Οι ειδήσεις της νύχτας που πέρασε

Διαβάστε τις σημαντικότερες ειδήσεις της νύχτας που πέρασε.

ΑΠΘ: Τίμησαν με ζωγραφιές στους τοίχους την μνήμη των φοιτητών που έχασαν την ζωή τους στα Τέμπη – ΦΩΤΟ

Με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο τίμησαν οι φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) την μνήμη των συμφοιτητών τους που έχασαν την ζωή τους στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Του Δημήτρη Καλογερόγιαννη

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ThessToday.gr, φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ ζωγράφισαν έξω από το αμφιθέατρο στο τμήμα Γεωπονίας τις ράγες του μοιραίου τρένου, που δεν έφτασε ποτέ στη Θεσσαλονίκη, ενώ στο τμήμα της Νομικής ζωγράφισαν την θεά της δικαιοσύνης, Θέμιδα, να κρατά ένα βαγόνι με τη βοήθεια των φοιτητών.

Στην πόρτα του αμφιθεάτρου είναι γραμμένο το μήνυμα «στείλε (οτ)αν φτάσεις» σε μία αίθουσα όπου θα παραμείνουν κενές δύο θέσεις αποτίοντας φόρο τιμής στην μνήμη των φοιτητών που έχασαν την ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Η μία θέση ανήκει στον 20χρονο Αναστάσιο Κουτσόπουλο, ενώ η δεύτερη στην 19χρονη Αναστασία Παπαγγελή.

Είναι φανερό, πως ο χρόνος στο πανεπιστημιακό ίδρυμα σταμάτησε στα Τέμπη.

ΑΠΘ

ΑΠΘ

Λίγα μέτρα από την είσοδο της Γεωπονικής Σχολής, υπάρχουν αφημένα λευκά τριαντάφυλλα επάνω σε ένα μαύρο θρανίο, στον τοίχο είναι γραμμένα τα ονόματα των φοιτητών που έχασαν την ζωή τους στα Τέμπη με την φράση «δεν θα σας ξεχάσουμε ποτέ» να βρίσκεται δίπλα στα ονόματα.

ΑΠΘ

Παράλληλα, συμφοιτητές του 23χρονου Κυπριανού Παπαϊωάννου ζητούν την μετονομασία αίθουσας της Νομικής , ενώ την μετονομασία της αίθουσας Δ12 με το όνομα της 20χρονης φοιτήτριας Θώμης Πλακιά ζητούν φοιτητές της Φαρμακευτικής Σχολής για να τιμήσουν την μνήμη των αδικοχαμένων συναδέλφων τους.

«Ο Κυπριανός δυστυχώς βρισκόταν στο τρένο εκείνο το μοιραίο βράδυ, που ευχόμαστε όλοι να μην είχε έρθει ποτέ. Αυτή η τραγωδία δεν πρέπει να ξεχαστεί, οπότε το λιγότερο που μπορούν να κάνουν οι πρυτανικές αρχές είναι να δώσουν σε μια αίθουσα το όνομά του. Πρέπει να γνωρίζουν όλες οι γενιές, πως ένας συμφοιτητής μας σκοτώθηκε λόγω των ανύπαρκτων συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο» αναφέρει φοιτήτρια στο ThessToday.gr.

Aντιρατσιστικά συλλαλητήρια στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις σήμερα 18 Μαρτίου

Κύκλος αντιρατσιστικών συλλαλητηρίων θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 18 Μαρτίου στην Αθήνα (15:00, Ομόνοια) και σε άλλες πόλεις με κεντρικά αιτήματα την παροχή ασύλου στους πρόσφυγες και νομιμοποιητικών εγγράφων στους μετανάστες. Η κινητοποίηση γίνεται με αφορμή τη διεθνή ημέρα κατά του ρατσισμού και του φασισμού στις 21 Μαρτίου.

Στους διοργανωτές συγκαταλέγονται η Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ), η Πακιστανική Κοινότητα, σύλλογοι μεταναστών και προσφύγων, φοιτητικοί σύλλογοι, μαθητές, κοινωνικές και πολιτικές οργανώσεις.

Όπως αναφέρουν μεταξύ άλλων οι διοργανωτές: «Η ίδια κυβέρνηση που δεν φρόντισε να εγκατασταθεί σύγχρονο σύστημα ασφάλειας για την μετακίνηση καθημερινά εκατομμυρίων ανθρώπων, σπαταλά δισεκατομμύρια για την «επιτήρηση» των μετακινήσεων, την καταδίωξη προσφυγισσών και προσφύγων στα σύνορα. Έτσι οι χιλιάδες συνοριοφύλακες χρησιμοποιούν θερμικές κάμερες, drones, αεροπορική στήριξη(!) ώστε να μπορούν να εντοπίσουν τις μανάδες που παίρνουν αγκαλιά το παιδί τους και κρύβονται πίσω από ένα θάμνο αλλά οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ δεν έχουν στη διάθεση τους σύστημα τηλεχειρισμού και εντοπισμού των τρένων!».

Nωρίτερα στις 14:00 στην πλατεία Βικτωρίας θα γίνει ανάλογη συγκέντρωση με στόχο να πορευτεί προς τη συγκέντρωση της Ομόνοιας.

Στη Βουλή με παρέμβασή του ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης ζήτησε το σταμάτημα της κατασκευής στρατοπέδου προσφύγων στη Βάστρια της Λέσβου. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση: «Στη Βάστρια χτίζεται το μεγαλύτερο στρατόπεδο προσφύγων στην Ελλάδα και την Ευρώπη μέσα στο μεγαλύτερο δάσος του Αιγαίου.

Στο Καρά Τεπέ -όπως και σε κάθε “δομή” προσφύγων- εξαιτίας των άθλιων συνθηκών στις οποίες καταδικάζονται οι άνθρωποι αυτοί ξεσπούν δεκάδες πυρκαγιές κάθε χρόνο.

Ο Κρίτων Αρσένης είπε: “Εσείς πάτε να στοιβάξετε απάνθρωπα αυτούς τους ανθρώπους μέσα σε αυτό το δάσος, το μεγαλύτερο που μας έχει μείνει στο Αιγαίο, το μεγαλύτερο ενιαίο δάσος. Μια πυρκαγιά θα φτάσει μέχρι το Πλωμάρι”.

Το 2020 άρχισαν τη διαδικασία για τη δομή με πρόβλεψη για χωρητικότητα 5 χιλιάδων ανθρώπων, χωρίς να κάνουν Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο -το οποίο συνορεύει με περιοχή Natura. Αλλά το 2022 το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι για δομή άνω των 3 χιλιάδων ατόμων χρειάζεται Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η κυβέρνηση επανήλθε και “έριξε” τη χωρητικότητα της δομής κάτω από τις 3 χιλιάδες θέσεις έτσι ώστε να μη χρειάζεται η συγκεκριμένη μελέτη. Ο κ. Ταγαράς παραδέχτηκε ότι η κυβέρνηση “έριξε” τη χωρητικότητα της δομής στις 2.952 θέσεις για να νομιμοποιήσει έργα που είχαν ήδη αρχίσει. Αυτή τη λύση βρήκαν από τη βιασύνη τους να ξεκινήσουν την κατασκευή. Ομολογεί ακόμα ο υφυπουργός ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη χωρητικότητα, αφού όπως είπε έχουν “στόχο να υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας για 5 χιλιάδες άτομα στη δομή”.

Ο Κρίτων Αρσένης κατάγγειλε την κυβέρνηση ότι κάνει τα πάντα για να αποφύγει τη μελέτη, παρότι είναι υποχρέωσή της επειδή συνορεύει με περιοχή Natura και άρα χρειάζεται Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση και Δέουσα Εκτίμηση. Κυρίως όμως, ο βουλευτής έθεσε την ουσία του θέματος.

“Εσείς πηγαίνετε και βάζετε αυτή τη μονάδα -που δε θα έπρεπε να κατασκευάσετε εξαρχής- μέσα στο μεγαλύτερο δάσος πεύκου στο Αιγαίο; Υπάρχει βεβαιότητα ότι θα καεί. Δεν υπάρχει πιθανότητα. Είναι βέβαιο. Μια πυρκαγιά με τους αέρηδες που πνέουν εκεί θα φτάσει -θα το επαναλάβω- μέχρι το Πλωμάρι. Θα χαθούν αυτοί οι άνθρωποι και θα κινδυνεύσουν όλα τα χωριά κοντά τους. Δε θα καταστραφεί μόνο η φύση. Θα καταστραφούν ελαιώνες. Δε θα ορθοποδήσει ξανά αυτό το νησί.

Σας καλώ να σταματήσετε. Βάζετε το σπίρτο στο πιο εύφλεκτο δάσος που έχουμε, γεμάτο οικισμούς. Βάζετε στην καρδιά αυτής της φλόγας και 5 χιλιάδες ανθρώπους -λέτε για 3 αλλά στις προδιαγραφές σας προβλέπετε τον διπλασιασμό. Σας καλώ να σταματήσετε και σας ενημερώνω ότι έχετε προειδοποιηθεί έγκαιρα. Θα είναι ένα έγκλημα δίχως τέλος».

Θεσσαλονίκη: Επ’ αυτοφώρω σύλληψη ενώ έκαναν απόπειρα διάρρηξης – Άνω των 130.000 ευρώ η λεία τους

Μετρητά και κοσμήματα, αξίας άνω των 130.000 ευρώ, περιλαμβάνει η λεία εγκληματικής ομάδας που τους προηγούμενους μήνες έκανε τη μία κλοπή μετά την άλλη, «ξαφρίζοντας» σπίτια σε περιοχές του Δήμου Θερμαϊκού, στην Θεσσαλονίκη.

Ως δράστες συνελήφθησαν τρία άτομα, ενώ ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία συνεργού τους που αναζητείται. Κατηγορούνται για συνολικά 13 διαρρήξεις διαμερισμάτων στους Νέους Επιβάτες και την Περαία, κατά το διάστημα από τον περυσινό Ιούλιο έως τον Φεβρουάριου του τρέχοντος έτους.

Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Θερμαϊκού κατάφεραν να εξιχνιάσουν τις παρανομίες τους, όταν συνέλαβαν, χθες το πρωί, έναν εξ αυτών, την ώρα που, από κοινού με συνεργό του (διαφεύγει), επιχείρησαν να διαρρήξουν διαμέρισμα στους Νέους Επιβάτες.

Ακολούθησε η σύλληψη ακόμη δύο ατόμων που βρίσκονταν μέσα σε αυτοκίνητο και κρατούσαν «τσίλιες». Όπως ανακοινώθηκε, κατασχέθηκαν το αυτοκίνητο και μία μοτοσικλέτα, όπως επίσης διαρρηκτικό εργαλείο και κινητά τηλέφωνα.

Χαλκίδα: Τροχαίο στην Νέα Αρτάκη – Δυο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν πλαγιομετωπικά – Δύο τραυματίες

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής 17 Μαρτίου στην Νέα Αρτάκη Χαλκίδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας eviathema.gr, λίγο μετά τις 22:30, στην διασταύρωση του Γηπέδου της Νέας Αρτάκης, δύο οχήματα συγκρούστηκαν πλαγιομετωπικά κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του οδηγού του ενός οχήματος και της συνοδηγού του δεύτερου οχήματος.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα εθελοντές της Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης Εύβοιας όπου μετά από άψογη συνεργασία με τους διασώστες του ΕΚΑΒ παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες ενώ μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα στο Νοσοκομείο Χαλκίδας.

Αστυνομικοί της Τροχαίας Χαλκίδας, βρέθηκαν στο σημείο της σύγκρουσης για την καταγραφή του ατυχήματος.

Πύργος: Προφυλακιστέος ο 65χρονος που κατηγορείται ότι ασέλγησε σε 7χρονη

Την προσωρινή κράτηση 65χρονου άνδρα στον Πύργο, ο οποίος κατηγορείται ότι ασέλγησε σε βάρος 7χρονης διέταξε η ανακρίτρια.

Στο πλαίσιο της κύριας ανάκρισης για την υπόθεση, ο φερόμενος ως δράστης απολογήθηκε την Παρασκευή στην ανακρίτρια για τις βαρύτατες κατηγορίες που του αποδόθηκαν και με την σύμφωνη γνώμη της εισαγγελέως, ο κατηγορούμενος κρίθηκε προφυλακιστέος.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Patrisnews, στον κατηγορούμενο είχε ασκηθεί ποινική δίωξη για κατάχρηση ανίκανου προς αντίσταση σε γενετήσια πράξη, γενετήσια πράξη με ανήλικη και κατάχρηση ανήλικης, πράξεις που διώκονται σε βαθμό κακουργήματος.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, είχε προηγηθεί καταγγελία συγγενικού προσώπου της 7χρονης.

Σύμφωνα με την καταγγελία, το περιστατικό φέρεται να συνέβη στο σπίτι της οικογένειας της ανήλικης σε οικισμό τοπικής κοινότητας του Δήμου Πύργου, στο οποίο βρισκόταν και ο κατηγορούμενος, καθώς ήταν άτομο φιλικό προς τον οικογενειακό κύκλο. Οι πράξεις του 65χρονου έγιναν αντιληπτές από τη γιαγιά της μικρής, η οποία προχώρησε στην καταγγελία ενώπιον των διωκτικών Αρχών.

Το προανακριτικό έργο διεξήχθη από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Πύργου που κατάφερε να συλλάβει τον 65χρονο.

Τέμπη: Ο μηχανοδηγός του Intercity και ο σταθμάρχης Λάρισας γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν σε διπλή γραμμή

Νέα στοιχεία για το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους.

Ένα έγγραφο ντοκουμέντο που έφερε στη δημοσιότητα το MEGA, αποκαλύπτει πως ο σταθμάρχης της Λάρισας και ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν σε διπλή γραμμή.

Σύμφωνα με το έγγραφο, στις 28/02/2023 και ώρα 21:48, η αμαξοστοιχία 63, στην οποία οδηγός ήταν ο 59χρονος μηχανοδηγός Γιώργος Κουτσούμπας, που έχασε τη ζωή του στα Τέμπη, αναχωρεί από Νέους Πόρους προς Λάρισα με γραμμή καθόδου. Στις 28/02/2023 και ώρα 21:50, η αμαξοστοιχία 93506 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους με γραμμή ανόδου και διάρκεια διαδρομής 22 λεπτά.

Σε κάποια στιγμή οι δύο αμαξοστοιχίες συναντήθηκαν περίπου στο σημείο που έγινε αργότερα η μοιραία σύγκρουση. Αυτό δείχνει ότι και ο μηχανοδηγός του Intercity και ο σταθμάρχης Λάρισας γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν σε διπλή γραμμή.

Στις 23:04, η αμαξοστοιχία 62 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους και ξεκινά γραμμή ανόδου. Στην διαγώνιο 118 μπαίνει γραμμή καθόδου.

Στις 23:21, γίνεται η μετωπική σύγκρουση με εμπορική.

Τέμπη: Η πρώτη μήνυση τραυματία κατά του ΟΣΕ και πολιτικών προσώπων

Πολιτικά πρόσωπα βάζει ευθέως -για πρώτη φορά- στο κάδρο της αναζήτησης και ποινικών ευθυνών, η μηνυτήρια αναφορά μίας 19χρονης φοιτήτριας που τραυματίστηκε σοβαρά στο φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους.

Η μηνυτήρια αναφορά υποβλήθηκε σήμερα από τους δικηγόρους της, Θεόδωρο Μαντά και Λουκά Αποστολίδη, και σε αυτή η φοιτήτρια περιγράφει τα όσα βίωσε η ίδια και οι άλλοι επιβαίνοντες (στην πλειοψηφία τους φοιτητές) το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Σύμφωνα με το dikastiko.gr, θέτει επί τάπητος με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ζήτημα αναζήτησης ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων, γεγονός που αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο για την αποστολή της δικογραφίας στη Βουλή, κατά το σκέλος που θα απαιτηθεί η διερεύνηση αυτών των ευθυνών σε βάρος προσώπων που φέρουν ιδιότητα πολιτικού.

Συγκεκριμένα ζητά να διερευνηθούν πέντε αδικήματα:

  • Παράβασης καθήκοντος, κατ’ άρθρο 259 ΠΚ
  • Επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, κατ’ άρθρο 291 ΠΚ
  • Σωματικής βλάβης από αμέλεια, κατ’ άρθρο 314 ΠΚ
  • Βαριάς σωματικής βλάβης, κατ’ άρθρο 310 ΠΚ
  • Έκθεσης, κατ’ άρθρο 306 ΠΚ.

«….Εντούτοις, άπαντες οι αρμόδιοι φορείς αποποιούνται τον ευθυνών τους, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετακυλήσουν την ευθύνη τους, καθώς με πράξεις ή δια των παραλείψεών τους τυγχάνουν συνυπεύθυνοι για την τραγωδία αυτή. Αποτελεί χρέος της Δικαιοσύνης και των αρμοδίων Αρχών να επιληφθούν του ζητήματος και να διερευνήσουν την τέλεση των τελεσθέντων εις βάρος μου και εις βάρος των συνεπιβατών μου αδικημάτων», αναφέρει χαρακτηριστικά η φοιτήτρια που περιγράφει επίσης την συγκλονιστική εικόνα «μιας κοπέλας, η οποία κατά την προσπάθειά της να εξέλθει του τρένου ακρωτηριάστηκε, χάνοντας το ένα της πόδι».

H ανακοίνωση των δικηγόρων για την μηνυτήρια αναφορά

«Οι εταιρείες Θεόδωρος Π. Μαντάς και Συνεργάτες και Λουκάς Θ. Αποστολίδης και Συνεργάτες αναλάβαμε καθήκοντα νομικής εκπροσώπησης για μία εκ των πολλών τραυματιών από το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη. Καταθέσαμε σήμερα, 17/03/2023 μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών για λογαριασμό της εντολέως μας και επιφυλασσόμαστε να προβούμε σε περαιτέρω ενέργειες για την προάσπιση των δικαιωμάτων της.

Με την μηνυτήρια αναφορά που καταθέσαμε, ζητάμε την πλήρη διερεύνηση σε σχέση με την τέλεση πληθώρας ποινικών αδικημάτων, τελεσθέντων εξ οιουδήποτε υπαιτίου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού και συμμετόχου, με πράξεις ή δια παραλείψεως ανεξαρτήτως της θέσεως τους, είτε στην ιεραρχία των διοικήσεων του τριχοτομημένου ΟΣΕ είτε στα πολιτικά πρόσωπα που έχουν την ευθύνη και την εποπτεία του, αφενός σε βάρος της εντολέως μας και αφετέρου εις βάρος των επιβατών του μοιραίου τρένου “Intercity 62″».

Η περιγραφή της φοιτήτριας

Στην μηνυτήρια αναφορά, η 19χρονη φοιτήτρια, κάτοικος Αθηνών που φοιτά στη Θεσσαλονίκη, περιγράφει πως ταξίδευε διαρκώς με το τρένο. Αυτό έγινε και στις 23 Φεβρουαρίου όταν κατεβαίνοντας προς Αθήνα «σε σημείο της διαδρομής, το οποίο δεν δύναμαι να προσδιορίσω, ενημερωθήκαμε από τα μεγάφωνα ότι η μηχανή του τρένου υπέστη βλάβη. Ως εκ τούτου, παραμείναμε στο σημείο κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά για 3 περίπου ώρες».

Στο ταξίδι της επιστροφής προς Θεσσαλονίκη βρισκόταν στο δεύτερο βαγόνι. Κάποια στιγμή στο σταθμό των Παλιοφαρσάλων, υπήρξε ενημέρωση εκ του οδηγού ότι το τρένο θα καθυστερούσε να ξεκινήσει εκ νέου το προγραμματισμένο δρομολόγιο για περίπου 15 λεπτά, «δίχως οιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ως προς το λόγο της καθυστέρησης».

Και στη συνέχεια περιγράφει: «… Άκουγα εκκωφαντικούς θορύβους και κρότους και τα φώτα έσβησαν. Επικρατούσε παντού χάος και το μόνο που μπορούσα να διακρίνω ήταν εστίες φωτιάς και φλόγες που πλήθαιναν διαρκώς. Άπαντες οι επιβάτες, χτυπημένοι και σοκαρισμένοι από τη σύγκρουση, προσπαθούσαμε μανιωδώς να βρούμε τρόπο να εξέλθουμε του τρένου, πράγμα ιδιαιτέρως δυσχερές ένεκα της προηγηθείσας ανατροπής του. Κατάφερα να πετάξω μερικές από τις αποσκευές μου από ένα παράθυρο και προσπάθησα να πηδήξω έξω από το τρένο. Το παράθυρο απείχε αρκετά μέτρα από το έδαφος και η πτώση ήταν πολύ επικίνδυνη, ωστόσο ουδεμία άλλη επιλογή είχα, καθώς ο καπνός από τη φωτιά εντός του βαγονιού ήταν πολύ πυκνός και η φωτιά –απόρροια της σύγκρουσης- είχε ήδη περάσει στο βαγόνι, στο οποίο βρισκόμουν. Κατάφερα να πηδήξω από το φλεγόμενο τρένο κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ενδεικτικά αναφέρω ότι, κατά την έξοδό μου από το παράθυρο του βαγονιού, τα μαλλιά μου και το σώμα μου κάηκαν από τις φλόγες της φωτιάς. Η πτώση μου στο έδαφος ήταν σφοδρή. Αποτέλεσμα αυτής ήταν να υποστώ βαρύτατες σωματικές βλάβες, μεταξύ των οποίων εγκαύματα και κάταγμα στον αριστερό μου αγκώνα.

Η κατάσταση που επικρατούσε εκτός του τρένου ήταν ακόμη χειρότερη αυτής που υφίστατο στο εσωτερικό του. Επικρατούσε το απόλυτο χάος, με επιβάτες να τρέχουν σοκαρισμένοι και πανικόβλητοι, δίχως να γνωρίζουν πού βρίσκονται και πώς φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση. Οι περισσότεροι εξ αυτών δε ήταν βαρύτατα τραυματισμένοι. Ενδεικτικά αναφέρω την χαραγμένη στη μνήμη μου εικόνα μιας κοπέλας, η οποία κατά την προσπάθειά της να εξέλθει του τρένου ακρωτηριάστηκε, χάνοντας το ένα της πόδι.

Λίγο αργότερα έφτασαν στο σημείο η Πυροσβεστική και μερικά ασθενοφόρα που μας μετέφεραν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας. Η συνέχεια και δη ο απολογισμός της τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου του έτους 2023 τυγχάνουν γνωστά σε όλους. Δεκάδες νεκροί και αγνοούμενοι. Βαρύτατα τραυματισμένοι συμπολίτες μας – επιβάτες του μοιραίου τρένου, οικογένειες που θρηνούν τα μέλη τους και μια χώρα που βυθίστηκε στο πένθος. Εντούτοις, άπαντες οι αρμόδιοι φορείς αποποιούνται τον ευθυνών τους, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετακυλήσουν την ευθύνη τους, καθώς με πράξεις ή δια των παραλείψεών τους τυγχάνουν συνυπεύθυνοι για την τραγωδία αυτή. Αποτελεί χρέος της Δικαιοσύνης και των αρμοδίων Αρχών να επιληφθούν του ζητήματος και να διερευνήσουν την τέλεση των τελεσθέντων εις βάρος μου και εις βάρος των συνεπιβατών μου αδικημάτων.

Καθίσταται δε σαφές το γεγονός ότι η τραγωδία των Τεμπών την 28η Φεβρουαρίου του έτους 2023 είναι απόρροια πρωτίστως των παράνομων και υπαίτιων πράξεων και παραλείψεων των διοικήσεων του τριχοτομημένου ΟΣΕ (ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΗELLENIC TRAIN, ΓΑΙΑΟΣΕ) και ακολούθως αφενός των πλημμελών πράξεων και παραλείψεων μηχανοδηγών, σταθμαρχών και υπαιτίων για την κίνηση, τον έλεγχο της πορείας και τον εν γένει χειρισμό του τρένου και αφετέρου πράξεων και παραλείψεων υψηλά ιστάμενων στελεχών και πολιτικών προσώπων, τα οποία ευθύνονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των τρένων, αλλά και για την επιτήρηση και διασφάλιση της αρτιότητας των υποδομών που χρησιμοποιούνται προς επίτευξη του ανωτέρω σκοπού.

Δια της παρούσης, αιτούμαι τη διερεύνηση τυχόν τέλεσης πληθώρας ποινικών αδικημάτων, τελεσθέντων εξ οιουδήποτε υπαιτίου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού ή συμμετόχου, με πράξεις ή δια παραλείψεως, αφενός σε βάρος μου και αφετέρου εις βάρος των επιβατών του μοιραίου τρένου “Intercity 62″».

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου – Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα ταξί της Αθήνας την Πέμπτη 23 Μαρτίου, όπως αναφέρει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής  σε ανακοίνωσή του.

Στη Λεωφόρο Καβάλας θα συγκεντρωθούν στις 10 π.μ. κι έπειτα θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Μεταφορών. Η απεργία θα αρχίσει στις 06.00 το πρωί της Πέμπτης και θα ολοκληρωθεί στις 06.00 το πρωί της Παρασκευής.

Επίσης, στην ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ ζητά και επισημαίνει ότι «η απόδοση ευθυνών για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, χωρίς εκπτώσεις και συμψηφισμούς, είναι απαίτηση όχι μόνο του κλάδου, αλλά όλης της ελληνικής κοινωνίας».

Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ:

«Η απόδοση ευθυνών για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, χωρίς εκπτώσεις και συμψηφισμούς, είναι απαίτηση όχι μόνο του κλάδου μας, αλλά όλης της ελληνικής κοινωνίας. Το ΣΑΤΑ συμμετείχε σε όλες τις διαμαρτυρίες που οργανώθηκαν και ζητά ασφαλείς δημόσιες μεταφορές. Το «πάμε και όπου βγει» και η εμπορευματοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών όπως οι μεταφορές, δεν μπορούν να αποτελούν κατευθυντήρια γραμμή κυβερνητικού έργου.

Ο κλάδος των ταξί βιώνει σε καθημερινή βάση την απληστία και τη μανία για μεγαλύτερο κέρδος, από εταιρίες που –παράνομα- παρέχουν υπηρεσίες αστικής μεταφοράς. Το Υπουργείο Μεταφορών απέδειξε με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο ότι δεν «ακούει» τις φωνές χιλιάδων επαγγελματιών. Με εξαίρεση την αύξηση κομίστρου, κανένα άλλο αίτημα του κλάδου μας όχι μόνο δεν υλοποιήθηκε, αλλά ούτε καν συζητήθηκε.

Προβλήματα οικονομικής φύσης (αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ, αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης, επαγγελματικό καύσιμο, επιδοτήσεις για όλους τους τύπους αυτοκινήτων ), επαγγελματικής φύσης (άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων αμιγώς ηλεκτρικά από το 2026, πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί), ζητήματα ανταγωνισμού (σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό, πάταξη της υποκλοπής έργου, ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί, το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό και οι εφαρμογές κράτησης ταξί) αγνοήθηκαν επιδεικτικά από το Υπουργείο Μεταφορών.

Η συνειδητή αδιαφορία της κυβέρνησης για τον αργό θάνατο των ταξί καθρεφτίζει την νεοφιλελεύθερη πολιτική που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση για όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αν δεν αντιδράσουμε τώρα σε αυτή την πολιτική, αν κάνουμε ότι δεν μας αγγίζει, αν θεωρούμε υπερβολική και άσκοπη αντίδραση «να ενοχλήσουμε» την κυβέρνηση, τότε δεν είμαστε άξιοι της εμπιστοσύνης που μας έδειξαν με την ψήφο τους οι Αθηναίοι συνάδελφοι.

Υποτακτικοί δεν θα γίνουμε ποτέ. Θα ενοχλούμε κι ας ενοχλούνται. Θα φωνάζουμε κι ας μην ακούνε. Θα τους δείχνουμε κι ας κρύβονται. Το ταξί θα αντέξει, είτε το θέλουν, είτε όχι.

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023, τα ταξί της Αθήνας θα υπενθυμίσουν στο Υπουργείο Μεταφορών, όσα δεν έκανε για τον κλάδο μας, όσα έκανε για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό και πως με την δική του ανοχή βοηθάει πολυεθνικές εφαρμογές να ροκανίζουν το μεροκάματο του ταξιτζή».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ