Euroferry Olympia: Τα πρώτα στοιχεία για το πώς ξεκίνησε η φωτιά στο πλοίο – Τι απαντά ο εκπρόσωπος της εταιρείας

Τα πρώτα στοιχεία σχετικά με το πώς ξέσπασε η φωτιά στο πλοίο “Euroferry Olympia“, ενώ έπλεε ανοιχτά της Κέρκυρας, γνωστοποίησε ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας “Grimaldi”, την ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων επιβατών. Σημειώνεται ότι έχει ξεκινήσει η ρυμούλκηση του πλοίου σε ασφαλές σημείο, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της φωτιάς, προκειμένου να μπορέσουν οι διασώστες να μπουν στο εσωτερικό και να πραγματοποιήσουν έρευνες για τον εντοπισμό των επιβατών, η τύχη των οποίων αγνοείται. Μεταξύ αυτών, είναι και τρεις Έλληνες.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο δελτίο ειδήσεων του Alpha ο κ. Κυπριανού, η πυρκαγιά ξεκίνησε από ένα φορτηγό, το οποίο βρισκόταν στο γκαράζ του πλοίου. Σημείωσε, ωστόσο, ότι θα πρέπει να γίνει περαιτέρω έρευνα.

“Από τις πρώτες πληροφορίες που έχουμε, η πυρκαγιά πρέπει να έχει ξεσπάσει από ένα φορτηγό, το οποίο ήταν μέσα στο γκαράζ του πλοίου”, τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως θα πρέπει να γίνει έρευνα για να διαπιστώσουμε “πώς ακριβώς έγινε το ατύχημα” ώστε να “είμαστε πιο σαφής”.

Ερωτηθείς για τις καταγγελίες των συγγενών επιβατών του πλοίου, ότι υπήρχαν οδηγοί φορτηγών μέσα στα αμπάρια, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας απάντησε: “δεν έχουμε τώρα πληροφορίες σχετικά με το πού βρίσκονταν οι οδηγοί, θα πρέπει να το εξακριβώσουμε προσεχώς”. Ο ίδιος τόνισε ότι “εμείς, ως πολιτική της εταιρείας εφαρμόζουμε αυτό που προβλέπει ο διεθνής κανονισμός, που είναι η απαγόρευση παρουσίας επιβατών (σημαίνει και φορτηγατζής) μέσα στα γκαράζ”.

Σε ερώτηση για το εάν υπήρχαν υπεράριθμοι επιβάτες ή φορτηγά εντός του πλοίου, ο εκπρόσωπος είπε: “όχι”.

Εξέφρασε τη θλίψη και την αγωνία εκ μέρους του Ομίλου για τα όσα έχουν συμβεί και υπογράμμισε ότι “θέλουμε να συμπαρασταθούμε στις οικογένειες, είμαστε στη διάθεση των ελληνικών Αρχών για να βοηθήσουμε στο να εξακριβωθεί η τύχη των αγνοουμένων”.

Euroferry Olympia: Καταγγελίες “φωτιά” για τις συνθήκες στο πλοίο – Οι προειδοποιήσεις των οδηγών φορτηγών από το 2017

Σαφή προειδοποίηση για τις συνθήκες παραμονής στο πλοίο “Euroferry Olympia“, αλλά και στο “Euroferry Egnazia” της εταιρείας Grimaldi, είχαν απευθύνει οδηγοί φορτηγών στους αρμοδίους, ήδη από το 2017. Το “Euroferry Egnazia”, τυλίχτηκε στις φλόγες τα ξημερώματα της Παρασκευής, ενώ έπλεε ανοιχτά της Κέρκυρας. Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε μία γιγαντιαία επιχείρηση για τον απεγκλωβισμό των επιβατών, ενώ μεγάλη αγωνία επικρατεί για τους 12 ανθρώπους, η τύχη των οποίων εξακολουθεί να αγνοείται. Μεταξύ αυτών, είναι και τρεις Έλληνες.

Η “Καθημερινή” δημοσίευσε ένα έγγραφο που είχε στείλει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στο υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι οδηγοί φορτηγών τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε “μνήμες ‘Norman Atlantic'”.

φωτιά - πλοίο

“Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)”, ανέφεραν, μεταξύ άλλων, στην επιστολή τους και προσέθεταν ότι οδηγοί “κοιμούνται όπου βρουν”, ακόμη και στα οχήματά τους. Το Συνδικάτο, σημείωνε στην ίδια επιστολή ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.

Αναλυτικά, οι οδηγοί φορτηγών επεσήμαναν τα εξής στην επιστολή τους:

-Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
-Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
-Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών.
-Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
-Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
-Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
-Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).

Δείτε την επιστολή:

καταγγελίες - επιστολή 1

καταγγελίες - επιστολή 2

Κορυφώνεται η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους – Οκτώ διασωθέντες νοσηλεύονται στο νοσοκομείο

Η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους επιβάτες του πλοίου, κορυφώνεται. Οι Αρχές διενεργούν έρευνες 30 ναυτικά μίλια βόρεια από την Κέρκυρα. Κλιμάκια της ΕΜΑΚ έχουν προσπαθήσει να προσεγγίσουν, ωστόσο, η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και ενδεικτικά, η θερμοκρασία εξωτερικά του πλοίου υπερβαίνει τους 500 βαθμούς κελσίου, γεγονός που σημαίνει ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό του πλοίου είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.

Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στο να γίνει ψύξη μέσω νερού από τα παραπλέοντα σκάφη, προκειμένου να καταφέρουν να πλησιάσουν. Την ίδια στιγμή, σκάφη του Λιμενικού πραγματοποιούν έρευνες στη θαλάσσια περιοχή, όπου βρίσκεται το πλοίο.

Συγγενείς των Ελλήνων αγνοουμένων, έχουν μεταβεί στο λιμεναρχείο της Κέρκυρας και ζητούν να συνεχιστούν οι έρευνες. Μέχρι αυτή την ώρα, οκτώ διασωθέντες εξακολουθούν να νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο της Κέρκυρας. Είναι όλοι αλλοδαποί, που αντιμετωπίζουν κυρίως αναπνευστικά προβλήματα. Σε πιο σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, που διεσώθη χθες από τους διασώστες της ΕΜΑΚ. Ο άνδρας είναι διασωληνωμένος. Εξιτήριο έλαβαν, στο μεταξύ, ο πυροσβέστης της ΕΜΑΚ και ένας Έλληνας οδηγός φορτηγού.

φωτιά Κέρκυρα

Οι φόβοι για εγκλωβισμένους στο γκαράζ και οι καταγγελίες

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι οδηγοί που βρίσκονταν μέσα στο πλοίο εκφράζουν τους φόβους και τις ανησυχίες τους ότι υπάρχουν εγκλωβισμένοι άνθρωποι στο γκαράζ του πλοίου. Όταν ερωτήθηκαν πόσο εύκολο θα ήταν να ανέβουν από το γκαράζ στο κατάστρωμα, ενώ είχε ξεσπάσει φωτιά στο πλοίο, οι ίδιοι εκτίμησαν ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο.

Όπως μεταδόθηκε, υπάρχουν και καταγγελίες για τη διαχείριση της κρίσης εν πλω και συγκεκριμένα, για το αν ελέγχθηκε ότι δεν υπήρχαν άτομα μέσα στο γκαράζ πριν κλείσουν οι πόρτες.

Νωρίτερα σήμερα, ο πλοίαρχος του Euroferry Olympia και οι δύο μηχανικοί του πλοίου συνελήφθησαν. Σύμφωνα με τις λιμενικές Αρχές “είναι η τυπική διαδικασία που ακολουθείται μετά από αυτά τα συμβάντα”, ενώ όπως διασαφηνίστηκε, οι καταθέσεις απεστάλησαν στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, που με τη σειρά του έδωσε με προφορική εντολή να αφεθούν και οι τρεις ελεύθεροι.

Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που ενεργοποιήθηκαν για τους διασωθέντες του πλοίου.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ