, Μαυροβούνιο, Πορτογαλία, Ολλανδία, Κροατία, Γαλλία, Αυστρία, Βοσνία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Σουηδία, Ουγγαρία και Βουλγαρία.

Ο δεύτερος τρόπος που χρησιμοποιούσαν τα μέλη της οργάνωσης ήταν η πεζή ή με όχημα διακίνηση των μεταναστών μέσω της Τουρκίας στην ελληνική επικράτεια.

Αρχικά αφού τους οργάνωναν σε ομάδες – γκρουπ, περνούσαν πεζή τα σύνορα από την Τουρκία στην περιοχή του Έβρου και εισέρχονταν στον ελλαδικό χώρο. Έπειτα τους επιβίβαζαν σε φορτηγά / λεωφορεία και τους μετέφεραν σε Θεσσαλονίκη ή Αθήνα, όπου και παρέμεναν για λίγο χρονικό διάστημα σε διαμερίσματα «φιλοξενίας» των μελών της οργάνωσης.

Κατά το χρονικό διάστημα παραμονής τους είτε τους καταρτούσαν πλαστό νομιμοποιητικό έγγραφο με σκοπό να παραμείνουν στον ελλαδικό χώρο είτε ξεκινούσε η διαδικασία της παράνομης μεταφοράς τους σε χώρες της Ε.Ε..

Η διαδικασία παράνομης διακίνησης προς χώρες της Ευρώπης

Αρχικά, τους συγκέντρωναν είτε στην Αθήνα, είτε σε περιοχή του νομού Ηλείας και στη συνεχεία, επιβιβάζονταν σε οχήματα, τα οποία κινούνταν με προορισμό τα σύνορα της Ελλάδας και ειδικότερα την Αλβανία. Από εκεί, οι μεταφορείς – συνοδοί οδηγούσαν πεζούς είτε με όχημα τους αλλοδαπούς προς την Αλβανία και εν συνεχεία προς Βοσνία ή Σερβία.

Τα μέλη της οργάνωσης παρείχαν κατευθυντήριες οδηγίες για την επιτυχία της μεταφοράς τόσο όσον αφορά στα χρήματα για την αγορά τροφίμων και των διαφόρων ειδών που θα χρειάζονταν να έχουν στην κατοχή τους, όσο και για την αποφυγή εντοπισμού τους από αστυνομικούς ή συνοριακούς ελέγχους.

Το χρηματικό ποσό για την ολοκλήρωση της παράνομης μεταφοράς κυμαινόταν από 1.250 έως 4.000 ευρώ.

Όσον αφορά στη διαμονή των υπό διακίνηση αλλοδαπών, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης είχαν μισθώσει χώρους και διαμερίσματα, στα οποία τους τοποθετούσαν για μικρό χρονικό διάστημα μέχρι την αναχώρησή τους σε χώρες της Ευρώπης, απαιτώντας την καταβολή του χρηματικού ποσού των 100 ευρώ μηνιαίως.

Σε έρευνες που διενεργήθηκαν στο κέντρο των Αθηνών, εντοπίστηκαν 12 διαμερίσματα – χώροι που λειτουργούσαν ως «καβάτζες – ξενοδοχεία», εντός των οποίων εντοπίστηκαν περισσότεροι από 80 παράνομοι αλλοδαποί οι οποίοι συνελήφθησαν και σε βάρος τους εφαρμόστηκε το μέτρο της διοικητικής απέλασης.

Επίσης, ταυτοποιήθηκε πλήρως το δίκτυο «hawala» της οργάνωσης, αποτελούμενο από -21- καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και εντοπίστηκαν, στο κέντρο της Αθήνας, 5 πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια για την κατάρτιση πλαστών εγγράφων.

Επιπλέον, από το σύνολο της προανάκρισης προέκυψε ότι, τα «αρχηγικά» μέλη είχαν εγκαθιδρύσει ένα άτυπο καθεστώς εκφοβισμού τόσο στα υπόλοιπα μέλη και συνεργάτες τους, απαιτώντας την αφοσίωση τους και αποτρέποντας τους να συνεργαστούν με άλλους, όσο και στους πελάτες αλλοδαπούς.

Από την έρευνα προκύπτει ότι τα μέλη της οργάνωσης εμπλέκονται συνολικά σε:

  • 2.322 παράνομες μεταφορές αλλοδαπών – μεταναστών, έναντι τουλάχιστον της χρηματικής αμοιβής των 4.000 ευρώ,
  • Περισσότερες από 8.000 καταρτίσεις πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων, έναντι τουλάχιστον της χρηματικής αμοιβής των 500 ευρώ,
  • Τουλάχιστον 550 διαθέσεις καταλυμάτων στους υπό αναχώρηση αλλοδαπούς.

Σε 102 συνολικά έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες και καταστήματα, σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Ηλεία, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

-Περισσότερα από 100 κινητά τηλέφωνα,

-Περισσότερες από 250 ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, TABLET, USBSTICKS, σκληροί δίσκοι, εκτυπωτές κ.τ.λ.),

-1.050 διαβατήρια και ταυτότητες ξένων χωρών,

-72.000 ευρώ,

-Περισσότερα από 36.000 ψηφιακά αρχεία ταξιδιωτικών εγγράφων ταυτοποίησης (διαβατήρια, ταυτότητες, υδατογραφήματα διαβατηρίων – ταυτοτήτων κ.τ.λ.), τα οποία χρησιμοποιούνται ως μήτρες πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων,

-Περισσότερα από 500 κατασχεθέντα ταξιδιωτικά έγγραφα ταυτοποίησης ξένων και ελληνικών αρχών (διαβατήρια, ταυτότητες, άδειες διαμονής, άδειες ικανότητες οδηγήσεως, κάρτες αιτήσεων ασύλου αλλοδαπών κ.τ.λ.), τα οποία είναι καταφανώς αμφιβόλου γνησιότητας,

-Περισσότερα από 600 τμήματα – μήτρες εγγράφων ήτοι: εξωφύλλων και σωμάτων διαβατηρίων, αδειών διαμονής, ταυτοτήτων, λοιπών εγγράφων ταυτοποίησης κ.τ.λ.,

-Πλήθος από συσκευασίες επιμερισμού ναρκωτικών ουσιών,

-4 Ζυγαριές ακριβείας,

-481,4 γραμμάρια ινδικής κάνναβης,

-38 γραμμάρια κρυσταλλικής μεθαμεταμίνης,

-8 μαχαίρια,

-3 ξίφη,

-γκλοπ,

-2 αεροβόλα όπλα,

-21 φυσίγγια διάφορων διαμετρημάτων,

-2 καραμπίνες,

-2 πιστόλια,

-περίστροφο,

-5 μοτοσυκλέτες,

-2 Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,

-Πλήθος ιδιόχειρων σημειώσεων,

-Πλήθος αεροπορικών εισιτηρίων,

-189 πλαστές σφραγίδες διάφορων Υπηρεσιών, ελληνικών αρχών, προξενικών αρχών, υπαλλήλων Υπηρεσιών,

-Μεγάλο πλήθος από τηλεφωνικές συνδέσεις διάφορων εταιριών (κάρτες SIM – GHOSTNUMBER),

-Περισσότερα από 2.500 έγγραφα & αποδείξεις μεταφοράς χρηματικών ποσών.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό παράνομο οικονομικό όφελος των μελών της οργάνωσης ξεπερνά τα 9.000.000 ευρώ.

Οι συλληφθέντες, οι οποίοι έχουν απασχολήσει κατά το παρελθόν τις διωκτικές αρχές, για ίδια ή έτερα αδικήματα, οδηγήθηκαν με τη σε βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία, απογευματινές ώρες σήμερα, στην αρμόδια εισαγγελική αρχή.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιουργεί έντονη ανησυχία στους εκπαιδευτικούς – Τι δείχνει έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης

Ο φόβος και η ανησυχία είναι τα βασικά συναισθήματα που διακατέχουν τους Έλληνες Εκπαιδευτικούς αναφορικά με το ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η κυριότερη αιτία του φόβου προς το άγνωστο είναι η έλλειψη γνώσεων. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 71,5%, δηλαδή περίπου 7 στους 10 θεωρούν ότι δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν την τεχνητή νοημοσύνη. Έχουν μια γενική γνώση επί του θέματος, αλλά πολλά πράγματα δεν τα έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους. Το 16,5% κάτι έχουν ακούσει, αλλά δεν έχουν καταλάβει περί τίνος πρόκειται, ενώ, μόλις το 8,6% έχει πολύ καλή γνώση των βασικών εννοιών της τεχνητής νοημοσύνης.

Μάλιστα, σε ερώτηση που τους έγινε για το, αν πιστεύουν, πως το επάγγελμά τους θα αντικατασταθεί από εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης μέχρι τη συνταξιοδότησή τους το 45% δήλωσε μάλλον όχι, ενώ το 38% είναι σίγουρο γι’ αυτό. Αντίθετα, μόλις το 14,8% πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη στο μέλλον θα αντικαταστήσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και το 1,8% ότι σίγουρα θα το κάνει.

Τέλος, σε ερώτηση για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί στο μέλλον η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι διχασμένοι ανάμεσα στον φόβο και την αισιοδοξία. Το 40,9% δηλώνει αισιόδοξο και το 37,3% φόβο. Μόλις, το 21% δηλώνει ενθουσιασμένο και το 0,8% απαισιόδοξο.

Νταλίκα «λαμπάδιασε» στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας – ΦΩΤΟ&ΒΙΝΤΕΟ

Στις φλόγες τυλίχθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής 31 Μαρτίου 2023, μία νταλίκα που κινούνταν στην Εθνική Οδό Λαμίας – Αθηνών.

Σύμφωνα με το lamiareport.gr, το βαρύ όχημα κινούνταν στο ρεύμα προς Αθήνα και λίγο μετά τα διόδια της Αγίας Τριάδας, ένας από τους τροχούς άρχισε να βγάζει καπνούς μεταδίδοντας τις φλόγες στο επικαθήμενο που ήταν φορτωμένο πατάτες.

Ο οδηγός της νταλίκας διατήρησε την ψυχραιμία του και ακινητοποίησε το όχημά του στην άκρη του δρόμου. Στην συνέχεια ξεκότσαρε και απομάκρυνε τον τράκτορα, ειδοποιώντας παράλληλα την Πυροσβεστική.

Πυροσβεστικά οχήματα από τη Λαμία έφτασαν άμεσα στο σημείο και προχώρησαν στην πλήρη κατάσβεση της φωτιάς, η οποία κατέστρεψε ένα μόνο μέρος του επικαθήμενου.

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Λαμία Νταλίκα φωτιά

Συμπλοκή ανηλίκων με τρεις τραυματίες έξω από εμπορικό κέντρο στον Άγιο Δημήτριο – Βρέθηκε σφυρί

Άγρια συμπλοκή μεταξύ δύο ομάδων ανηλίκων σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής έξω από εμπορικό κέντρο στον Άγιο Δημήτριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, λίγο μετά τις 21:00, δύο 10μελής ομάδες ανηλίκων συνεπλάκησαν για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρία άτομα. Άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. που έσπευσαν στο σημείο βρήκαν έξω από το εμπορικό κέντρο ένα σφυρί, το οποίο φέρεται να χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συμπλοκής.

Οι τρεις τραυματίες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο, προκειμένου να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ