Τσίπρας σε Μητσοτάκη και Κεραμέως: Παιδιά του κολεγίου ήσασταν – Έχετε άγνοια για το δημόσιο Πανεπιστήμιο

“Η ουσία είναι ότι χιλιάδες παιδιά και οι οικογένειές τους βρίσκονται απέναντι σε μια δραματική προοπτική, ενώ θα μπορούσαν να έχουν προοπτική ένταξης στο δημόσιο πανεπιστήμιο για να σπουδάσουν. Βρίσκονται σε δραματική δίλημμα αν θα πρέπει να βρουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε στο εξωτερικό ή να πάνε σε κάποιο κολέγιο αμφιβόλου αξίας εκπαιδευτικών δυνατοτήτων” είπε στην αρχή της ομιλίας του ο Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολείο. Στη συνέχεια της ομιλίας του, έκανε επίθεση στον Πρωθυπουργό κάνοντας λόγο για ιδεοληψία και αλαζονεία.

“Δεν είναι όλα επικοινωνία κ. Μητσοτάκη. Σήμερα θα δώσετε απαντήσεις. Σας εγκαλώ εδώ και τρεις μήνες για το ζήτημα της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι το μέλλον της κοινωνίας, το μέλλον των παιδιών μας. Σας εγκαλώ με ερωτήσεις στην “Ώρα του Πρωθυπουργού”, που αρνηθήκατε να απαντήσετε νομίζω τρεις φορές. Έρχεστε σήμερα εκ των υστέρων και μας κουνάτε και το δάχτυλο” σημείωσε.

“Πέραν της ιδεολογικής εμμονής και εσείς προσωπικά κ. Μητσοτάκη και η κ. Κεραμέως έχετε άγνοια τι σημαίνει δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο, διότι ουδέποτε φοιτήσατε σε αυτό αμφότεροι, αλλά έχετε άγνοια και τι σημαίνει “πανελλαδικές εξετάσεις”. Δεν περάσατε ποτέ αυτή τη βάσανο! Παιδιά του κολεγίου ήσασταν που είχαν την οικονομική δυνατότητα οι γονείς τους, και καλώς την είχαν, να πάτε κατευθείαν στο εξωτερικό και να σπουδάσετε σε καλά πανεπιστήμια στο εξωτερικό. Αλλά είναι εξίσου καλά τα ελληνικά πανεπιστήμια. Δεν έχετε τη γνώση αυτής της διαδικασίας” τόνισε.

Ο Αλέξης Τσίπρας αναρωτήθηκε αν είναι λαϊκισμός να υπερασπίζεται το δίκαιο και να έχουν όλοι πρόσβαση στη γνώση. Επίσης, καταλόγισε στον Πρωθυπουργό και στην υπουργό δόλο και δολοπλοκία γιατί όπως ανέφερε «ενώ είπατε ότι κόβονται μαθητές με 2 και με 3 λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, τελικά κόβονται και άριστοι μαθητές» και ρώτησε: «τι έχετε να πείτε για αυτό; θα το διορθώσετε;».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διάβασε δύο επιστολές μαθητών που δεν κατάφεραν να περάσουν στις σχολές που επιθυμούσαν και κάλεσε τον Πρωθυπουργό να τους απαντήσει.

“Γιατί επιμένετε σε αυτό το έκτρωμα και γιατί δεν έρχεστε έστω την ύστατη στιγμή να πείτε ότι κάνατε λάθος” υπογράμμισε.

“Η δική μας κυβέρνηση είχε φροντίσει να δώσει μια ποσόστωση στα παιδιά των νυχτερινών λυκείων. Τα παιδιά αυτά δεν είναι γόνοι ευκατάστατων οικογενειών, δουλεύουν το πρωί και πηγαίνουν το βράδυ για να σπουδάσουν” περιέγραψε και συνέχισε λέγοντας ότι “Το 75% όσων μπαίνουν στα ελληνικά πανεπιστήμια αποφοιτούν, αλλά έχετε μια εχθρότητα με την νεότητα” πρόσθεσε.

“Σας ζητώ για άλλη μια φορά, έστω στο “και πέντε” ελάτε, σας το ζητάω γιατί θεωρώ ότι στο κρίσιμο ζήτημα δεν έχει νόημα η πολιτική μας αντιπαράθεση. Θα κάνει καλό στην ελληνική κοινωνία. Δεχθείτε τη δική μας τροπολογία, δεν θέλετε; Φέρτε μια δική σας τροπολογία. Να ανοίξει διάλογος” ανέφερε.

“Ζείτε σε έναν άλλον κόσμο, θεωρείτε ότι η κριτική που σας κάνουμε είναι παρωχημένη, έχετε τυφλωθεί από την αλαζονεία της εξουσίας και των αυλοκολάκων της εξουσίας που σας λένε ότι καλπάζετε και θα κερδίσετε τις εκλογικές αναμετρήσεις, ότι είστε ο μέγιστος των μεγίστων… Μπορείτε να έχετε οποιαδήποτε αυταπάτη θέλετε, εμείς όμως συνομιλούμε με την κοινωνία. Και καταλαβαίνουμε ότι η ελληνική κοινωνία βράζει. Έχουμε ευθύνη, όχι να χαϊδέψουμε αυτιά, θα είναι δύσκολα αλλά θα κάνουμε ότι μπορούμε για να αποκαταστήσουμε το αίσθημα της αδικίας” συμπλήρωσε.

“Η αποκατάσταση μιας αδικίας δεν είναι λαϊκισμός” είπε χαρακτηριστικά.

“Η εκτίμησή μου είναι ότι θα είναι μια χρονιά ραγδαίων και έντονων πολιτικών εξελίξεων. Είμαι υποχρεωμένος να σταθώ ως αρχηγός της αντιπολίτευσης, απέναντι στον ελληνικό λαό και να μιλήσω με ευθύτητα και αίσθηση της ευθύνης. Δεσμεύομαι, λέγοντας ότι με το που βρεθεί ο ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση, εάν μέσα στον επόμενο χρόνο συμβεί αυτό, τότε θα καταργήσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής και θα επιχειρήσουμε να θεραπεύσουμε τις φετινές αδικίες” προανήγγειλε.

“Αν τον Ιούλιο του 2022 είμαστε στη διακυβέρνηση, δεσμευόμαστε να ανοίξει ένα ειδικό παράλληλο μηχανογραφικό για τους υποψηφίους του 2021” κατέληξε.

“Είστε ιδεοληπτικός και εμμονικός” – “Εμείς έχουμε ευθύνη να αποκαταστήσουμε τη δικαιοσύνη”

«Είσαστε ιδεοληπτικός και εμμονικός, είσαστε μία μειοψηφία της μειοψηφίας, ενώ εμείς έχουμε ευθύνη να αποκαταστήσουμε τη δικαιοσύνη” είπε ο Αλέξης Τσίπρας στη δευτερολογία του, απαντώντας στην κατηγορία για λαϊκισμό του Κυριάκου Μητσοτάκη και κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας για «ψέμα και σνομπισμό» στην αντιμετώπιση των μαθητών που κόπηκαν με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Απαντώντας στον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είπε ότι τα επιχειρήματά του για το ποσοστό των αποφοίτων των ελληνικών Πανεπιστημίων δεν ευσταθούν. Παρέθεσε στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για να υποστηρίξει ότι το ποσοστό αποφοίτων τα τελευταία χρόνια είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, για τις ηλικίες 18-24 ετών, ενώ, όπως είπε, ο κ. Μητσοτάκης παρέθεσε στοιχεία που αφορούσαν εισακτέους παλαιοτέρων ετών και αντίστοιχα μεγαλύτερες ηλικίες.

“Το ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας μας είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας και προσέθεσε ότι το πρόβλημα είναι ότι οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό.

“Εμείς παλεύουμε όχι να κόβονται οι νέοι από τις σχολές αλλά να εισάγονται και να κάνουν καλές σπουδές”» τόνισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ σημείωσε ότι η ΕΕ θέλει αύξηση του ποσοστού των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό ότι “εσείς έρχεστε να κάνετε δίχως επιχειρήματα τα αντίθετα”.

Αλέξης Τσίπρας σε Κυριάκο Μητσοτάκη: Καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων σπουδών και γνώσης θα δημιουργήσουμε με ένα σχέδιο ποιοτικής αναβάθμισης σχολίων και πανεπιστημίων

Για “δύο διαφορετικούς κόσμους” όσον αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας κατά τη δευτερολογία του στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία, ενώ κατηγόρησε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση για “ιδεοληψία” και “ελιτίστικη αντίληψη”.

Ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε σε στοιχεία που δείχνουν ότι το ποσοστό αποφοίτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι στο 43,7% σε σχέση με 40,1% μέσο όρο στην ΕΕ, για τις ηλικίες 18-24 ετών, τονίζοντας ότι σύσταση της Κομισιόν είναι να ανέβει στο 50%.

Επίσης, σημείωσε ότι σε προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ πάλι είχε μπει ελάχιστη βάση εισαγωγής το 10, χωρίς μάλιστα το “πλέγμα των διατάξεων με τους κρυφούς κόπτες” που υπάρχει τώρα. Αυτό, όπως είπε, καταργήθηκε από την μετέπειτα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, με την κ. Διαμαντοπούλου να είχε δηλώσει ότι δεν αποδείχθηκε ότι “πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας των σπουδών” και αρνήθηκε ότι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ο μόνος που διαφωνεί γιατί “λαϊκίζει”, όπως κατηγορήθηκε από τον πρωθυπουργό. “Εσείς είστε ιδεοληπτικός και εμμονικός. Μια μειοψηφία της μειοψηφίας που επιμένετε”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Καταλόγισε, δε, στην κυβέρνηση ότι υλοποιεί “όσα ακριβώς ζητούσε η Τρόικα από το 2015 έως το 2018”, μιλώντας για “ταυτόσημη πολιτική και ιδεολογική στάση”.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στο ζήτημα της ατομικής αξιολόγησης, υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν είναι κατά της έννοιας της αξιολόγησης γενικότερα και υποστηρίζει μια “κουλτούρα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, αλλά είναι κατά της “τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης”. “Είναι πράγματι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Σήμερα έγινε αντιληπτό ότι ο ένας κόσμος είναι ο προοδευτικός, δημοκρατικός κόσμος που θέλει συλλογικές διαδικασίες, θέλει να προκόψει το κάθε παιδί που έχει τη δυνατότητα ανεξάρτητα από την οικονομική του δύναμη και θέλει ουσιαστικά να επενδύσουμε στην εκπαίδευση, το σχολείο και το πανεπιστήμιο” είπε, τονίζοντας ότι η “άλλη πλευρά” έχει μια “ελιτίστικη αντίληψη”. “Είναι ελιτισμός να πιστεύεις ότι στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης πρέπει να κόβεις τη δυνατότητα παιδιών να σπουδάσουν, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσεις δήθεν καλύτερη ποιότητα παροχόμενων υπηρεσιών”, πρόσθεσε.

“Καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων σπουδών και γνώσης θα δημιουργήσουμε μ’ ένα σχέδιο αναβάθμισης ποιοτικής και των σχολείων και των πανεπιστημίων, με αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία και των κονδυλίων για το σχολείο και το πανεπιστήμιο, με προσλήψεις καθηγητών και πανεπιστημιακών. Έτσι θα φτιάξουμε το πανεπιστήμιο και το σχολείο, το δημοκρατικό και το προοδευτικό για την επόμενη μέρα του τόπου, όχι με αποκλεισμούς, όχι με κόφτες, όχι με μια ελιτίστικη αντίληψη που μας γυρνάει πολλά χρόνια πίσω”.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ