Καταγγελία για προβλήματα και στο Τραμ – «Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα»

Καταγγελίες για τη λειτουργία του Τραμ έκανε μέσω του ΑΝΤ1 ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών Τραμ, Χρήστος Τσώλης, με αφορμή το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Το ζήτημα υπάρχει από το 2019. Η τηλεματική (σ.σ. η τηλεδιοίκηση στο Τραμ) δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν μπορεί να δει που βρίσκονται οι συρμοί» δήλωσε ο κ. Τσώλης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

«Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα “ψαλίδια” δηλαδή, αλλάζουν ανά πάσα στιγμή» συμπλήρωσε ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών του ΤΡΑΜ Αττικής.

Εξήγησε δε πως, «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα της τηλεματικής που εγκαταστάθηκε το 2019» και για όλα τα παραπάνω, τόνισε πως, έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊστάμενους, ακόμα και τον τέως Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Επιπλέον, είχαν κάνει μήνυση στην Εισαγγελία το 2021 και το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, όπως είπε, ήταν να κληθούν για κατάθεση.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο κ. Τσώλης τόνισε πως «υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί». Εξήγησε μάλιστα ότι σε μία περίπτωση «ένας Ιταλός έκανε επανεκκίνηση στο σύστημα χωρίς να ενημερώσει το κέντρο στην Αθήνα κι έσβησε τελείως το σύστημα για 2 με 3 ώρες». Και αναρωτήθηκε; «Αν το κέντρο ελέγχου είναι “τυφλό”, πώς θα διαχειριστούν οι συνάδελφοι ένα περιστατικό με μία μονοδρόμηση ή ένα περιστατικό που πρέπει να χρησιμοποιήσει μόνο η μία γραμμή; Με ασύρματο. Και εάν δεν πιάνει;»

«Ο ανθρώπινος παράγοντας έρχεται μετά και συμβαίνει το μοιραίο. Αυτό είναι το πρόβλημα» κατέληξε ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών του ΤΡΑΜ Αττικής.

Ο κ. Χρήστος Τσώλης μίλησε για το θέμα και στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου στον «Real Fm 97.8».

«Από 2019 στο Tραμ, για τα παλαιά οχήματα υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου το σύστημα τηλεματικής. Από τα 25 οχήματα τα 10, που κάνουν τη γραμμή Σύνταγμα-Νέος Κόσμος-Νέα Σμύρνη-Φάληρο αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν επικοινωνεί ο συρμός με τη σηματοδότηση, το κέντρο ελέγχου είναι «τυφλό», δεν ξέρει ακριβώς το στίγμα του κάθε συρμού, που βρίσκεται δηλαδή. Ορισμένες φορές μάλιστα σβήνει όλο το κέντρο ελέγχου. Επίσης υπάρχει πρόβλημα στα “ψαλίδια”, εκεί που δηλαδή πρέπει να κάνεις αλλαγή κατεύθυνσης και να στρίψεις δεξιά υπάρχει κίνδυνος εσύ να πας ευθεία. Συνεπώς υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος γιατί ανοίγουμε πόρτες και κατεβαίνουμε για να κάνουμε χειροκίνητα την αλλαγή και εκείνη τη στιγμή πηδάνε έξω οι επιβάτες, δεν τους προλαβαίνουμε».

Όπως τόνισε έχουν σταλεί εξώδικα στην Αττικό Μετρό, στο Τραμ, στην πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ έχει γίνει και μηνυτήρια αναφορά το 2021 για να παρέμβει εισαγγελέας, κατέθεσαν τι συμβαίνει αλλά και δεν έχει γίνει τίποτα. «Τα γνώριζαν όλοι όλα, όλα αυτά τα χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα».

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ