Euroferry Olympia: Καταγγελίες “φωτιά” για τις συνθήκες στο πλοίο – Οι προειδοποιήσεις των οδηγών φορτηγών από το 2017

Σαφή προειδοποίηση για τις συνθήκες παραμονής στο πλοίο “Euroferry Olympia“, αλλά και στο “Euroferry Egnazia” της εταιρείας Grimaldi, είχαν απευθύνει οδηγοί φορτηγών στους αρμοδίους, ήδη από το 2017. Το “Euroferry Olympia“, τυλίχτηκε στις φλόγες τα ξημερώματα της Παρασκευής, ενώ έπλεε ανοιχτά της Κέρκυρας. Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε μία γιγαντιαία επιχείρηση για τον απεγκλωβισμό των επιβατών, ενώ μεγάλη αγωνία επικρατεί για τους 12 ανθρώπους, η τύχη των οποίων εξακολουθεί να αγνοείται. Μεταξύ αυτών, είναι και τρεις Έλληνες.

Η “Καθημερινή” δημοσίευσε ένα έγγραφο που είχε στείλει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στο υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι οδηγοί φορτηγών τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε “μνήμες ‘Norman Atlantic'”.

φωτιά - πλοίο

“Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)”, ανέφεραν, μεταξύ άλλων, στην επιστολή τους και προσέθεταν ότι οδηγοί “κοιμούνται όπου βρουν”, ακόμη και στα οχήματά τους. Το Συνδικάτο, σημείωνε στην ίδια επιστολή ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.

Αναλυτικά, οι οδηγοί φορτηγών επεσήμαναν τα εξής στην επιστολή τους:

-Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
-Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
-Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών.
-Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
-Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
-Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
-Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).

Δείτε την επιστολή:

καταγγελίες - επιστολή 1

καταγγελίες - επιστολή 2

Κορυφώνεται η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους – Οκτώ διασωθέντες νοσηλεύονται στο νοσοκομείο

Η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους επιβάτες του πλοίου, κορυφώνεται. Οι Αρχές διενεργούν έρευνες 30 ναυτικά μίλια βόρεια από την Κέρκυρα. Κλιμάκια της ΕΜΑΚ έχουν προσπαθήσει να προσεγγίσουν, ωστόσο, η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και ενδεικτικά, η θερμοκρασία εξωτερικά του πλοίου υπερβαίνει τους 500 βαθμούς κελσίου, γεγονός που σημαίνει ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό του πλοίου είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.

Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στο να γίνει ψύξη μέσω νερού από τα παραπλέοντα σκάφη, προκειμένου να καταφέρουν να πλησιάσουν. Την ίδια στιγμή, σκάφη του Λιμενικού πραγματοποιούν έρευνες στη θαλάσσια περιοχή, όπου βρίσκεται το πλοίο.

Συγγενείς των Ελλήνων αγνοουμένων, έχουν μεταβεί στο λιμεναρχείο της Κέρκυρας και ζητούν να συνεχιστούν οι έρευνες. Μέχρι αυτή την ώρα, οκτώ διασωθέντες εξακολουθούν να νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο της Κέρκυρας. Είναι όλοι αλλοδαποί, που αντιμετωπίζουν κυρίως αναπνευστικά προβλήματα. Σε πιο σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, που διεσώθη χθες από τους διασώστες της ΕΜΑΚ. Ο άνδρας είναι διασωληνωμένος. Εξιτήριο έλαβαν, στο μεταξύ, ο πυροσβέστης της ΕΜΑΚ και ένας Έλληνας οδηγός φορτηγού.

φωτιά Κέρκυρα

Οι φόβοι για εγκλωβισμένους στο γκαράζ και οι καταγγελίες

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι οδηγοί που βρίσκονταν μέσα στο πλοίο εκφράζουν τους φόβους και τις ανησυχίες τους ότι υπάρχουν εγκλωβισμένοι άνθρωποι στο γκαράζ του πλοίου. Όταν ερωτήθηκαν πόσο εύκολο θα ήταν να ανέβουν από το γκαράζ στο κατάστρωμα, ενώ είχε ξεσπάσει φωτιά στο πλοίο, οι ίδιοι εκτίμησαν ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο.

Όπως μεταδόθηκε, υπάρχουν και καταγγελίες για τη διαχείριση της κρίσης εν πλω και συγκεκριμένα, για το αν ελέγχθηκε ότι δεν υπήρχαν άτομα μέσα στο γκαράζ πριν κλείσουν οι πόρτες.

Νωρίτερα σήμερα, ο πλοίαρχος του Euroferry Olympia και οι δύο μηχανικοί του πλοίου συνελήφθησαν. Σύμφωνα με τις λιμενικές Αρχές “είναι η τυπική διαδικασία που ακολουθείται μετά από αυτά τα συμβάντα”, ενώ όπως διασαφηνίστηκε, οι καταθέσεις απεστάλησαν στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, που με τη σειρά του έδωσε με προφορική εντολή να αφεθούν και οι τρεις ελεύθεροι.

Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που ενεργοποιήθηκαν για τους διασωθέντες του πλοίου.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ