Τέμπη – Πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ: Αν λειτουργούσαν όλα κανονικά, τα τρένα δεν θα έφευγαν με κόκκινο

Τέμπη - Γενηδούνιας

Στα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας.

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου,  ο κ. Γενιδούνιας σχολίασε τα ηχητικά ντοκουμέντα με τις συνομιλίες του 59χρονου σταθμάρχη της Λάρισας. «Αυτό που συμβαίνει είναι ότι πριν φύγει το InterCity 62 από την περιοχή της Λάρισας, ο συνάδελφός μας πήρε μία εντολή από τον σταθμάρχη να εισέλθει στον σταθμό της Λάρισας με κόκκινη ένδειξη φωτοσήματος» δήλωσε αρχικά.

Και συνέχισε: «Επειδή εκεί είναι χαμηλές οι ταχύτερες, ο συνάδελφος εντόπισε το πρόβλημα στα κλειδιά, που ήταν “κόντρα” όπως ακούγεται και στο ηχητικό, σταμάτησε το τρένο και άρχισε να συνομιλεί με τον σταθμάρχη προκειμένου να του δώσει εντολή να κάνει οπισθοπορεία. Εκείνη τη στιγμή ακούγεται ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας να ρωτάει για ποιον λόγο γίνεται οπισθοπορεία, καθώς αυτό καταγράφεται και η καθυστέρηση πρέπει να δηλωθεί στο κέντρο ελέγχου της Hellenic Train».

«Φαίνεται ξεκάθαρα ότι είτε υπήρχε κάποιο πρόβλημα στον πίνακα, και δεν έβλεπε τους χειρισμούς που έκανε, είτε δεν λειτουργούσε τίποτα» τόνισε.

«Αν λειτουργούσαν όλα κανονικά, τα τρένα δεν θα έφευγαν με κόκκινα φωτοσήματα»

Αναφορικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργου Γεραπετρίτη, ότι το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης Λάρισας λειτουργούσε κανονικά το μοιραίο βράδυ, ο κ. Γενιδούνιας ανέφερε ότι «εάν λειτουργούσαν όλα κανονικά, τα τρένα δεν θα έφευγαν με κόκκινα φωτοσήματα. Θα έφευγαν με πράσινο ή πράσινο-κίτρινο. Υπάρχουν ειδικές ενδείξεις όταν όλα λειτουργούν κανονικά».

Απαντώντας σε ερώτηση για τον εάν υπάρχει πιθανότητα να λειτουργούσαν όλα κανονικά αλλά να μην λειτούργησε σωστά ο σταθμάρχης, ο κ. Γενιδούνιας ανέφερε πως «αυτό μένει να το δούμε από την προανάκριση».

«Υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης»

«Υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης στο πώς καταγράφονται ορισμένες κινήσεις που κάνει το τρένο. Γι’ αυτό προφανώς και καταγράφεται αυτή η κίνηση (μέσα από την καμπίνα). Όπως φαίνεται και στο βίντεο, ρωτάει τρεις και τέσσερις φορές ο συνάδελφος για ποιον λόγο γίνεται η οπισθοπορεία και δεν παίρνει απάντηση. Οπότε εκεί ο μηχανοδηγός καταγράφει για να υπάρχει το αποδεικτικό ότι γίνεται αυτή η κίνηση. Δεν είναι συνηθισμένη κίνηση αυτή, γι’ αυτό και εμείς σε συνάντηση που είχαμε σήμερα με την Hellenic Train απαιτήσαμε να έχουμε καταγραφές μέσα στην καμπίνα των μηχανοδηγών, διότι όλες τις συνομιλίες τις καταγράφει μόνο ο ΟΣΕ. Εμείς δεν έχουμε αποδεικτικό υλικό εάν π.χ. ο συνάδελφός μας, ο Κουτσούμπας φεύγοντας από την Λάρισα και περνώντας στην κάθοδο συνομίλησε με τον σταθμάρχη της Λάρισα. Μόνο σενάρια μπορούμε να κάνουμε» είπε ο κ. Γενιδούνιας για το βίντεο μέσα από την καμπίνα μηχανοδηγών του τρένου του προαστιακού λίγα λεπτά πριν το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

«Το 2018 μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στο Άδενδρο το πλαίσιο αυστηροποιήθηκε»

Ερωτώμενος για τον λόγο που το πόρισμα αναφορικά με το θανατηφόρο δυστύχημα στο Άδενδρο, δεν οδήγησε στην βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Γενιδούνιας απάντησε: «Τότε είχαμε καταγγείλει τις ελλείψεις. Υπάρχει η εντύπωση ότι το πλαίσιο δεν αυστηροποιήθηκε. Εκεί στο Άδενδρο υπήρξε ένα λάθος. Ο μηχανοδηγός δεν έβλεπε τις ενδείξεις των φωτοσημάτων γιατί ήταν κλειστά, όμως υπήρχαν και αντικρουόμενες καταθέσεις για το τι συνέβαινε μέσα στην καμπίνα. Το 2018 το πλαίσιο αυστηροποιήθηκε, όταν με τον Κανονισμό Κίνησης και Κυκλοφορίας έγινε ξεκάθαρο ότι στην καμπίνα θα υπάρχουν μόνο δύο μηχανοδηγοί».

«Τις πολιτικές ευθύνες θα τις κρίνει ο κόσμος. Προσωπικά εγώ λέω ότι ο σιδηρόδρομος είναι μία μεγάλη ιστορία στην Ελλάδα και έχουν όλοι ευθύνες για το ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί τα συστήματα» κατέληξε ο κ. Γενιδούνιας.

Exit mobile version