Οι Simpsons προέβλεψαν την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης;

Μετά την τραγική είδηση ​​για την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ισχυρίζονται ότι οι Simpsons είχαν προβλέψει το τραγικό συμβάν όπως άλλωστε έχει συμβεί και στο παρελθόν.

Βαλτιμόρη: Τα μοιραία λεπτά πριν το πλοίο πέσει στην γέφυρα – Ηχητικό ντοκουμέντο

Η γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε ξαφνικά ύστερα από το χτύπημα του πλοίου Dali με σημαία Σιγκαπούρης καθώς αναχωρούσε από το λιμάνι την Τρίτη 26 Μαρτίου.

Η είδηση διαδόθηκε γρήγορα καθώς ένα βίντεο με την ανείπωτη τραγωδία κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο προκαλώντας ανατριχίλα.

Γιατί κατέρρευσε η γέφυρα στη Βαλτιμόρη – Ο καθηγητής Π. Καρύδης εξηγεί την διαφορά με αυτή στο Ρίο-Αντίρριο

Οι Simpsons προέβλεψαν την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης;

Η εμβληματική κωμωδία κινουμένων σχεδίων της FOX, The Simpsons, είναι γνωστή για την «πρόβλεψη» ορισμένων ιστορικών γεγονότων πριν συμβούν στην πραγματική ζωή όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το thedirect.com. Στην εν λόγω λίστα περιλαμβάνονται η προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ, οι νικητές του Super Bowl και η εξαγορά της 20th Century Fox από την Disney.

 

Τώρα, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν να ανεβάζουν βίντεο από τη σειρά που διατείνονται ότι προέβλεψαν την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης!

 

@lovemesomejesus33 #duet with @Canaanite #baltimore ♬ original sound – Canaanite

Πώς κατέρρευσε η γέφυρα της Βαλτιμόρης;

Η γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα ζευκτών στον κόσμο όταν κατασκευάστηκε, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Πολιτικών Μηχανικών, και έως την Τρίτη παρέμενε η δεύτερη μεγαλύτερη στις ΗΠΑ και η τρίτη μεγαλύτερη διεθνώς, με συνολικό μήκος 2,6 χλμ. Η κατασκευή της είχε ξεκινήσει το 1972 και ολοκληρώθηκε πέντε χρόνια αργότερα, το 1977, οπότε και εγκαινιάστηκε στις 23 Μαρτίου, ενώνοντας τις όχθες του ποταμού Πάταπσκο και αποτελώντας συνέχεια της διαπολιτειακής οδού 695.

Ήδη, όμως, από τη δεκαετία του ’60, η πολιτεία του Μέριλαντ αντιλήφθηκε την ανάγκη δημιουργίας ενός δεύτερου λιμανιού, που με τη σειρά του θα χρειαζόταν, όπως είχαν κρίνει οι ειδικοί, τη δημιουργία και μίας γέφυρας. Στόχος ήταν να αποσυμφορηθεί υποθαλάσσιο τούνελ που είχε κατασκευασθεί το 1957, αλλά και να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή για επικίνδυνα φορτία που απαγορευόταν να διασχίζουν τις σήραγγες της περιοχής. Όταν τέθηκε το δίλημμα μεταξύ επιπλέον τούνελ ή γέφυρας, η πολιτεία και οι μηχανικοί έκριναν ότι, συν τοις άλλοις, η κατασκευή της γέφυρας θα είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα.

H γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι, η ναυαρχίδα των αμερικανικών υποδομών, όπως λέγεται, συνέδεσε τη Βαλτιμόρη με τον κόσμο.

Και κάπως έτσι είχε γεννηθεί η ιδέα της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι, που, όπως λέγεται, συνέδεσε τη Βαλτιμόρη με τον κόσμο. Είχε κοστίσει 141 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times της εποχής. Το κόστος σε σημερινά δολάρια θα ήταν 735 εκατ. Είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από ατσάλι και τσιμέντο. Η κατασκευή της ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1972 και κύριος σύμβουλος του project ήταν η τοπική εταιρεία J. E. Greiner Company.

Το τι προκάλεσε αυτό το τραγικό περιστατικό στη Βαλτιμόρη είναι ακόμα ασαφές, αλλά το BBC Verify εξετάζει το βίντεο της πρόσκρουσης και το ιστορικό ταξιδιού του Dali στην πλατφόρμα παρακολούθησης πλοίων MarineTraffic και δίνει μία λεπτομερή περιγραφή των όσων συνέβησαν.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε από τον θαλάσσιο τερματικό σταθμό Seagirt της Βαλτιμόρης γύρω στις 00:24 τοπική ώρα (04:24 GMT) στις 26 Μαρτίου. Έχασε την πρόωση και προσέκρουσε. Γιατί συνέβη αυτό παραμένει αδιευκρίνιστο.

Βαλτιμόρη: Σήμερα ανασύρθηκαν δύο από τις συνολικά έξι σορούς που αναζητούνταν

Σύμφωνα με τον Independent, πρόκειται για τους Alejandro Hernandez Fuentes, 35 ετών από τη Βαλτιμόρη και Dorlian Ronial Castillo Cabrera, 26 ετών από το Ντούνταλκ.

Παρόλο που είναι αρκετά νωρίς για να διαπιστωθεί πώς έγινε το δυστύχημα με την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, ειδικοί προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν το χρονικό της τραγωδίας.

Οι αρχικές αναφορές κάνουν λόγο πως το φορτηγό πλοίο «Dali» που προσέκρουσε στη γέφυρα, είχε χάσει την «πρόωσή» του, την ώρα που έβγαινε από το λιμάνι του Μέριλαντ, στις ανατολικές ΗΠΑ, και ξεκινούσε το ταξίδι του.

«Το πλήρωμα ειδοποίησε το Υπουργείο Μεταφορών του Μέριλαντ (MDOT) ότι είχε χάσει τον έλεγχο του πλοίου και ότι ήταν πιθανή η σύγκρουση με τη γέφυρα» ανέφερε το ABC, επικαλούμενο την έκθεση της Υπηρεσίας Κυβερνοασφάλειας και Ασφάλειας Υποδομών.

Τρίτοι αξιωματούχοι, πάντως, θίγουν το σενάριο της δομικής ακεραιότητας της ίδιας της γέφυρας, δηλαδή ότι δεν ήταν αρκετά ισχυρή για να «αντέξει» μία πρόσκρουση ή ένα ατύχημα με πλοίο.

Η ταχύτητά του αυξανόταν σταθερά και διατήρησε μια ευθεία διαδρομή νοτιοανατολικά κατά μήκος του ποταμού Patapsco.

Στη συνέχεια, στη 01:25 τα δεδομένα MarineTraffic δείχνουν ότι το πλοίο ξαφνικά εκτράπηκε από την ευθεία πορεία του και άρχισε να επιβραδύνει.

Εκείνη τη στιγμή το βίντεο δείχνει ότι όλα τα φώτα στο εξωτερικό του πλοίου έσβησαν ξαφνικά και καπνός άρχισε να βγαίνει καπνός από τη χοάνη του πλοίου.

Στη συνέχεια, το Dali χτύπησε ένα τμήμα της γέφυρας στις 01:28, προκαλώντας την κατάρρευση. Σημειώνεται ότι παραμένει σφηνωμένο στα συντρίμμια της γέφυρας.

Βαλτιμόρη: Πώς η κατάρρευση της γέφυρας θα επηρεάσει το παγκόσμιο εμπόριο

Η γέφυρα “Francis Scott Key” αποτελούσε είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο στις ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και ένατο πιο πολυσύχναστο λιμάνι συνολικά στη Βόρεια Αμερική.

Αμερικανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι η λειτουργία του λιμανιού της Βαλτιμόρης από το οποίο διακινούνται 47 εκατομμύρια τόνοι διεθνών εμπορευμάτων, θα ανασταλεί “μέχρι νεωτέρας”.

Μιλώντας στο ΒΒC ο γενικός διευθυντής του Institute of Export and International Trade, Μάρκο Φροτζόνε, υποστήριξε ότι η αναστολή αυτή «θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια εφοδιστική αλυσίδα».

Όπως σημείωσε «περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης το 2023. Μιλάμε για σημαντικές μάρκες από ΗΠΑ και Ευρώπη, από τη General Motors και την Ford, στην Jaguar, τη Land Rover, τη Nissan, τη Fiat, και την Audi».

«Επιπλέον, η Βαλτιμόρη αποτελεί ένα σημαντικό εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου [LNG], και αυτό σημαίνει επιπλοκές για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ε.Ε.», τόνισε.

«Περίπου 500.000 τόνοι LNG αναχωρούν κάθε μήνα από τη Βαλτιμόρη, έτσι ο αντίκτυπος όσων συνέβησαν είναι σημαντικός και θα γίνει αισθητός προτού μπορέσουμε να θέσουμε ξανά σε λειτουργία το λιμάνι της Βαλτιμόρης».

Πέρα από τις θαλάσσιες μεταφορές, το λιμάνι της Βαλτιμόρης συνδέεται άμεσα με περίπου 150.000 θέσεις εργασίας και σχετίζεται με άλλες 140.000.

Μετά την κατάρρευση της γέφυρας, ο δανέζικος ναυτιλιακός γίγαντας Maersk, τα φορτία του οποίου μεταφέρονταν από το “μοιραίο” πλοίο “Dali”, δήλωσε ότι θα αποφεύγει μέχρι νεωτέρας τη Βαλτιμόρη.

Να υπογραμμισθεί πως υπήρξαν προειδοποιήσεις και από σιδηροδρομικές εταιρείες αλλά και από εταιρείες άνθρακα προς τους πελάτες τους για προβλήματα στις εξαγωγές.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ