ΟΣΕ: Γιατί η ΕΥΠ ερευνά τις δολιοφθορές στο δίκτυο – «Περιμένουμε απαντήσεις» λένε οι εργαζόμενοι

Τη συμμετοχή και στελεχών της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) στις έρευνες της Αστυνομίας για τον εντοπισμό των δραστών των δολιοφθορών που σημειώνονται σχεδόν καθημερινά στο δίκτυο του ΟΣΕ έχουν επιστρατεύσει το τελευταίο διάστημα οι αρμόδιες Αρχές.

Ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, μίλησε στην εκπομπή “Ανοιχτή Επικοινωνία” στο ΟΡΕΝ και δήλωσε πως «από την μετάβαση του σιδηροδρόμου από το ντίζελ της υποδομής στην ηλεκτροκίνηση και στη σηματοδότηση που έχει ξεκινήσει εδώ και 17 χρόνια έχουμε τέτοια φαινόμενα, που δεν επικεντρώνονται όμως σε μια κοινωνική ομάδα. Μέχρι τώρα έχουμε διάφορες περιπτώσεις».

«Εντάθηκε αυτό τα τελευταία χρόνια, ειδικά με την κρίση. Το ότι παρεμβαίνει η ΕΥΠ σε ένα σημαντικό ζήτημα για τον ΟΣΕ. Είναι στη σωστή κατεύθυνση. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι απλά κλοπή, φαίνεται να είναι πιο στοχευμένο» σχολίασε.

«Είναι πιο βαθύ το αίτιο και είναι στοιχείο έρευνας. Το να πάει κάποιος σε ένα κλειστό κύκλωμα όπως αυτό που έγινε τον Μάιο στον Προαστιακό, δεν μπορεί κάποιος να μπει από αριστερά ή δεξιά και να κόβει πέντε πόντους καλώδιο ή να παίρνει διάφορα υλικά από συγκεκριμένα σημεία δείχνει κάτι βαθύτερο. Περιμένουμε την έρευνα και αν θα γίνουν συλλήψεις. Περιμένουμε να δούμε για ποιον λόγο γίνονται, τι κρύβεται πίσω από αυτό» πρόσθεσε ο κ. Τσικαλάκης.

Παράλληλα, όπως ανέφερε δημοσίευμα της εφημερίδας “Τα Νέα” την Δευτέρα (12/6), η διοίκηση του ΟΣΕ άρχισε ήδη να εφαρμόζει το γαλλικό σχέδιο για την ενίσχυση της ασφάλειας σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις σήραγγες, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνικά μέσα, από κάμερες με φωνητικές οδηγίες έως και drones τελευταίας γενιάς.

Πόσα περιστατικά έχουν καταγραφεί

Ειδικότερα, από την 1η Μαρτίου 2023 (μια ημέρα μετά το δυστύχημα των Τεμπών) έως και τις 6 Ιουνίου καταγράφηκαν συνολικά 22 περιστατικά δολιοφθορών και κλοπών στα συστήματα τηλεδιοίκησης και στο εναέριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα (10 περιστατικά), στη Θεσσαλονίκη (8 περιστατικά) και στη Λάρισα (4 περιστατικά).

Εκείνο που προβληματίζει τους αρμοδίους του ΟΣΕ είναι η… επιδημία περικοπών και αφαίρεσης καλωδίων κυκλωμάτων των σιδηροδρομικών γραμμών που υποστηρίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης (φωτόσημα κ.λπ.) και δεν είναι εμπορεύσιμα. Πρόκειται, όπως λένε σιδηροδρομικές πηγές, «για καραμπινάτες περιπτώσεις δολιοφθοράς, με στόχο κυρίως την απαξίωση του προαστιακού δικτύου». Οι ίδιοι διαχωρίζουν τα συγκεκριμένα περιστατικά από τις περιπτώσεις κλοπών εναέριου καλωδίου ηλεκτροκίνησης, όπου οι δράστες είναι κυρίως άτομα που εμπορεύονται το χαλκό. Αλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος που στις έρευνες έχει εμπλακεί και η ΕΥΠ.

Συγκεκριμένα, διαπιστώνεται η πραγματοποίηση δολιοφθορών με στόχο την καθυστέρηση λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης στο δίκτυο. Ηδη η τηλεδιοίκηση καλύπτει τα σιδηροδρομικά τμήματα Τιθορέας – Δομοκού, Πλατέος – Θεσσαλονίκης, το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως Κόρινθο και Κιάτο, ενώ από τις 30 Ιουνίου θα λειτουργήσει και στα τμήματα ΣΚΑ – Οινόη και από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ.

Φύλαξη με κάμερες και drones

Σε ό,τι αφορά τη φύλαξη του δικτύου, ο ΟΣΕ δαπανά πλέον ποσό άνω των 12 εκατ. ευρώ ετησίως για τον σκοπό αυτόν, ενώ αποτελεσματική είναι και η χρήση drones. Από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Πάτρα και τον Πύργο, πάνω από 40 σημεία φυλάσσονται με καταγραφικές κάμερες και συστήματα συναγερμού. Επίσης, όλες οι είσοδοι και οι έξοδοι των σιδηροδρομικών σηράγγων Τεμπών, Πλαταμώνα και Καλλιδρόμου επιτηρούνται με κάμερες συνεχούς ροής και συστήματα που διευκολύνουν τις φωνητικές οδηγίες. Εως το τέλος του χρόνου αντίστοιχα συστήματα θα λειτουργούν και στις σήραγγες της Οθρυος.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ