Πανελλήνιες: Απαιτητικά τα θέματα

Απαιτητικά χαρακτήρισε τα θέματα στα περισσότερα μαθήματα των σημερινών πανελλαδικών εξετάσεων, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής, Γ. Βαφειαδάκης. Σχολιάζοντας τα θέματα ανέφερε τα εξής:

Μαθηματικά

Συγκεκριμένα για τα μαθηματικά τονίζει ότι ήταν απαιτητικά κλιμακούμενης δυσκολίας και εξέταζαν το μεγαλύτερο τμήμα της ύλης. Απαιτούσαν για την αριστεία ιδιαίτερη προετοιμασία, ενώ χρειάζονταν αρκετές πράξεις. Τα θέματα ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και έδιναν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι άριστοι μαθητές.

Βιολογία

Εξίσου απαιτητικά ήταν και τα θέματα στη Βιολογία. Οι απαιτήσεις ήταν ακόμη και για υποψήφιους που ήταν καλά προετοιμασμένοι. Αναλυτικότερα, το παραδοσιακό εύκολο α’ θέμα απαιτούσε αυξημένη κατανόηση της ύλης, καθώς εύκολα θα μπορούσε ένας μαθητής να παρασυρθεί σε λάθος επιλογή. Όσον αφορά το β’ θέμα αυτό θεωρείται εύκολο, καθώς οι απαντήσεις ήταν από συγκεκριμένο και σαφές κομμάτι της ύλης.

Τα δύο πρώτα ερωτήματα του γ’ θέματος ήθελαν εφαρμογή της θεωρίας του Δαρβίνου σε υποτιθέμενο πληθυσμό πέστροφας. Για να απαντήσει ο μαθητής έπρεπε να έχει κατανοήσει πλήρως τη θεωρία και πώς λειτουργεί η φυσική επιλογή. Το τρίτο ερώτημα απαιτούσε να έχει γίνει κατανοητή η έννοια της ποικιλότητας και της σταθερότητας ενός οικοσυστήματος.

Το πρώτο ερώτημα του δ’ θέματος, ενώ παραπέμπει στον ευτροφισμό, μπορεί να παραπλανήσει αν δεν παρατηρήσει ο υποψήφιος του άξονες (ποσότητα-απόσταση). Το δεύτερο θέμα απαιτούσε την κατανόηση της παραγωγής πρωτογενών και δευτερογενών ρύπων, καθώς και τη χρονική σειρά που αυτά δημιουργούνται. Το τρίτο ερώτημα, ήταν βατό και σαφές.

Λοιπά μαθήματα

Απαιτητικά χαρακτηρίζονται και τα θέματα της Φυσικής Γενικής Παιδείας. Ήταν πολλά και σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά. Μάλιστα απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα καθώς και ικανότητα στους μαθηματικούς υπολογισμούς. Πολλοί υποψήφιοι δυσκολεύθηκαν κυρίως, στο 4ο θέμα. Τέλος, απαιτητικά ήταν και τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Ήταν απαιτητικά, για πολύ καλά διαβασμένους και προετοιμασμένους μαθητές. Απαιτούσαν συνδυαστική και κριτική ικανότητα και η έκτασή τους ήταν αρκετά μεγάλη. Ενδεχομένως για κάποιους μαθητές να μην ήταν σαφής η διατύπωση στο θέμα Β1. Πηγή: ΑΠΕ  

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ