Έτσι επέστρεψαν στις ράγες τα τρένα: Τα λουλούδια για τους νεκρούς στα Τέμπη, τα άδεια βαγόνια και ο φόβος των επιβατών

Με μειωμένα δρομολόγια και αυξημένα μέτρα ασφαλείας μπήκαν ξανά σήμερα στις ράγες τα τρένα και ο προαστιακός, 22 ημέρες μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους.

Οι επιβάτες που επέλεξαν να «επιστρέψουν» στα τρένα είναι μουδιασμένοι. Τα πρώτα βαγόνια άδεια. Οι περισσότεροι επιβάτες επιλέγουν τα πίσω βαγόνια καθώς έχουν επηρεαστεί από το τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου. «Εάν παρατηρήσετε κανείς δεν είναι στα πρώτα βαγόνια γιατί φοβούνται. Ήταν τραγικό και δεν θα ξεχαστεί» ανέφερε μία γυναίκα μεταφέροντας το κλίμα που υπάρχει μεταξύ των επιβατών.

Το πρώτο δρομολόγιο ξεκίνησε στις 05:05 από τον Σταθμό Λαρίσης. Οι επιβάτες λιγοστοί. Σε ένα από τα βαγόνια μπήκαν μόλις έξι άτομα. «Λίγο φοβάμαι» ανέφερε μία επιβάτης.

Σταθμός Λαρίσης Τρένα Προαστιακός

Σταθμός Λαρίσης Τρένα Προαστιακός Σταθμός Λαρίσης Τρένα Προαστιακός

Με την ευκαιρία της επανέναρξης των δρομολογίων του ελληνικού σιδηροδρόμου ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, επιβιβαζόμενος στο πρώτο δρομολόγιο σήμερα το πρωί, δήλωσε: «Σας ευχαριστώ όλους όσους παρευρίσκεστε τούτες τις στιγμές δίπλα μας, καθώς μετά το τραγικό γεγονός που συγκλόνισε όλους μας, καλούμαστε να περάσουμε στην επόμενη μέρα. Τόσο η διοίκηση, όσο και όλοι οι εργαζόμενοι στο δίκτυο του ελληνικού σιδηροδρόμου, είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μεταφορικό μέσον, αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και την ασφαλέστερη επαναλειτουργία του. Θέλουμε να σταθείτε και εσείς δίπλα μας, γιατί για όλους η επόμενη ημέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί».

Σταθμός Λαρίσης Τρένα Προαστιακός

Η επανεκκίνηση των δρομολογίων έγινε με μειωμένα δρομολόγια και χαμηλότερες ταχύτητες, με μέγιστο όριο ταχύτητας να είναι τα 80 χλμ.

Και στον Προαστιακό ισχύουν αυστηρά οι προϋποθέσεις που ισχύουν και για τα υπόλοιπα τρένα, δηλαδή δύο μηχανοδηγοί μέσα στην αμαξοστοιχία και φυσικά ένας συνοδός και παράλληλα δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό. Αυτοί είναι οι όροι που έχουν τεθεί από το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων. Σε πρώτη φάση ο Προαστιακός συνδέει τον Πειραιά με το αεροδρόμιο στα Σπάτα. Ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές. Η επόμενη γραμμή θα είναι και αυτή που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Κιάτο, ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη του Προαστιακού.

Σταθμός Λαρίσης Τρένα Προαστιακός Σταθμός Λαρίσης Τρένα Προαστιακός

Τα νέα μέτρα ασφαλείας

  • Δύο σταθμάρχες
  • Δύο μηχανοδηγοί και ένας τουλάχιστον συνοδός
  • Μειώνεται η ταχύτητα (όπου δεν υπάρχει σηματοδότηση)
  • Όριο τα 80χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς
  • 100 χλμ./ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες

Παράπονα στην Πάτρα

Στην Πελοπόννησο, τα δρομολόγια Ολυμπία, Πύργος, Κατάκολο, Διάκοφτο και Καλάβρυτα ήταν τα μόνα που έγιναν. Τα παράπονα πολλά. Τα βαγόνια άδεια. Όμως οι επιβάτες τονίζουν πως λόγω των μικρών αποστάσεων και ταχυτήτων δεν φοβούνται.

Σύμφωνα με το LiveNews, η ταχύτητα που έχει αναπτύξει ο προαστιακός είναι αρκετά χαμηλή, μόλις 20 χλμ. Ορισμένοι επιβάτες επισημαίνουν την ανάγκη να υπάρξει συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι ξύλινοι στρωτήρες κάνω από τις ράγες είναι σε κακή κατάσταση.

Σταθμός Λαρίσης: Λουλούδια για τους νεκρούς στα Τέμπη

Σταθμός Λαρίσης λουλούδια
Λουλούδια για τους νεκρούς στα Τέμπη
Σταθμός Λαρίσης λουλούδια
Λουλούδια για τους νεκρούς στα Τέμπη

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ