«Φαίνεται τελικά ότι κάποιοι θέλουν νεκρά και ιδιόκτητα τα παγκόσμια μνημεία μας» σχολιάζει σε ανάρτησή του στο Facebook, ο Σταύρος Θεοδωράκης για την άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να παραχωρήσει το Σούνιο για γυρίσματα παραγωγής του BBC.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού, αναρωτήθηκε επίσης, γιατί η Ιταλία δίνει το Κολοσσαίο και η Γαλλία τον Πύργο του Αϊφελ.
Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Θεοδωράκη:
“Μας πάγωσε η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Απέρριψε το αίτημα του BBC να γυρίσει στο Σούνιο σκηνές για την «Μικρή τυμπανίστρια» του συγγραφέα Τζον Λε Καρέ, επειδή – άκουσον άκουσον – θα δυσχέραιναν τη λειτουργία του χώρου σε μια περίοδο αιχμής, με εκατοντάδες επισκέπτες. Αρνητική ήταν και η εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής. Οι τουρίστες βέβαια τρελαίνονται από χαρά όταν βλέπουν τέτοιου είδους happening και κάνουν συνεχώς αναρτήσεις στα social media.
Δεν αντιλαμβάνονται πόσο καλή διαφήμιση θα ήταν τα γυρίσματα για την Ελλάδα; Η Ιταλία γιατί δίνει το Κολοσσαίο; Η Γαλλία τον Πύργο του Άιφελ και η Τουρκία όλο το ιστορικό κέντρο της Κωνσταντινούπολης στον James Bond;
Τι να λένε, άραγε, οι εκπρόσωποι του Netflix, της Disney, της Paramount, τους οποίους συνεχώς καλούμε για γυρίσματα στη χώρα μας;
Πέρσι απορρίφθηκε και το αίτημα του οίκου Gucci για fashion show – μαζί με bonus 5 εκατομμυρίων – στην Ακρόπολη. Όπως είχε απορριφθεί και το αίτημα του Calvin Klein.
Φαίνεται τελικά ότι κάποιοι θέλουν νεκρά και ιδιόκτητα τα παγκόσμια μνημεία μας.
Κρίμα.
Για τη φωτογραφία:
90 χρόνια πριν, το 1928, μια φωτογράφος ζήτησε άδεια να φωτογραφίσει στην Ακρόπολη μια χορεύτρια της Κομεντί Φρανσέζ. Το σχέδιο ήταν να την φωτογραφίσει με μουσελίνες, τελικά όμως την φωτογράφισε ολόγυμνη και, το 1936, οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν στο τουριστικό περίπτερο της χώρας μας, στο Παρίσι. Έμειναν αθάνατες, όπως και η φωτογράφος Nelly”.