«Καμπανάκι» για την ασφάλεια πτήσεων σε 15 ακριτικά αεροδρόμια – Υποστελέχωση και εξαντλητικές βάρδιες

Τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων σε 15 ακριτικά αεροδρόμια της χώρας έκρουσε ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) Υ.Π.Α. Γιώργος Κωνσταντινάκης.

Μιλώντας στον RealFm 97,8 και στην εκπομπή του Γιώργου Ψάλτη και της Πόπης Χατζηδημητρίου, ο κ. Κωνσταντινάκης ανέφερε πως υπάρχει υποστελέχωση στα αεροδρόμια και πως οι λιγοστοί εργαζόμενοι δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα χωρίς άδεια, με αποτέλεσμα να εγκυμονούν κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιών (FISO) Υ.Π.Α. είναι αρμόδιος για την ασφαλή λειτουργία σε 15 μικρά ακριτικά αεροδρόμια. «Ο κλάδος μας δραστηριοποιείται σε όλα τα αεροδρόμια, όχι μόνο σε αυτά που έχουν μείνει στο κράτος αλλά και σε αυτά που έχει η Fraport, και εργάζεται στον χώρο της αεροναυτιλίας. Εκεί εργάζονται και οι ελεγκτές και οι ηλεκτρονικοί. Εμείς παρέχουμε υπηρεσίες στην εναέρια κυκλοφορία, δεν είμαστε ελεγκτές, αλλά η δουλειά που κάνουμε είναι παρεμφερής των ελεγκτών.

Δηλαδή υπάρχει ένα πύργος ελέγχου που από εκεί δίνουμε πληροφορίες στα αεροσκάφη για την κατάσταση του διαδρόμου, την εναέρια κυκλοφορία που επικρατεί στην περιοχή, για τον καιρό και οτιδήποτε συμβεί στην περιοχή και πρέπει να μεταβιβαστεί στα αεροσκάφη. Το FIR Αθηνών ρυθμίζει την κυκλοφορία μέχρι την περιοχή που είμαστε υπεύθυνοι εμείς, δηλαδή πέντε μίλια γύρω από το αεροδρόμιο» ανέφερε αρχικά ο Κωνσταντινάκης.

«Συνάδελφος έπαθε απώλεια περιβάλλοντος λόγω υπερβολικής εργασίας»

«Μιλάμε για τα 15 μικρά ακριτικά αεροδρόμια (Λέρος, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Καστελλόριζο, Κύθηρα, Πάρος, Νάξος, Αστυπάλαια, Μήλος, Καστοριά, Ικαρία, Κοζάνη κτλ.). Στην Πάρο, το 2022 για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο είχε 1.541 κινήσεις μηνιαίως κατά μέσο όρο . Η Νάξος για το ίδιο 1.089 κινήσεις μηνιαίως κατά μέσο όρο. Η Κάρπαθος 562, η Μήλος 531 και η Σύρος 468.  Το προσωπικό που διαχειρίζεται αυτήν την κίνηση είναι: δύο άτομα στην Πάρο συν ένας το καλοκαίρι, δύο άτομα στην Νάξο συν ένας το καλοκαίρι, η Κάρπαθος έχει 3 άτομα, η Μήλος έχει ένα άτομο συν ένας το καλοκαίρι, και η Σύρος ένα άτομα και περιοδικά το καλοκαίρι μπορεί να έχει δύο άτομα.

«Δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα, χωρίς άδεια. Στην Σύρο, που είναι κέντρο του ΕΚΑΒ για την νησιωτική Ελλάδα και έχει συνέχεια ενεργοποιήσεις, συνάδελφος έπαθε απώλεια περιβάλλοντος λόγω υπερβολικής εργασίας. Έγινε και αναφορά προς την διοίκηση.  Όταν είναι ένα άτομο υπάρχουν όλα αυτά τα παρατράγουδα. Πέρυσι έκλειναν αεροδρόμια διότι νοσούσε ο ένας και μοναδικός υπάλληλος» τόνισε ο κ. Κωνσταντινάκης.

«Πέρυσι ήμασταν 120 άτομα και πήραν σύνταξη οι 9. Άρα φέτος είμαστε 111. Δεν έχει γίνει κάποια πρόσληψη. Από το 2010 που ήταν η τελευταία πρόσληψη, πήραν το 2022 τέσσερα άτομα με εσωτερική μετάταξη από την ΥΠΑ. Το περασμένο Αύγουστο εξαγγείλανε πέντε μετατάξεις και ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί. Υπάρχουν άλλες 16 μετατάξεις που είναι έτοιμες να γίνουν αλλά δεν παίρνουν το “ΟΚ” από την κυβέρνηση» πρόσθεσε.

«Εγκυμονεί μεγάλος κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων. Δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση να γίνει ότι και στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και μετά να ψάχνουμε να βρούμε τι φταίει. Εμείς τα λέμε εδώ και δύο χρόνια. Τα λένε οι διευθύνσεις μας. Χρειαζόμαστε κόσμο. Πρέπει να λειτουργήσουμε» κατέληξε ο κ. Κωνσταντινάκης.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ