Κεραμέως: Δέκα αλήθειες σχετικά με το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση- ΒΙΝΤΕΟ

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις του υπουργείου, ανέδειξε τις 10 κυριότερες αλήθειες της εν λόγω νομοθετικής πρωτοβουλίας. Το νομοθέτημα αυτό έρχεται να συμπληρώσει, μαζί με τον νόμο που αφορούσε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ψηφίστηκε τον Ιούνιο, την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου.

Η υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων:

“ΑΛΗΘΕΙΑ 1

Το Σύνταγμά μας προστατεύει την παιδεία σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Κατοχυρώνει και εγγυάται, ως βασική αποστολή του Κράτους, την παιδεία, με δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. Και εγγυάται και τη λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

ΑΛΗΘΕΙΑ 2

Η ιδιωτική εκπαίδευση λειτουργεί σήμερα σε ένα ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας υπέρμετρου κρατικού παρεμβατισμού, αποτέλεσμα, σε μεγάλο βαθμό, των παρεμβάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης.

ΑΛΗΘΕΙΑ 3

Έχει έρθει η ώρα για μία γενναία τομή στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και εδώ, εισάγουμε ένα νομοσχέδιο που διασφαλίζει την κρατική εποπτεία επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά ταυτόχρονα τους δίνει την ελευθερία και την αυτονομία να αναπτύξουν τη δράση τους, να προσφέρουν το εκπαιδευτικό τους έργο, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των γονέων και των μαθητών.

ΑΛΗΘΕΙΑ 4

Τι ακριβώς επιδιώκουμε με το νομοσχέδιο αυτό;

Επιδιώκουμε τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εν γένει. Περνάμε από την ακαμψία, στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό, στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη.

ΑΛΗΘΕΙΑ 5

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί αυτούς που βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής μας: τους μαθητές. Πώς;

Διευρύνει τις επιλογές για απογευματινές δραστηριότητες, χάρη στην ευελιξία διαμόρφωσης του σχετικού προγράμματος και πρόσληψης εκπαιδευτικών και άλλων διδασκόντων, ανάλογα με τις ανάγκες, και τη δυνατότητα συμμετοχής μαθητών σε δραστηριότητες και το καλοκαίρι, εφόσον το επιθυμούν.

ΑΛΗΘΕΙΑ 6

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας ευκαιρίες πρόσθετης απασχόλησης με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους, με αυξημένη προστασία στο εργασιακό καθεστώς τους. Πώς;

ΑΛΗΘΕΙΑ 7

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί τα σχολεία και την ιδιωτική εκπαίδευση συνολικά.

ΑΛΗΘΕΙΑ 8

Το κράτος διατηρεί ακέραιη την εποπτεία του επί της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

ΑΛΗΘΕΙΑ 9

Ποιος εν τέλει αντιπαλεύεται το νομοσχέδιο αυτό;

Δυνάμεις της οπισθοδρόμησης, του υπερσυγκεντρωτικού κράτους, χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δυνάμεις που ενδόμυχα -ή και ρητώς εκπεφρασμένα- επιθυμούν την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πολιτικές δυνάμεις ή συντεχνιακές, που δεν θέλουν την αξιολόγηση, την πρόοδο.

Η αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία όταν ήταν κυβέρνηση, επέδειξε μία τρομακτική ιδεοληψία και εμμονή απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση:

ΑΛΗΘΕΙΑ 10

Το νομοσχέδιο ενέχει ένα βαθύ συμβολισμό και είναι βαθιά ιδεολογικό. Συγκρούονται 2 κόσμοι”.

Παράλληλα, η κυρία Κεραμέως τόνισε: “Συγκρούεται από τη μία ο κόσμος του προοδευτισμού, ο κόσμος που θέλει σχολεία υπό την εποπτεία μεν του κράτους, αλλά πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, σχολεία πρωτοπόρα, σχολεία δυναμικά, ΚΑΙ από την άλλη ο κόσμος της οπισθοδρόμησης, της ήσσονος προσπάθειας, της πολεμικής εναντίον κάθε έννοιας αξιολόγησης, ο κόσμος που θέλει το κράτος να απλώνει τα πλοκάμια του παντού. […] Το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα έρχεται να επιφέρει μία πιο υγιή ισορροπία μεταξύ αφενός της κρατικής εποπτείας και της αυστηρής τήρησης του νόμου, αφετέρου των βαθμών ελευθερίας και αυτονομίας που οφείλει το κράτος να αποδώσει στα ιδιωτικά σχολεία. Οι ρυθμίσεις αυτές απελευθερώνουν και το ιδιωτικό σχολείο από αγκυλώσεις και ιδεοληψίες του παρελθόντος. Προσδίδουν και στην ιδιωτική εκπαίδευση τα χαρακτηριστικά εκείνα που την καθιστούν, μαζί με το δημόσιο σχολείο, μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα”.

Exit mobile version