Ίσως και το 2024 η πρώτη ελληνική Φρεγάτα FDI – Belharra

Νέες φωτογραφίες από το ναυπηγείο της Λοριάν (Lorient) της Γαλλίας δείχνουν την μεγάλη πρόοδο που έχει συντελεστεί στις εργασίες ναυπήγησης της πρώτης ελληνικής φρεγάτας FDI ή Belharra όπως είναι ευρέως γνωστή.

του Χρήστου Μαζανίτη

Στις φωτογραφίες φαίνεται ότι η χαρακτηριστική αναστροφή πλώρη καθώς και μεγάλα τμήματα από το σκαρί του πλοίου των 4.500 εκτοπίσματος που κατασκευάζονται παράλληλα. Μόλις τα κομμάτια ολοκληρωθούν θα γίνει η ένωση τους για να ακολουθήσει η καθέλκυση κι η ολοκλήρωση των εργασιών στο νερό.

Άλλωστε, ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης κατά την επίσκεψη του στις εγκαταστάσεις της Naval Group, στις αρχές Ιουνίου, διαπίστωσε την σημαντική πρόοδο της εξέλιξης του προγράμματος ναυπήγησης της υπερσύγχρονης φρεγάτας FDI, η οποία θα είναι έτοιμη νωρίτερα από τον αρχικό προκαθορισμένο χρόνο παράδοσής της, με το αισιόδοξο σενάριο να κάνει λόγο ακόμη και για το τελευταίο τετράμηνο του 2024.

Άλλωστε, προχθές, σε ειδική τελετή ξεκίνησε η ναυπήγηση και της δεύτερης ελληνικής FDI, με την κοπή του πρώτου ελάσματος. Οι εργασίες για την δεύτερη ελληνική φρεγάτα ξεκίνησαν 3 μήνες νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, κάτι που προκαλεί αισιοδοξία για ταχύτερη παράδοση όλων των φρεγατών στο Πολεμικό Ναυτικό.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα για 3+1 φρεγάτες (ναυπηγούνται 3 φρεγάτες και υπάρχει προαίρεση γι’ ακόμη μια) για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπογράφηκε στις 24 Μαρτίου 2022.

Σε λιγότερο από τέσσερεις μήνες αργότερα, και καθώς η πρώτη φρεγάτα είναι ήδη σε παραγωγή, η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος που έγινε την Τρίτη στο Lorient σηματοδότησε ένα σημαντικό βήμα για το πρόγραμμα και την έναρξη της φάσης κατασκευής της δεύτερης φρεγάτας.

Ωστόσο, όπως επισημάναμε και σε χθεσινό δημοσίευμα στο enikos.gr, οι δυο πρώτες δεν θα είναι σε διαμόρφωση ΗΝ παρά μόνο η τρίτη. Οι πρώτες δυο θα είναι στην γαλλική διαμόρφωση, με τα σημεία όμως που θα γίνουν οι επιπλέον προσθήκες να είναι «κομμένα» και απλά «ταπωμένα» μέχρι να έρθει η τρίτη και να πάρουν τον δρόμο για τις απαραίτητες προσθήκες στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Από το υπουργείο και την γαλλική πλευρά έχει ειπωθεί ότι επιλέχθηκε αυτός ο – ανορθόδοξος κατά πολλούς – τρόπος ώστε να γίνει ταχύτερη παράδοση των πλοίων και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εκπαίδευσης του προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού που θα τις στελεχώσουν.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ