Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τι ζήτησε η κυβέρνηση από τους ακτοπλόους, έως αύριο οι προτάσεις τους – «Δεν θα δοθεί Ship Pass»

Την εμπορική πολιτική των εκπτώσεων που θα ακολουθήσουν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια πρόκειται να αποφασίσουν έως αύριο (Πέμπτη, 13/7) οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε για το θέμα στο Μέγαρο Μαξίμου, έγινε πρόταση να μειωθεί το κόστος της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για την μέση ελληνική οικογένεια, που έχει υποστεί τις συνέπειες του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης, κυρίως στα δρομολόγια κορμού, δηλαδή που να έχουν αφετηρία ή άφιξη στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος συμμετείχε στην χθεσινή σύσκεψη, διευκρίνισε πως η κυβέρνηση ζήτησε από τους ακτοπλόους να αναλάβουν ένα μέρος του κόστους της κρίσης και να προτείνουν πακέτα που δεν θα κάνουν αδύνατες τις διακοπές στους Έλληνες πολίτες. Πάντως, ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, απέκλεισε το ενδεχόμενο να δοθεί Ship Pass.

Σήμερα το πρωί, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μίλησε στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, στέλνοντας μήνυμα προς τους ακτοπλόους να παρουσιάσουν γενναία πακέτα με μειώσεις στα εισιτήρια των πλοίων, που απευθύνονται στην ελληνική οικογένεια. Τόνισε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν μπορεί να είναι αμέτοχες σε αυτό το οποίο έχει περάσει η ελληνική κοινωνία λόγω της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης και ότι δεν μπορεί να εξανεμιστεί ο μισθός και το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας για την μεταφορά της σε ένα νησί.

Διευκρίνισε στη συνέχεια ότι η κυβέρνηση ζήτησε από τους ακτοπλόους να αναλάβουν ένα μέρος του κόστους της κρίσης, να έρθουν με πακέτα που δεν θα κάνουν αδύνατες τις διακοπές στους Έλληνες πολίτες, με στόχο να διευκολυνθεί η οικογένεια που με 3-4 άτομα και με το αυτοκίνητό της θέλει να πάει διακοπές.

«Οι ακτοπλόοι είπαν ότι θα παρουσιάσουν τις επόμενες ημέρες σοβαρές εκπτώσεις» υπογράμμισε ο κ. Βαρβιτσιώτης. Επιπλέον, υπογράμμισε πως το επόμενο δίμηνο αναμένεται να μετακινηθούν τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες και ότι εξ’ αυτών μόνο το ένα εκατομμύριο έχει κλείσει εισιτήρια.

Στην χθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου συμμετείχε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού, Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης, ο οποίος σημείωσε ότι θα μεταφέρει στα μέλη της Ένωσης τις προτάσεις της κυβέρνησης και ότι από εκεί και πέρα θα αποφασίσει η κάθε εταιρεία την εμπορική πολιτική, που θα ακολουθήσει αλλά και την παροχή εκπτώσεων που θα παρέχει.

Προβληματισμός για τα εισιτήρια που έχουν ήδη κοπεί

Πάντως, στα επιτελεία πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών επικρατεί προβληματισμός για το τι θα γίνει με τα εισιτήρια που έχουν ήδη κοπεί για κάποιους επιβάτες αλλά και η χρονική διαδικασία που θα απαιτηθεί για να περάσουν οι εκπτώσεις και να εφαρμοστεί πλήρως στο ηλεκτρονικό σύστημα.

Ο πλοιοκτήτης Μάριος Ηλιόπουλος της seajets μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι η εταιρεία έχει ήδη προσφέρει εκπτώσεις/μειώσεις στα ταχύπλοα σε προορισμούς όπως Παροναξία και Κουφονήσια. Τόνισε ότι η Seajets είναι πιο φθηνή από πέρυσι κατά 11-16% σε επιβάτες και μέχρι και 30% στα οχήματα. Ανέφερε ότι η εταιρεία στις παραπάνω μειώσεις και τις υφιστάμενες προσφορές έρχεται άμεσα με νέες εμπορικές εκπτώσεις με επίκεντρο τις Ελληνικές οικογένειες και τους Έλληνες ταξιδιώτες όπως: Έκπτωση για τις τετραμελείς οικογένειες, εκπτώσεις στους μόνιμους κατοίκους του Αιγαίου, εκπτώσεις σε τρίτεκνες οικογένειες.

Σκέρτσος: Δεν θα δοθεί Ship Pass – Τι είπε για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Στις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αναφέρθηκε ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Mega, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να δοθεί Ship Pass. «Όχι, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Υπάρχει ωστόσο το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο που αφορά κατοίκους συγκεκριμένων νησιών. Αποτελεί μια στήριξη που μειώνει το κόστος της μετακίνησης τους διότι όντως εκεί υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που επιβαρύνουν τα εισοδήματα. Αντίστοιχα υπάρχει η επιδότηση των άγονων γραμμών», τόνισε.

Όπως ανέφερε ο κ. Σκέρτσος, «διαπιστώσαμε ότι όντως υπάρχει ένα ζήτημα στο ύψος των τιμών των εισιτηρίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές. Έγιναν συσκέψεις σε εσωτερικό επίπεδο της κυβέρνησης. Υπάρχει μια αύξηση η οποία φαίνεται να είναι κοντά στο 20%».

Αναφερόμενους στους λόγους για τους οποίους υπάρχουν αυξήσεις, είπε: «Είναι 3 με 4 παράγοντες που διαμορφώνουν τα κόστη των ακτοπλοϊκών γραμμών. Αυτοί είναι τα κόστη των καυσίμων, όπου υπάρχει μια αποκλιμάκωση, ωστόσο, παραμένουν υψηλότερα από τα ιστορικά τους επίπεδα – κατά 20% . Αυτό πρέπει να το πούμε. Είναι σε σχέση με πέρυσι φθηνότερες οι τιμές των καυσίμων -20 % υψηλότερες από τα διαχρονικά ιστορικά επίπεδα καυσίμων. Το ένα κρατούμενο είναι αυτό. Υπάρχουν αυξήσεις στα εργασιακά κόστη, έχουν αυξηθεί δηλαδή οι μισθοί. Τρίτον, υπάρχουν αυξήσεις στα ασφάλιστρα των εταιρειών αυτών. Γιατί τα πλοία είναι παλιά, απαιτούνται – όλο και υψηλότερα ασφάλιστρα για την συντήρηση ή και την αποκατάσταση τους» περιέγραψε.

«Εμείς αυτό το οποίο είπαμε και συμφωνήθηκε είναι ότι θα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια για να δοθούν πολύ πιο ανταγωνιστικά πακέτα τιμών στις βασικές γραμμές κορμού, προς τα βασικά νησιά δηλαδή και τις  διασυνδέσεις που γίνονται από όλα τα λιμάνια της χώρας προς στα νησιά αυτά την αμέσως επόμενη περίοδο και προς το τέλος του καλοκαιριού. Υπάρχει πρόβλημα, αναγνωρίστηκε το πρόβλημα και αναμένουμε την αντίδραση της αγοράς για να δούμε πώς μπορούν να βελτιωθούν τα πράγματα» πρόσθεσε.

Επίσης ρωτήθηκε πότε θα παρουσιαστούν οι προτάσεις αυτές. «Μέσα στην εβδομάδα. Αυτά τα νέα μέτρα θα εφαρμοστούν εντός του Ιουλίου. Για το υπόλοιπο του καλοκαιριού αναμένουμε να υπάρξουν σημαντικές μειώσεις στα βασικά πακέτα» απάντησε.

«Πρέπει να δώσουμε μια προτεραιότητα στα κοινωνικά εισιτήρια, στους δικαιούχους του κοινωνικού τιμολογίου, του κοινωνικού τουρισμού, στις οικογένειες, (στις οικογένειες που ταξιδεύουν με αυτοκίνητα).  Για όλα αυτά έγιναν συζητήσεις και περιμένουμε την αντίδραση της αγοράς και από εκεί και πέρα θα δούμε πώς θα κινηθούμε» τόνισε αναφερόμενος στα πακέτα προσφορών και εξήγησε και τον λόγο για τον οποίο οι μειωμένες τιμές στα εισιτήρια δεν θα αφορά όλο τον κόσμο.

«Πρέπει να λάβουμε υπόψη κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά και η ελληνική γεωγραφία. Έχουμε έναν πολυνησιακό χαρακτήρα στην Ελλάδα. Έχουμε πάρα πολλά νησιά που δεν συναντώνται σε καμία άλλη χώρα του κόσμου. Δηλαδή οι ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις πρέπει να καλύπτουν και περιοχές και νησιά τα οποία δεν έχουν πάντα πληρότητα. Άρα λειτουργούν με ζημία» τόνισε.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ