Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

Τέμπη: Σταθμάρχης χωρίς προηγούμενη εμπειρία και μεικτές αποδοχές 3.500 ευρώ

Συγκλονιστικές είναι οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως για τον σταθμάρχη της Λάρισας με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν πως ο μισθός του άγγιζε τα 3.500 ευρώ μεικτά, χωρίς προηγούμενη εμπειρία.

Από κτηνοτρόφος σε χωριό της Καρδίτσας, έγινε αχθοφόρος στον ΟΣΕ, ύστερα μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τελικά επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε ηλικία 59 ετών.

Ο 59χρονος τοποθετήθηκε στη θέση ευθύνης του σταθμάρχη, χωρίς προηγούμενη εμπειρία, με τον μισθό του να αγγίζει τα 3.500 ευρώ μεικτά.

Σύμφωνα με τους συναδέλφους του 59χρονου, η εκπαίδευσή του κράτησε περίπου έξι μήνες. Ωστόσο, δεν φαίνεται να είχε κάνει πρακτική επί του πεδίου με κάποιον να τον επιβλέπει. Αυτό, μάλιστα, αναμένεται να ερευνήσει η Επιτροπή που συστάθηκε για το δυστύχημα.

Το ρεπορτάζ του MEGA, αναφέρει ότι ο σταθμάρχης «ρίχτηκε στα βαθιά» σε έναν επαρχιακό σταθμό της Καλαμπάκας από όπου όπως λένε οι συνάδελφοί του, περνάνε δυο τρένα τη μέρα.

Η πρώτη του βάρδια ως σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς άλλον να τον επιβλέπει, ήταν την Παρασκευή πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Τραγωδία στα Τέμπη: Με πολιτικό μέσο τοποθετήθηκε ο 59χρονος στη θέση του σταθμάρχη

Συγκλονισμένος από την τραγωδία στα Τέμπη είναι ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας Γιάννης Κολλάτος.

Ο Γιάννης Κολλάτος θέλησε να εκφράσει τα συλλυπητήριά του μέσω της εκπομπής «Φως στο Τούνελ» στις οικογένειες των θυμάτων και ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.

«Όλοι μας είμαστε συντετριμμένοι. Η θλίψη μας είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορούμε να την περιγράψουμε. Θέλω να εκφράσω την οδύνη μου στους νεκρούς, τα νέα παιδιά που χάθηκαν από ένα τρομερό έγκλημα. Θέλω να εκφράσω την αγανάκτησή μου, να πω στους τραυματίες γρήγορη ανάρρωση και να πάνε στα σπίτια τους. Να ευχηθούμε τέτοιο πράγμα να μην ξανασυμβεί ποτέ».

Όπως είπε ο ίδιος, τα λάθη είναι διαχρονικά και πολλά…

Ο Γιάννης Κολλάτος μίλησε για τον 59χρονο σταθμάρχη, ο οποίος υπήρξε βοηθός του πριν χρόνια. Ο 59χρονος εργαζόταν στο γραφείο αποσκευών και το 2012 πήρε μετάταξη στο υπουργείο Παιδείας.

Ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας κατήγγειλε στο «Τούνελ» πως ο 59χρονος τοποθετήθηκε στη θέση με πολιτικό μέσο.

«Για να γίνεις σταθμάρχης πρέπει η διεύθυνση του ΟΣΕ να σε επιλέξει και να σε εκπαιδεύσει. Η διεύθυνση του ΟΣΕ ενδεχομένως πήρε εντολή από το πολιτικό γραφείο της Λάρισας και τον έκανε σταθμάρχη. Τον εκπαίδευσε τρεις μήνες θεωρητική μαθητεία, τρεις μήνες πρακτική και τον έστειλε στον σταθμό στην Καλαμπάκα, που δούλεψε πέντε ημέρες».

«Στις πέντε ημέρες τον γύρισαν στη Λάρισα, του έκαναν μία ημέρα εκπαίδευση και τον έβαλαν υπεύθυνο μόνο του. Έγκλημα! Ένας άνθρωπος που είναι άπειρος, δεν γνωρίζει πως κυκλοφορεί το τρένο, τα κλειδιά, τον σταθμό, την κυκλοφορία, για να γίνεις σταθμάρχης σε ένα σταθμό, όπως η Λάρισα, πρέπει να διαβάσεις, να εκπαιδευτείς, να έχεις κάποιον άνθρωπο να σε καθοδηγεί,να σε βοηθάει», είπε και χαρακτήρισε τον σταθμάρχη θύμα της απειρίας του.

Ο Γιάννης Κολλάτος τόνισε πως υποχρεωτικά θα πρέπει να υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη βάρδια, ενώ είπε πως ήταν μεγάλη παράλειψη η κατάργηση της τηλεδιοίκησης.

«Η τηλεδιοίκηση ήταν σύστημα ασφαλείας. Εάν δούλευε δεν θα είχαμε νεκρούς, δεν θα είχαμε ατύχημα. Ακόμα και το λάθος που έκανε ο σταθμάρχης, η τηλεδιοίκηση θα το έβλεπε», είπε στο «Τούνελ».

Τραγωδία στη Ναύπακτο: 66χρονος εντοπίσθηκε χωρίς τις αισθήσεις του

Τραγωδία στη Νάυπακτο, καθώς ένας 66χρονος εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του στην περιοχή του Πούντου.

Σύμφωνα με το nafpaktianews.gr το σημείο έσπευσαν οι αστυνομικές δυνάμεις, το λιμενικό, αλλά και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο μετέφερε τη σορό του 66χρονου στο Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Στη συνέχεια τον μετέφεραν στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ρίου για νεκροψία-νεκροτομή.

Τραγωδία στα Τέμπη: Ξέσπασε η σύντροφος του φοιτητή που αγνοείται: «Ντρέπομαι για το κράτος που ζω»

Αγνοούνται τα ίχνη του Αναστάσιου Κουτσόπουλου, επιβάτη της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη.

Η σύντροφός του, Μαριέττα, επικοινώνησε με την εκπομπή «Φως στο Τούνελ» και απηύθυνε έκκληση σε όποιον γνωρίζει κάτι για την τύχη του 21χρονου φοιτητή, ο οποίος ξεκίνησε το ταξίδι του από την Καρδίτσα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

«Έχουμε πληροφορίες, σύμφωνα με μία κοπέλα που ήταν στο τρίτο βαγόνι, ότι τον είδαν εκεί, ότι ήρθαν αντικριστά την ώρα του δυστυχήματος. Όποιος έχει δει κάτι από το τρίτο βαγόνι, από το κυλικείο, να έχουμε μία ιδέα, μία εικόνα… Μας έχουν αποκλείσει την ιδέα του κυλικείου».

«Το μόνο που έχω να πω είναι πως ότι μπορούμε να κάνουμε, να δούμε τις κάμερες του ΟΣΕ… Εκεί κάπου θα φαίνεται που μπήκε, γιατί υπήρχε ένα τέταρτο καθυστέρηση. Δεν ξέρουμε τι έγινε μετά το τέταρτο. Αυτή τη στιγμή είναι αγνοούμενος, δεν έχουμε καμία πληροφορία. Δεν μας ενημέρωσαν ότι ταυτοποιήθηκε, είμαστε σε άγνοια».

Τόσο η οικογένεια του φοιτητή όσο και η σύντροφός του αγωνιούν για εκείνον, καθώς δεν έχουν επικοινωνήσει μαζί του. Το βράδυ της Τρίτης ο Αναστάσιος Κουτσόπουλος είχε επικοινωνήσει με τη σύντροφό του και τη μητέρα του, στην οποία είχε πει πως το τρένο έχει καθυστέρηση και της ζήτησε να κοιμηθεί.

«Θλίβομαι που είμαι στην Ελλάδα εν έτει 2023. Ντρέπομαι για το κράτος που ζω. Ντρέπομαι που είμαι Ελληνίδα. Ντρέπομαι… Θα έπρεπε να ντρέπονται και όλοι αυτοί για τα συστήματα που ακολουθούν», ήταν το ξέσπασμα της Μαριέττας.

Τέμπη: Η «άγνωστη» διαδρομή του μοιραίου τρένου

Νέες αποκαλύψεις για την μοιραία διαδρομή που ακολούθησε η επιβατική αμαξοστοιχία το βράδυ της Τρίτης, οδηγώντας στον θάνατο 57 ανθρώπους κοντά στα Τέμπη.

Σύμφωνα με το Star, η επιβατική αμαξοστοιχία ανέβηκε κανονικά μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, όπου εκεί εισέρχεται στο αντίθετο ρεύμα και ταξιδεύει μέχρι τη Λάρισα.

Όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ, το τρένο ξαναγύρισε στην άνοδο και αποβίβασε κόσμο λίγο πριν από τη Λάρισα και μάλιστα είχε καθαρές τις γραμμές μέχρι τη Θεσσαλονίκη, οπότε δεν υπήρχε λόγος να μπει στο αντίθετο ρεύμα.

«Αυτό είναι το καλώδιο, από το οποίο δέχεται ρεύμα το τρένο. Κόπηκε στα 100 μ. και σταμάτησε να λειτουργεί η γραμμή. Οπότε έστειλαν το τρένο από την μια γραμμή», αναφέρει ο Χρήστος Κεισόγλου, κάτοικος Παλαιοφαρσάλων.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πριν το συμβάν ο σταθμάρχης γύρισε το κλειδί της διασταύρωσης Α118 προκειμένου να αποσύρει τρένο με βλάβη που βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, βάζοντάς το στο αντίθετο ρεύμα, ωστόσο ξέχασε να επαναφέρει τις γραμμές στην ορθή λειτουργίας τους.

Οινόφυτα: Τροχαίο στον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας – Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με mini-bus

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας στο ύψος των Οινοφύτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr  το περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 21:00 όταν μια γυναίκα οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματός της, με το οποίο κινούνταν με κατεύθυνση προς την Αθήνα, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί μετωπικά με ένα mini-bus.

Από την σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά τόσο η οδηγός του αυτοκινήτου όσο και οι επιβάτες του mini-bus.

Τα αίτια του ατυχήματος ερευνά η Τροχαία.

Επεισόδια στο Σύνταγμα: Τραυματίστηκαν πέντε αστυνομικοί και έγιναν τέσσερις προσαγωγές ατόμων

Επεισόδια σημειώθηκαν το βράδυ της Παρασκευής στο Σύνταγμα κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Όπως έγραψε νωρίτερα το enikos.gr, η περιοχή γύρω από το Σύνταγμα είχε μετατραπεί σε πεδίο μάχης, με συγκρούσεις ανάμεσα σε νεαρούς και αστυνομικούς.

Αρχικά, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, την ώρα που έφτανε στο Σύνταγμα η πορεία διαμαρτυρίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ομάδα ατόμων ξέκοψε από το πλήθος και πέταξαν φωτοβολίδες, πέτρες και άλλα αντικείμενα στους αστυνομικούς, που απάντησαν κάνοντας χρήση χημικών.

Λίγο αργότερα, ομάδα αγνώστων έσπασε και έβαλε φωτιά σε περιπολικό που βρισκόταν στην Πλατεία Μοναστηρακίου.

Όπως έγινε γνωστό από την ΕΛΑΣ, προσήχθησαν 4 άτομα. Τέλος, οι πέντε αστυνομικοί που τραυματίστηκαν κατά την διάρκεια των δύο επεισοδίων, μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο.

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη και προσαγωγές μετά την συγκέντρωση για την τραγωδία στα Τέμπη

Σε μία σύλληψη και επτά προσαγωγές προχώρησε η Αστυνομία στην Θεσσαλονίκη, μετά τα επεισόδια που έγιναν νωρίτερα στο κέντρο της πόλης.

Μετά το τέλος της πορείας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ομάδα ατόμων έβαλε φωτιά σε κάδους στην οδό Εγνατία, στο ύψος της Παναγίας Χαλκαίων και επιτέθηκε με πέτρες και μολότοφ στις δυνάμεις της Αστυνομίας.

Τέμπη: «Όταν ξέρεις το δρομολόγιο, δεν χρειάζεσαι τροχονόμο» – Η αποκάλυψη πρώην σταθμάρχη για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ

Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και στον Νίκο Χατζηνικολάου, για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αφήνοντας αιχμές για την διοίκηση του σιδηρόδρομου, επικαλούμενος δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, για τους σταθμάρχες και τους μηχανοδηγούς.

«Είναι αδύνατο να αφήνουμε έναν άνθρωπο, που είναι άπειρος στην ουσία, να κάνει κυκλοφορία σ’ έναν τόσο νευραλγικό σταθμό. Ούτε εγώ μετά από 40 χρόνια σταθμάρχης δεν μπορώ να δουλέψω στην Λάρισα αν δεν κάνω πρώτα μια ειδική εκπαίδευση. Ο άνθρωπος στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας ήταν χωρίς κανέναν από πάνω του. Δηλαδή δεν μπορούσε με τίποτα να διαχειριστεί μια ειδική περίπτωση κυκλοφορίας. Και αυτή δεν ήταν ειδική περίπτωση. Απλώς έφυγε το μυαλό του. Ήταν αλλού. Ήταν στρεσαρισμένος. Είναι ένας δυστυχής, ο οποίος δυστυχώς θα περάσει τα επόμενα χρόνια, έχοντας πάρει στο λαιμό του αθώες ψυχές» ανέφερε ο κ. Αποστολέρης.

Η αποφορά

«Δεν μπορώ να επιρρίψω μεγάλες ευθύνες σε αυτόν τον άνθρωπο, παρά στην ιεραρχία, η οποία από πάνω μέχρι κάτω, βρωμάει και ζέχνει. Και σας το λέω μετά αυτό μετά λόγου γνώσεως. Θα ξεκινήσω με μία δήλωση που έγινε στις 12/12/2021, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, με αιτία το κλείσιμο του σιδηροδρομικού σταθμού Βόλο. Τότε είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος ότι “όταν ξέρεις το δρομολόγιο, δεν χρειάζεσαι τροχονόμο. Υπεύθυνοι για το δρομολόγιο θα είναι οι μηχανοδηγοί, που κατ’  ανάγκη θα εκτελούν χωρίς την παρουσία σταθμαρχών, το δρομολόγιό τους”. Είναι ντροπή ένας Διευθύνων Σύμβουλος να μιλάει με τέτοιον τρόπο. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο, όταν σε μια ευρωπαϊκή χώρα όπως η Ελλάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος των Σιδηροδρόμων μιλάει με τέτοιο απαξιωτικό τρόπο» ξέσπασε ο κ. Αποστολέρης.

«Αν κάποιος έχει συμβουλεύσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο να πει αυτά τα πράγματα δεν είναι λογικό αυτή η διοίκηση να μιλάει για σιδηρόδρομο. Θα έπρεπε να έχουν εκδιωχθεί από την Ελλάδα. Όλες αυτές οι ψυχές σήμερα πραγματικά ζητούν δικαίωση. Οι οικογένειες βάζουν τα παιδιά τους στα τρένα, η διοίκηση των οποίων έχει τέτοιο πρόσωπο. Είναι ντροπή, είναι πραγματικά όνειδος για την Ελλάδα να βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι επικεφαλής. Ποιος τους έβαλες; Ποιος έβαλε διευθύνοντες συμβούλους, επιθεωρητές, διευθυντές και ποιοι είναι. Κομματόσκυλα και συνδικαλιστές, με την κακή έννοια του όρου» συνέχισε.

Και πρόσθεσε: «Ψάχνουμε να βρούμε γιατί μπήκε αυτός ο δυστυχής άνθρωπος σταθμάρχης; Ή ο μηχανοδηγός; Που έχει φύγει από τη ζωή. Φαντάζεστε πέντε ημέρες αερολιμενάρχη και να παίρνεις το αεροπλάνο να πας Βρυξέλλες; Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι βρωμάει από το κεφάλι αυτή η υπηρεσία. Αυτός ο οργανισμός, θα έπρεπε αύριο, κατά την άποψή μου, να σταματήσει να λειτουργεί. Και όλα αυτά που ακούω με εξοργίζουν»

Οι χαρτογιακάδες

«Αύριο κανείς δεν θα ταξιδέψει με το τρένο. Τενεκέδες αγάνωτοι θα ανεβοκατεβαίνουν στις γραμμές. Καταλαβαίνετε πού έχει φτάσει ο σιδηρόδρομος, με τέτοια διοίκηση; Δεν μιλώ πολιτικά. Είμαι “εραστής” του σιδηροδρόμου. Δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορούν τρένα σήμερα με τέτοιες διοικήσεις. Θα παρακαλέσω την ελληνική πολιτεία. Αν σηκώσεις πεθαμένους σταθμάρχες από την Λάρισα και τους πεις τι έγινε θα τραβάνε τα μαλλιά τους. Αυτό το όνειδος πρέπει να τελειώσει. Πρέπει κάποια στιγμή να μπει φρένο. Και δεν τελειώνει. Γιατί; Η αναξιοκρατία, ο συνδικαλισμός, ο κακώς νοούμενος συνδικαλισμός, είναι η αιτία. Γιατί δεν μπορεί να κάνει διοίκηση ο συνδικαλιστής. Ο συνδικαλιστής συνδράμει σε αποφάσεις που παίρνουν οι διευθύνοντες.

Αυτοί λοιπόν οι χαρτογιακάδες που διορίζονται με κουμπαριές, και με άλλες, να μην πω, παράνομες πράξεις, βρίσκονται επικεφαλής οργανισμών, όπου κατάφεραν με μπακαλοδεύτερο, να σβήνουν, να σβήνουν, να σβήνουν, να σβήνουν. Και πού φτάσαμε; Σήμερα να θρηνούμε ένα δυστύχημα που δονεί αρνητικά ολόκληρη την Ευρώπη. Ντροπή μας» κατέληξε ο κ. Αποστολέρης.

Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας: Καταγγέλλουν ελλείψεις σε εξοπλισμό και προσωπικό

Τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, εκφράζουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας  και εύχονται στους τραυματίες ταχεία ανάρρωση, ενώ καταγγέλλουν ελλείψεις σε εξοπλισμό και προσωπικό για τον έλεγχο της κυκλοφορίας στον αέρα.

Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, σε οποιονδήποτε φορέα και ειδικότερα στον χώρο των μεταφορών, μπορούν να αποβούν καταστροφικές.

Έχοντας πλήρη επίγνωση των παραπάνω και με αίσθημα ευθύνης για τη διατήρηση σε υψηλό επίπεδο της ασφάλειας, έχουμε επισημάνει πολλές φορές, σε όλους τους αρμόδιους, τις σημαντικές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και προσωπικό που ταλανίζουν την εναέρια κυκλοφορία διαχρονικά. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για να υλοποιηθούν το ταχύτερο δυνατό οι απαραίτητες αναβαθμίσεις των κρίσιμων συστημάτων και η πρόσληψη ικανού αριθμού ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για την αντιμετώπιση της διαρκώς αυξανόμενης αεροπορικής κίνησης», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΕΕΚΕ – και καταλήγει:

«Ελπίζουμε το τελευταίο θλιβερό δυστύχημα να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάληψη των απαιτούμενων πρωτοβουλιών εκ μέρους των υπευθύνων, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια συμβάντα στο μέλλον».

Τέμπη: Τα 5 λεπτά που θα μπορέσουν να αποτρέψουν την τραγωδία – Τι «έδειχνε» η κονσόλα στον σταθμάρχη

Νέες αποκαλύψεις για τα τελευταία κρίσιμα λεπτά πριν από την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 57 άνθρωποι.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, από την αυτοψία στην κονσόλα που αλλάζουν τα κλειδιά στον σταθμό του ΟΣΕ στην Λάρισα, προέκυψε ότι 59χρονος σταθμάρχης είχε στη διάθεσή του πέντε λεπτά για να αποτρέψει την μοιραία σύγκρουση και να σωθούν 57 ζωές.

Με το που πήρε το επιβατικό τρένο την λάθος τροχιά, ο σταθμάρχης μπορούσε για 5 λεπτά να δει στην κονσόλα του Σταθμαρχείου ότι το τρένο έχει μπει στις ράγες της καθόδου. Στην συνέχεια η κονσόλα δεν παρέχει τη δυνατότητα στον Σταθμάρχη να δει προς τα πού κινείται το τρένο.

Ο σταθμάρχης ανέλαβε καθήκοντα μια εβδομάδα πριν το μοιραίο δυστύχημα

Στις 23 Ιανουαρίου 2023 ο 59χρονος σταθμάρχης βγάζει με το κινητό του selfie ανάμεσα έξι πολύ νεότερης ηλικίας συναδέλφους του. Είναι η ημέρα που όλοι τους είχαν πάρει την πιστοποίηση μετά της εξάμηνη εκπαίδευσή τους και θα αναλάμβαναν τα πόστα τους. Από εκείνη την ημέρα, ο 59χρονος αναλαμβάνει σταθμάρχης και 37 ημέρες αργότερα, με υπαιτιότητά του, γίνεται το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει γίνει στην Ελλάδα.

Ο 59χρονος εργαζόταν στον ΟΣΕ ως αχθοφόρος, αλλά την περίοδο 2012-2013 στο πλαίσιο προγράμματος εξυγίανσης του οργανισμού μετατάχθηκε στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, όπου εργαζόταν και η γυναίκα του.

Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, τον Ιούνιο του 2022 με τον νόμο 3891 περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ με προσωποπαγή θέση σταθμάρχη. Η απόφαση της μετάταξης δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30 Ιουνίου 2022. Η απόφαση ελήφθη από τον τότε πρόεδρο του ΟΣΕ 13 ημέρες πριν την δημοσίευση του ΦΕΚ στις 14 Ιουνίου 2022. Στην απόφαση μνημονεύεται ότι ο 59χρονος μετατάσσεται σε κενή οργανική θέση του Κλάδου Κυκλοφορίας με την ειδικότητα ΔΕ Σταθμάρχών. Σε εκείνο το χρονικό σημείο ο 59χρονος δεν είχε ξεκινήσει καν την εκπαίδευσή του ως σταθμάρχης, εκπαίδευση που αρχίζει τον Αύγουστο του 2022. Φαίνεται λοιπόν ότι η θέση του 59χρονου στον ΟΣΕ είχε προαποφασιστεί το καλοκαίρι του 2022, όταν στην τελευταία προκήρυξη για την κλήρωση οργανικών θέσεων σταθμαρχών στον ΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2022, αναγραφόταν ότι οι υποψήφιοι δεν πρέπει να υπερβαίνουν σε ηλικία τα 42 έτη.

Τον Αύγουστο του 2022 αρχίζει την εξάμηνη εκπαίδευση και τέλη Ιανουαρίου δίνει εξετάσεις και παίρνει την πιστοποίηση.

Ο 59χρονος είχε εργαστεί στο κρίσιμο πόστο της Λάρισας μόλις μία εβδομάδα

  • Στις 26 Ιανουαρίου 2023, ο 59χρονος αρχίζει εργασίες στον σταθμό της Λάρισας έχοντας όμως δίπλα του έναν παλιό συνάδελφο για να μάθει τα κατατόπια. Στην Λάρισα ως μαθητευόμενος έκατσε έως τις 31 Ιανουαρίου 2023.
  • Από 1 έως 14 Φεβρουαρίου 2023 πηγαίνει μόνος στον μικρό σταθμό της Καλαμπάκας, σε πόστο χωρίς απαιτήσεις.
  • Από 21 έως 22 Φεβρουαρίου 2023 έστειλαν τον 59χρονο στον σταθμό Νέων Πόρων.
  • Στις 23 Φεβρουαρίου 2023 πηγαίνει μόνος πια, νιώθοντας, στον κρίσιμο πόστο της Λάρισας. Μία εβδομάδα μετά, από ομολογημένο λάθος του, προκαλεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει γίνει στην Ελλάδα.

«Δεν τον εμπιστευόμουν» λέει συνάδελφός του

«Έφυγε μετάταξη, πήγε στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και γύρισε ξανά πριν κανένα εξάμηνο στο ΟΣΕ, για να γίνει σταθμάρχης. Συγκεκριμένα επειδή τον έχω θάρρος, του λέω: “Πού πας; Τι σταθμάρχης θες να γίνεις εσύ; 58, 60 χρονών πόσο είσαι;”» λέει συνάδελφος του 59χρονου.

Και συμπλήρωσε: «Εγώ του είπα “είσαι έτοιμος;” και μου απάντησε “έτοιμος είμαι” (σ.σ. για να αναλάβει τον σταθμό της Λάρισας). Εγώ δεν τον εμπιστευόμουνα. Δηλαδή κάτσε ακόμα δεν ήρθες θα μπεις στην Λάρισα να δουλέψεις; Αν ήμουν προϊστάμενος δεν θα τον έβαζα. Καλά ήταν στην Καλαμπάκα. Δεν ήταν σταθμάρχης να πάει στα βαθιά μέσα».

Ο βοηθός του σταθμάρχη είχε φύγει την στιγμή του δυστυχήματος

Ο 59χρονος σταθμάρχης στη Λάρισα, είχε και βοηθό στην βάρδια του, όχι όμως τη μοιραία στιγμή του δυστυχήματος.

Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, επειδή ο σταθμάρχης είχε λίγο καιρό σε αυτήν την θέση, υπήρχε και ένας δεύτερος σταθμάρχης για βοήθεια. Αυτός είναι εκεί από το πρωί έως τις 11 το βράδυ οπότε και μειώνονται τα δρομολόγια και δεν έχει κίνηση. Όμως το μοιραίο τρένο καθυστέρησε και πέρασε μετά τις 11 το βράδυ, οπότε ο σταθμάρχης εκείνη τη στιγμή ήταν μόνος του να διαχειριστεί την κατάσταση.

«Αδιάβλητη και νόμιμη η πρόσληψη του σταθμάρχη»

Πηγές του υπουργείο Υποδομών και του ΟΣΕ, μιλώντας στον ΑΝΤ1, υποστηρίζουν πως η διαδικασία που ακολουθήθηκε προκειμένου ο 59χρονος κρατούμενος να διοριστεί σταθμάρχης ήταν καθ’ όλα αδιάβλητη και νόμιμη.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι ο 59χρονος που ήταν δημόσιος υπάλληλος στον ΟΣΕ από το 1989 μέχρι και το 2007, όταν και ξεκίνησαν οι μετατάξεις και πήγε σε άλλους φορείς, μετατάχθηκε στον ΟΣΕ τελικώς τον Ιούνιου του 2022 μέσω της διαδικασίας της κινητικότητας, στην θέση του σταθμάρχη την οποία και αιτήθηκε ο ίδιος.

Επισημαίνεται δε πως η εξάμηνη εκπαίδευση που επιτυχώς έλαβε ο 59χρονος, καθώς πέρασε τις σχετικές εξετάσεις, είναι πάγια τακτική ο οδηγός σπουδών της οποίας είναι εγκεκριμένος από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Αυτό που τονίζεται είναι για τους μεταταχθέντες δεν υπάρχει όριο ηλικίας ενώ σχετικά με τη συζήτηση για τον εάν θα έπρεπε να υπάρχουν δύο σταθμάρχες στην νυχτερινή βάρδια, όπως προκύπτει από τα φύλλα προσωπικού των ετών 2016 και 2017 και έπειτα, ανέκαθεν εργάζονταν ένα άτομο και όχι δύο στην νυχτερινή βάρδια.

Πηγές από τον ΟΣΕ τονίζουν δε πως η πρόσληψη 73 σταθμαρχών ήταν, λόγω του ταχύτατου ρυθμού αποχωρήσεων κυρίως λόγω συνταξιοδότησης, επιβεβλημένη ώστε να λειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με τους σχετικούς πίνακες το 2015 ο αριθμός των σταθμαρχών ήταν 281 και σήμερα είναι μόλις 133, επί συνόλου 208 οργανικών θέσεων σταθμαρχών.

Πυρπόλησαν περιπολικό στο Μοναστηράκι – Τραυματίστηκαν ελαφρά δύο αστυνομικοί – ΦΩΤΟ

Ομάδα αγνώστων έσπασε και έβαλε φωτιά σε περιπολικό που βρισκόταν στην Πλατεία Μοναστηρακίου.

Από την επίθεση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο αστυνομικοί που μεταφέρθηκαν στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι λίγη ώρα νωρίτερα σημειώθηκαν επεισόδια στο Σύνταγμα, όπου ομάδων ατόμων κατά την διάρκεια της πορείας διαμαρτυρίας στην Βουλή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, πέταξαν φωτοβολίδες, πέτρες και άλλα αντικείμενα στους αστυνομικούς , που απάντησαν κάνοντας χρήση χημικών.

Μοναστηράκι καμένο περιπολικό < img class=”alignnone size-full wp-image-1934414″ src=”https://www.enikos.gr/wp-content/uploads/2023/03/monastiraki-peripoliko-scaled.jpg” alt=”Μοναστηράκι καμένο περιπολικό” width=”2560″ height=”1741″ />

Μοναστηράκι καμένο περιπολικό

Μοναστηράκι καμένο περιπολικό

Τέμπη: Εγκατέστησαν ραδιοεπικοινωνία μεταξύ συρμών και σταθμών, αλλά δεν λειτουργεί – To αποκαλυπτικό έγγραφο

Πληθαίνουν οι αποκαλύψεις τις τελευταίες ώρες, έπειτα από την τραγωδία στα Τέμπη, για το ζήτημα της ασφάλειας των τρένων στη χώρα με τις παραλείψεις και τα κενά που υπάρχουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο να προκαλούν έντονη ανησυχία.

Χαρακτηριστικό είναι το έγγραφο που φέρνει στο «φως» το OPEN, το οποίο αποκαλύπτει ότι δεν λειτουργεί ούτε το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας στα τρένα.

Πρόκειται για το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSMR, το οποίο θα αντικαθιστούσε το απαρχαιωμένο σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα και με το οποίο επικοινωνούν μεταξύ τους συρμοί και σταθμοί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σύγχρονο σύστημα επικοινωνίας GSMR έχει εγκατασταθεί, όμως,  δεν λειτουργεί.

Το έγγραφο που παρουσίασε το OPEN, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», έχει ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 και το έχει αποστείλει στην Hellenic Train ο παραιτηθείς διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ .

Στο έγγραφο αυτό, ο ΟΣΕ ζητάει από την εταιρεία να τεθεί σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα.

Η Hellenic Train έχει προβάλει αντιρρήσεις, υποστηρίζοντας πως το προσωπικό της δεν έχει εκπαιδευτεί. Αντίθετα, ο ΟΣΕ, στο ίδιο έγγραφο, υποστηρίζει πως το προσωπικό του έχει εκπαιδευτεί και δίνει ως ημερομηνία παράτασης εφαρμογής του συστήματος την 30η Νοεμβρίου του 2022.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ