Βαλτιμόρη: Τα μοιραία λεπτά πριν το πλοίο πέσει στην γέφυρα – Ηχητικό ντοκουμέντο

Η έγκαιρη ενημέρωση από την γέφυρα του φορτηγού πλοίου Dali ότι αυτό έμεινε ακυβέρνητο και ότι θα πέσει στην γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι, στην Βαλτιμόρη, ήταν που έσωσε τον κόσμο που επρόκειτο να περάσει από εκεί.

Δυστυχώς οι αρχές δεν πρόλαβαν να αποσύρουν εγκαίρως και τα συνεργεία που εκτελούσαν εργασίες στον ασφαλτοτάπητα της γέφυρας.  Έτσι τώρα αγνοούνται έξι άρτομα. Εντωμεταξύ πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι δύτες ανέσυραν έναν καταγραφέα δεδομένων από το πλοίο. Οι ερευνητές ελπίζουν τώρα ότι αυτός θα δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με το πώς ακριβώς το πλοίο έπαθε μπλακ άουτ.

Η αστυνομία πάντως κατόρθωσε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή,  να κλείσει την γέφυρα εγκαίρως, όπως γράφει ο Independent. Στο επίσημο βίντεο που δείχνει την κατάρρευση της γέφυρας, αυτή φαίνεται άδεια από περαστικά αυτοκίνητα.

«Ο ένας κινητήρας έβηξε και όλα μαύρισαν», ανέφερε στέλεχος από το πλήρωμα του πλοίου. «Το σκάφος “νεκρώθηκε”, έμεινε χωρίς πηδάλιο και χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα… Η μυρωδιά καμένου καυσίμου ήταν παντού στο μηχανοστάσιο και ήταν πίσσα σκοτάδι», δήλωσε ένας αξιωματικός.

Το τεράστιος σκάφος άρχισε να παρασύρεται από το ισχυρό ρεύμα του ποταμού. Το πλήρωμα της γέφυρας κινητοποιήθηκε αμέσως. Σήμαναν συναγερμό και εξέπεμψαν «may day» για να ειδοποιήσουν ότι αντιμετωπίζουν κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Ειδοποίησαν αμέσως την αστυνομία και το τοπικό υπουργείο Μεταφορών. Το σήμα έλεγε «χάσαμε το πηδάλιο μάλλον θα πέσουμε στην γέφυρα.»

Ακολούθησε άλλο σήμα στον ασύρματο της αστυνομία. «Πλησιάζει ένα πλοίο που μόλις έχασε το τιμόνι του. Μέχρι να το θέσουν υπό έλεγχο πρέπει να σταματήσουμε όλη την κυκλοφορία».

Σύμφωνα με τον Independent η αστυνομία χρειάστηκε μόλις περί τα 90 δευτερόλεπτα. για να κλείσει τις εισόδους της γέφυρας. Έμειναν ανοιχτές οι έξοδοι από κάθε πλευρά για να φύγουν όσα αυτοκίνητα ήταν ήδη επάνω στην γέφυρα.


Σύμφωνα με την mailonline η έρευνα θα εξετάσει και τις αιτίες για τις οποίες εκδηλώθηκε η μηχανική βλάβη στο πλοίο. Μία από τις πιθανές αιτίες είναι τα νοθευμένα καύσιμα τα οποία προκάλεσαν διακοπή στον κινητήρα.

Η Wall Street Journal επικαλείται τον ναυπηγό Φώτη Παγουλάτο ο οποίος αναφέρει ότι τέτοια συμβάντα (μπλακ άουτ), όπως εκδηλώθηκε στο Dali είναι σπάνια στα πλοία, αλλά είναι εξαιρετικά επικίνδυνα. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε το Dali ήταν ότι χωρίς ηλεκτρικά συστήματα δεν προλάβαιναν να ρίξουν τις άγκυρες. Έτσι το πλοίο παρασύρθηκε από το ρεύμα.

Το ευτύχημα ήταν ότι τα προβλήματα στις μηχανές εκδηλώθηκαν αμέσως όταν το φορτηγό μεταφοράς κοντέινερ βγήκε από το λιμάνι. Έτσι υπήρχε ένας στοιχειώδης χρόνος για να κινητοποιηθεί η «η γέφυρα» του πλοίου και να ενημερώσει τις αρχές.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ