Τέμπη: «Οι συνομιλίες ήταν κομμένες και ραμμένες» – Συνάδελφος του μηχανοδηγού Κουτσούμπα για την τελευταία τους συνάντηση

Η μετωπική σύγκρουση τρένων σε διπλή γραμμή είναι κάτι αδιανόητο για τους μηχανοδηγούς, δήλωσε ο Χρήστος Ζαραϊδώνης, συνάδελφος του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το εμπορικό τρένο, στα Τέμπη.

Ο Χρήστος Ζαραϊδώνης ήταν από τους τελευταίους ανθρώπους που συναντήθηκαν με τον Γιώργο Κουτσούμπα, πριν ο δεύτερος ανέβει στο Intercity για να κάνει το δρομολόγιό του, το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας.

Μιλώντας στην εκπομπή Tlive, αναφέρθηκε στην τελευταία αυτή συνάντησή τους. «Συναντηθήκαμε στη Θεσσαλονίκη, εγώ εκτελούσα το δρομολόγιο 58. Είχε κάποιο θέμα η μηχανή του μακαρίτη, κόψαμε την δική μου από τα βαγόνια, την βάλαμε πάνω στα δικά του. Του είπα ότι δεν έχει κανένα θέμα η μηχανή, μιλήσαμε και πριν με το Κέντρο Διαχείρισης της Hellenic και από εκεί πήρα την εντολή να του δώσω την μηχανή. Ήταν ευδιάθετος, απλά δεν μιλήσαμε και πάρα πολύ, γιατί ήδη είχε καθυστερήσει το δρομολόγιο, οπότε μου ευχήθηκε καλή ξεκούραση, του ευχήθηκα καλό δρόμο και φύγαμε», είπε αρχικά.

«Αδιανόητο για εμάς η μετωπική σε διπλή γραμμή»

«Ο κάθε μηχανοδηγός θα μπορούσε να είναι στην θέση του, αυτά τα δρομολόγια τα κάνουμε συχνά», είπε ο Χρήστος Ζαραϊδώνης και πρόσθεσε: «Δεν πιστέψαμε στην αρχή ότι υπήρχε μετωπική, αυτό για εμάς ήταν κάτι το αδιανόητο. Μπορούσαμε να φανταστούμε μηχανική βλάβη, ο,τιδήποτε άλλο εκτός από μετωπική».

Ερωτηθείς εάν ανησύχησαν οι δικοί του άνθρωποι ότι μπορεί να οδηγούσε ο ίδιος το επιβατικό τρένο εκείνη τη νύχτα, είπε πως «εκείνο το βράδυ ο μεσαίος γιος μου χάζευε στο facebook, του το έβγαλε σαν ενημέρωση. Ήξερε ότι ανέβαινα στη Θεσσαλονίκη, ξύπνησε όλη την οικογένεια αγχωμένος και στεναχωρημένος, νόμιζε πως είχα πάθει κάτι. Μετά μιλήσαμε στο τηλέφωνο και όλα καλά».

«Για εμάς τους μηχανοδηγούς, αυτό που έγινε είναι αδιανόητο, σε διπλή γραμμή να γίνει μετωπική. Είναι αδιανόητο, δεν έχει περάσει ποτέ από το μυαλό μας», επανέλαβε στη συνέχεια.

Απαντώντας σε ερώτημα εάν θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι ο μηχανοδηγός ώστε να αποφευχθεί η τραγωδία, μίλησε με θερμά λόγια για τον συνάδελφό του και υπογράμμισε ότι δεν έχουν βγει στη δημοσιότητα όλα τα ηχητικά.

«Μιλάμε για έναν πάρα πολύ έμπειρο μηχανοδηγό, με πάνω από 35-37 χρόνια στο τιμόνι. Από εκεί και πέρα, εάν δεν ακούσουμε όλο το ηχητικό, να δούμε τι έγινε μετά την αναχώρησή του από την Λάρισα δεν μπορούμε να πούμε τίποτα με βεβαιότητα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι εικασίες. Ο Κουτσούμπας ήταν ένας πολύ έμπειρος μηχανοδηγός, έκανε τα συγκεκριμένα δρομολόγια αρκετές φορές μέσα στον μήνα, δούλευε στη Θεσσαλονίκη αρκετό καιρό, ήξερε όλη την γραμμή. Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι αγνόησε κάτι. Όλα αυτά θα βγουν, όταν ακούσουμε όλες τις συνομιλίες από την αναχώρησή του από την Λάρισα, γιατί οι μισές συνομιλίες που βγήκαν κάποιες ώρες μετά το ατύχημα φάνηκαν ξεκάθαρα ότι ήταν κομμένες και ραμμένες. Ήταν προϊόν μοντάζ».

«Παρόλο που αυτό που ζούμε είναι μία τραγωδία, οι μηχανοδηγοί από την πρώτη στιγμή θέλουμε να ξανανοίξει ο σιδηρόδρομος, αλλά αυτό να γίνει έτσι όπως πρέπει, με όλα τα συστήματα ασφαλείας να λειτουργούν, έτσι ώστε και όλοι οι συνάδελφοι και οι επιβάτες να νιώθουν μία ασφάλεια», κατέληξε ο μηχανοδηγός Χρήστος Ζαραϊδώνης.

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ