ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: Τα ελικόπτερα του Λιμενικού «αγκαλιά» με το Πολεμικό Ναυτικό – ΦΩΤΟ

Του Χρήστου Μαζανίτη

Το Λιμενικό Σώμα επιστρέφει δυναμικά με δικά του μέσα στην επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της χώρας από αέρος, έπειτα από χρόνια απαξίωσης.

Ήταν το 2003-2004 όταν παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων αποφασίστηκε ύστερα από διεθνή διαγωνισμό η ενίσχυση του ΛΣ με έξι ελικόπτερα AEGEAN DAUPHIN για την αποτελεσματικότερη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων αλλά και την παροχή βοήθειας σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Τότε, με την υπογραφή της προμήθειας υπήρξε και συμφωνία για 3ετή υποστήριξη. Όλα έβαιναν καλώς μέχρι το 2006, οπότε κι έληξε το συμβόλαιο κι έκτοτε τα πτητικά μέσα του ΛΣ αφέθηκαν στην τύχη τους. Από το 2010 κι έπειτα ήταν θαύμα εάν υπήρχε «ενάμιση» ελικόπτερο διαθέσιμο, ενώ η απόπειρα εμπλοκής της ΕΑΒ το 2015 κατέληξε σε αποτυχία, ρίχνοντας στην ουσία χρήματα σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο. Τους τελευταίους μήνες αυτή η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει.

Λιμενικό και ΠΝΤα ελικόπτερα του Λιμενικού βρίσκονται στις ίδιες εγκαταστάσεις με αυτές της Διοικήσεως Αεροπορίας του Πολεμικού Ναυτικού (ΔΑΝ), στο Ναυτικό Οχυρό Κοτρώνι (ΝΟΚ). Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr οι «ιπτάμενοι Ναυτικοί» όλα αυτά τα χρόνια είναι σε αγαστή συνεργασία με τους «ιπτάμενους λιμενικούς», τους οποίους εκπαιδεύουν συνεχώς διατηρώντας τους σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Ειδικά τα τελευταία 3 χρόνια, υπήρξαν διαστήματα που το λιμενικό δεν είχε διαθέσιμο ούτε ένα ελικόπτερο ενώ για τις ανάγκες διατήρησης του μοναδικού μέσου σε υποτυπώδη διαθεσιμότητα κανιβαλίστηκε το ένα από τα 6.

Πριν από λίγους μήνες, με έξυπνες κινήσεις ορισμένων αξιωματικών του ΛΣ και της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας συγκεντρώθηκε ένα ποσό μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, τα οποία διατέθηκαν στην εταιρεία Aeroservises, με έδρα το αεροδρόμιο των Μεγάρων, με αποτέλεσμα το ένα από τα ελικόπτερα να μπορέσει να διατηρήσει την πτητική του διαθεσιμότητα. Όμως, η μεγάλη κίνηση ήρθε χάρη στη χορηγία της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου «ΑΙΓΕΑΣ» συμφερόντων κ. Αθανάσιου και Μαρίνας Μαρτίνου. Με μία γενναία δωρεά, που σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr έφτασε τις 385.000 ευρώ. Στις αποκλειστικές φωτογραφίες που εξασφάλισε το enikos.gr βλέπετε μία ιστορική συνύπαρξη δύο ελικοπτέρων, που το καθένα από το δικό του μετερίζι συμβάλλει στην θωράκιση των συνόρων. Από τη μία το ελικόπτερο του Λιμενικού, που έχει υποστεί εκτενές πρόγραμμα αναβάθμισης και από την άλλη το ελικόπτερο «Bravo» του Πολεμικού Ναυτικού, που σύντομα θα βρίσκεται στους αιθέρες, ως το μακρύ χέρι των Φρεγατών, σε επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου και όχι μόνο.

85 εκατ. εξοπλιστικόΟ Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, σε τελετή που έγινε χθες για την παραλαβή του ελικοπτέρου από το ΛΣ, εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην « ΑΙΓΕΑΣ» και την ικανοποίησή του καθώς όπως επισήμανε, «από τα έξι ελικόπτερα που αποκτήθηκαν το 2004, μόνο ένα ήταν σε υπηρεσία και αυτό θα καθηλώνονταν πολύ σύντομα, έχοντας συμπληρώσει τις πτητικές του ώρες».

Αναφερόμενος στο συνολικό έργο του Λιμενικού Σώματος ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι: «Η ολική επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στην πρώτη γραμμή της διασφάλισης των εθνικών και κυριαρχικών μας δικαιωμάτων ξάφνιασε πολλούς μιας και τους έφερε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα. Το Λιμενικό Σώμα παραμένει σταθερό στην πιστή τήρηση των διεθνών και ευρωπαϊκών συνθηκών για τον σεβασμό και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, έχοντας διασώσει χιλιάδες ανθρώπους που κινδύνευαν. Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι παραμένουμε σταθεροί και ακλόνητοι».

Τέλος, αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει καταθέσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής στην ΕΕ, «ειδικά για την ενίσχυση των εναερίων μέσων και του προσωπικού με προμήθειες και δράσεις που ξεπερνούν τα 85 εκ ευρώ, μέσω του Ταμείου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων 2021-2027. Ο σχεδιασμός των εξοπλιστικών προγραμμάτων και το επενδυτικό πλάνο του Λιμενικού Σώματος έχει ορίζοντα 10ετίας, και στόχος μας είναι κάθε ευρώ να πιάνει τόπο».

Από την πλευρά του, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης σημείωσε: «Η ανάγκη από αέρος υποστήριξης του πολύπλευρου έργου του Λιμενικού Σώματος καθώς και οι εξελίξεις στα Ανατολικά θαλάσσια σύνορα της Πατρίδας μας απαιτούν τη μέγιστη διαθεσιμότητα του στόλου των εναερίων μέσων. Με δεδομένο ότι η ωφέλιμη ζωή των εναερίων μέσων γενικά υπολογίζεται στα σαράντα έτη, με κατά μέσο όρο τις 20.000 ώρες πτήσεις, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο έχει μόλις 1000 ώρες πτήσεις καταδεικνύει τα υψηλά περιθώρια περεταίρω επιχειρησιακής εκμετάλλευσής του».

Ελληνικά χέριαΔεν είναι, όμως, μόνο αυτά. Η συντήρηση των ελικοπτέρων γίνεται σε μία αμιγώς ελληνική εταιρεία, η οποία πρόσφατα έχει επιλεγεί ως συνεργάτης από τον κορυφαίο κατασκευαστή ελικοπτέρων του πλανήτη, την αμερικανική Sikorsky. Και ο «εναγκαλισμός» Λιμενικού – Πολεμικού Ναυτικού φαίνεται ότι συνεχίζεται και στον τομέα της συντήρησης.

Όπως είχαμε παρουσιάσει στο enikos.gr, τα ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού Aegean Hawk (S-70) ή Bravo όπως είναι το παρατσούκλι τους, μετά από αρκετές χρονοβόρες διαδικασίες, μπήκαν στο πρόγραμμα εν συνεχεία υποστήριξης (Follow On Support) και την Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου, μεταφέρθηκε το πρώτο από αυτά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας AEROSERVICES, στα Μέγαρα.

Η ελληνική εταιρεία που είχε αναλάβει να το φέρει εις πέρας προχωρά σε προσλήψεις τουλάχιστον 25 ατόμων κι επενδύσεις 7,8 εκατ. Κι όλα αυτά με την έγκριση της αμερικανικής Sikorsky, η οποία φαίνεται ότι δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, όπου οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα είναι οι μόνες που θα μπορούν να αναλάβουν την συντήρηση κι υποστήριξη των ελικοπτέρων για όλη την Νότια και Ανατολική Ευρώπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήταν 8 μήνες καθηλωμένο, θα υποβληθεί σε τρεις επιθεωρήσεις και σε 5 εβδομάδες αναμένεται να βγει από την γραμμή παραγωγής. Πριν συμπληρώσει 6μηνο από την FMS ήδη υπάρχει ανάληψη έργου, δεδομένου ότι η αντίστοιχη που έγινε στο πρόγραμμα αναβάθμισης του Ρ-3 πήρε ενάμισυ χρόνο για να τρέξει. Και σε αυτό ήταν άψογη η συνεργασία του US NAVY με την ελληνική εταιρεία.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ