ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤου ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΈνα εξαιρετικά ελκυστικό θεατρικό ραντεβού δίνεται αύριο Πέμπτη στις 18.00 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και δεν πρέπει να το χάσουμε. Η άξια Ιόλη Ανδρεάδη “χτυπά”στο Φουαγιέ του 1ου ορόφου με το “Φονικό στην εκκλησία”του Τ.Σ.Έλλιοτ που είναι από τις πιο ζηλευτές παραγωγές του 59ου Φεστιβάλ Φιλίππων με ερμηνευτές την Κυρία Ρούλα Πατεράκη και τον χαρισματικό Νίκο Ψαρρά.
Πάμε να στα πω αναλυτικά:Το Φονικό στην εκκλησιά. Δύο κορυφαίοι ποιητές του 20ου αιώνα, δυο νομπελίστες, παραδίδουν στην ελληνική γλώσσα ένα σπουδαίο έργο. Το πρώτο ολοκληρωμένο κείμενο του Τόμας Έλιοτ για το θέατρο, ένα ποιητικό δράμα που γράφτηκε για τις γιορτές του Καντέμπουρι το 1935 και μεταφράστηκε το 1963 από τον Γιώργο Σεφέρη, λίγους μήνες πριν από την απονομή του από τη Σουηδική Ακαδημία.Παρότι στο έργο παρουσιάζονται περισσότεροι από δέκα χαρακτήρες, στον πρόλογό του ο Σεφέρης γράφει: «τα πρόσωπα του έργου δεν είναι πολλά – είναι ένας, ο Θωμάς. Η μάχη του με το αξεχώριστο κακό. Ο αγώνας ενός ανθρώπου με την περηφάνια του, η προσπάθειά του να καθαριστεί από την ίδια του την περηφάνια. Να μην επιθυμεί τίποτα πια, ούτε καν τη δόξα του μάρτυρα. Κάτι που σήμερα δεν το χωράει ο νους μας».
Λίγα λόγια για το έργο Murder in the Cathedral. Συγγενικό και σύγχρονο με το πρώτο από τα «Τέσσερα Κουαρτέτα», το «Φονικό στην Εκκλησιά» του Τόμας Έλιοτ αποτελεί μια απόπειρα του ποιητή για τη δημιουργία ενός νέου είδους ποίησης που διατηρεί το ύφος της κοινής καθημερινής ομιλίας των απλών ανθρώπων, ενώ ταυτόχρονα μέσα από έναν υπόκωφο λυρισμό και με ελλειπτικούς διαλόγους και παρεμβολές ξένων κειμένων, επινοείται ένας νέος πνευματικός λόγος, βαθιά θεατρικός, σύγχρονος και διαχρονικός, σημερινός και αιώνιος.