Τα βασικά σημεία του άρθρου
- Οι ΗΠΑ προχωρούν στην αποδέσμευση 53,3 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου από το Στρατηγικό τους Απόθεμα.
- Η κίνηση αυτή ακολουθεί προηγούμενη διαδικασία του Υπουργείου Ενέργειας, κατά την οποία εννέα εταιρείες αξιοποίησαν περίπου το 58% των 92,5 εκατ. βαρελιών.
- Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε διεθνή προσπάθεια σταθεροποίησης των ενεργειακών αγορών, που πιέζονται από τις εντάσεις ΗΠΑ-Ισραήλ-Ιράν και τις ανησυχίες για την παγκόσμια προσφορά.
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ προχωρά στην αποδέσμευση 53,3 εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου από το Στρατηγικό Απόθεμα των ΗΠΑ, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Η νέα αποδέσμευση έρχεται μετά από προηγούμενη αντίστοιχη διαδικασία του αμερικανικού Υπουργείου Ενέργειας. Σε εκείνη τη διαδικασία, εννέα μεγάλες ενεργειακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι ExxonMobil, Trafigura και Marathon Petroleum, αξιοποίησαν περίπου το 58% των 92,5 εκατομμυρίων βαρελιών που είχαν διατεθεί τον περασμένο μήνα.
Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε ευρύτερη διεθνή προσπάθεια για τη σταθεροποίηση των ενεργειακών αγορών. Οι αγορές έχουν δεχθεί ισχυρές πιέσεις λόγω της έντασης μεταξύ ΗΠΑ, Ισραήλ και Ιράν, αλλά και λόγω των ανησυχιών για την παγκόσμια προσφορά πετρελαίου.
