Διαψεύδει o Δήμος Αθηναίων δημοσίευμα που κάνει λόγο για διόδια και πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.

Πρόκειται για  δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, που αναφέρει ότι σχεδιάζεται να μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας, να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου, και να επιστρέψει του σχέδιο Rethink Athens.

“Το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών μόνο απογοήτευση και έκπληξη προκαλεί για την επιμονή της σε μια ανέξοδη αντιπολίτευση εις βάρος της οικολογίας, της προόδου, της επιστήμης αλλά και της λογικής.

Βαθιά συντηρητικό και οπισθοδρομικό στην πράξη, κωφεύει στα κελεύσματα της επιστήμης, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους της κλιματικής κρίσης και αρνείται την πρόοδο που συντελείται σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα και θέλει τις πόλεις να σχεδιάζονται γύρω από τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο, με μακρόπνοο όραμα που ξεπερνά τις θητείες των δημοτικών αρχών.

Είναι φανερό ότι η αριστερά της οικολογίας και της προόδου έχει δώσει τη θέση της στην αναχρονιστική και οπισθοδρομική λογική του «ναι αυτοί, όχι εμείς», χάνοντας έτσι την ιδεολογική μάχη με τον εαυτό της. Και είναι κρίμα, διότι η κοινωνία μάς χρειάζεται ενωμένους σε ένα τόσο μεγάλο θέμα. Με υπευθυνότητα σάς προτείνουμε να βρείτε άλλα θέματα για να μας εγκαλείτε -η βιωσιμότητα των πόλεων είναι πολύ σοβαρό θέμα για τα μικροπολιτικά σας παιχνίδια.

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών δεν είναι δική μας εφεύρεση. Είναι θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Είναι ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα” αναφέρει ο Δήμος Αθηναίων σε ανακοίνωσή του.

“Προφανής η σκοπιμότητα του δημοσιεύματος, ωστόσο θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι ο Δήμος Αθηναίων:

  • ΔΕΝ  μελετά, δε συζητά, δε σχεδιάζει -και όλοι γνωρίζουν ότι-

ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να βάλει διόδια στις εισόδους της πόλης. Δεν έχει ούτε τη

βούληση, ούτε τη δικαιοδοσία.

  • ΔΕΝ υπήρξε ποτέ ούτε ως σχέδιο ούτε ως σκέψη η αντιδρόμηση της

Ακαδημίας ή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.

  • ΔΕΝ υπάρχει κανένα θέμα επιστροφής του σχεδίου Rethink Athens.

Εξάλλου, απόψε, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας καλείται να εγκρίνει την ανάπλαση της Πανεπιστημίου που βάσει σχεδίου (ήδη δημοσιευμένου) διατηρούνται και οι 4 λωρίδες κυκλοφορίας.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι το ΣΒΑΚ της Αθήνας άρχισε να εκπονείται το καλοκαίρι του 2019, ενώ τον Ιανουάριο του 2020 (15/1) σε ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης αναφέρεται ότι το Σχέδιο θέτει «ένα πλαίσιο ολιστικού και διεπιστημονικού σχεδιασμού της μετακίνησης πολιτών και εμπορευμάτων στην πόλη. Αν αξιοποιηθεί κατάλληλα, το ΣΒΑΚ ανοίγει το δρόμο για τολμηρές παρεμβάσεις, με επίκεντρο την ποιότητα ζωής και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. […] Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δίνει μια ευκαιρία να εφαρμόσουμε δραστικές αλλαγές στο αστικό περιβάλλον, που να κινούνται σε μια κατεύθυνση θετική για την ποιότητα της ζωής όλων μας».

Στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ελπίζουμε η… δήθεν αποκάλυψη για το ΣΒΑΚ να μη χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι από τις δημοτικές παρατάξεις, προκειμένου να αποσείσουν την ευθύνη έναντι των Αθηναίων να ταχθούν ξεκάθαρα υπέρ ή κατά του Σχεδίου ανάπλασης της Πανεπιστημίου” καταλήγει ο Δήμος Αθηναίων.

Κώστας Μπακογιάννης

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, μερικές από τις παρεμβάσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που θέτει προς έγκριση η δημοτική αρχή στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων είναι οι εξής:

-Επαναφορά των προβλέψεων του Rethink Athens με πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, αντιδρόμηση της Ακαδημίας, περιορισμός του ανοδικού ρεύματος της Συγγρού σε μία λωρίδα και διέλευση τραμ σε όλη την Πατησίων.

-Επιβολή επί πληρωμή εισόδου Ι.Χ. στο κέντρο της Αθήνας μέσω αστικών διοδίων.

-Ανακήρυξη του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας σε περιοχή περιορισμένης πρόσβασης Ι.Χ.

-Επέκταση του Μεγάλου Περιπάτου με σύνδεση της Ακαδημίας Πλάτωνος με το Λύκειο Αριστοτέλη.

-Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε αθηναϊκές συνοικίες, όπως τα Ανω Πατήσια, η Κυψέλη, το Παγκράτι.

-Μικροί περίπατοι με πεζοδρομήσεις ή/και μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας Ι.Χ. σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα.

-Μείωσης της διατομής βασικών οδικών αξόνων, όπως η Σταδίου και η Πειραιώς, με δημιουργία ποδηλατόδρομων.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το ΣΒΑΚ επιδιώκει να διαμορφώσει «ένα πλαίσιο στρατηγικών στόχων και μέτρων, σε πλαίσιο μακροσκοπικού σχεδιασμού, που θα θέσουν τις βάσεις για την αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών» που αφορούν κάθε είδους μετακινήσεις στην Αθήνα, όπως περιγράφεται στο ίδιο το σχέδιο. Οι προβλέψεις του δεν είναι τόσο δεσμευτικές όσο οι προβλέψεις ενός Πολεοδομικού Σχεδίου που δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΣΒΑΚ