Η ΕΑΒ δηλώνει κερδοφορία μετά τις αποκαλύψεις Δένδια για «μπάχαλο»

Μόλις ένα μήνα μετά τις αποκαλύψεις του ίδιου του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια για «μπάχαλο» στα οικονομικά της ΕΑΒ, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη. Παράλληλα, η Πολεμική Αεροπορία αγωνιά για τα C-130 που η παραλαβή τους πάει από αναβολή σε αναβολή.

του Χρήστου Μαζανίτη

Ήταν μόλις πριν από ένα μήνα όταν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, από το βήμα της Βουλής προχωρούσε σε πρωτοφανείς αποκαλύψεις για το «μπάχαλο» που επικρατεί στα οικονομικά της ΕΑΒ.

Με αφορμή την μεταβίβαση του ολοκληρωτικού ελέγχου των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ο Νίκος Δένδιας είχε αναφέρει κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο Βουλή για την ψήφιση του προϋπολογισμού, ότι «δεν εκτελούνται συμφωνίες συντήρησης και επισκευής εκατοντάδων εκατομμυρίων για δεκαετίες. Πάνω από 350 εκατομμύρια ευρώ απαίτηση στον ισολογισμό της εταιρίας δεν θα εισπραχθεί ποτέ. Αφορά πρόγραμμα προ εικοσαετίας και πλέον. Πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ εμφανίζονται σαν υλικά σε αποθήκες χαμένα».

Παράλληλα είχε αποκαλύψει ότι δεν υπάρχει καμία καταγραφή που να αποδεικνύει απογραφή αποθήκης από το 2014, στα υπόστεγα της οποίας έχουν δοθεί και καταβληθεί για προγράμματα που δεν έχουν υλοποιηθεί πάνω από 120 εκατομμύρια της Πολεμικής Αεροπορίας.

Όσον αφορά τους ισολογισμούς της ΕΑΒ, ο Ν. Δένδιας τόνισε: «Δεν υπάρχει εταιρεία η οποία να εμφανίζει ισολογισμούς που να συνιστούν τέτοιο ευχολόγιο και δεν υπάρχει εταιρεία που οι ελεγκτές της να μην μπορούν να επιβεβαιώσουν κανέναν από τους αριθμούς που περιλαμβάνονται στον ισολογισμό της. Μόνο το 2023, 20 εκατομμύρια δεν μπόρεσαν καν να απορροφηθούν για επισκευές αεροσκαφών και επιστρέφονται στο υπουργείο Οικονομικών».

Κερδοφορία

Στον αντίποδα, η διοίκηση της ΕΑΒ εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία βελτιώνονται συνεχώς τα οικονομικά της στοιχεία, «ξεπερνώντας μέσα στο 2023 τα 100 εκατομμύρια ευρώ στα έσοδά της από πωλήσεις. Σε σύγκριση με τα 90 εκατομμύρια ευρώ του 2022, τα 75 εκατομμύρια ευρώ του 2021 και τα 49 εκατομμύρια ευρώ του 2020, η ΕΑΒ έχει διπλασιάσει τα έσοδά της μέσα στην τελευταία τριετία και είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κερδοφόρα επιχείρηση έπειτα από πολλά έτη ζημιών. Η Εταιρεία στοχεύει σε υψηλότερες επιδόσεις έχοντας βελτιώσει σημαντικά την παραγωγικότητα και τις δραστηριότητές της και εκτιμά ότι μέχρι το 2027 θα έχει μεγεθύνει τον κύκλο εργασιών της κατά 100%, με συνεχώς αυξανόμενη κερδοφορία».

Όπως επισημαίνει στη σχετική της ανακοίνωση η εταιρεία, οι παραγωγικές δραστηριότητες και η εξωστρέφεια ήταν δύο σημαντικοί παράγοντες που συνέβαλαν στο αποτέλεσμα.

«Μέσα στα τελευταία 3 έτη η ΕΑΒ έδωσε προτεραιότητα στην υποστήριξη του έργου των Ενόπλων Δυνάμεων, και ιδιαίτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, με την παροχή υπηρεσιών υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών. Συγκεκριμένα, αναβαθμίζει ογδόντα τρία (83) F-16 σε επίπεδο Viper και μέχρι σήμερα έχει παραδώσει 15 αεροσκάφη τηρώντας αυστηρά το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος. Ταυτόχρονα εκτελεί το πολύ δύσκολο πρόγραμμα της αναβάθμισης των αεροσκαφών αεροναυτικής επιτήρησης P-3 Orion και σήμερα εκτελούνται δοκιμές εδάφους σε 1 από τα 4 αεροσκάφη με στόχο την παράδοσή του μέσα στο 2024. Παραδίδει με συνέπεια τα πυροσβεστικά αεροσκάφη στην Πολεμική Αεροπορία, ώστε να υπάρχει πλήρης κάλυψη της πυροσβεστικής περιόδου. Εκτελεί το πρόγραμμα συντήρησης των αεροσκαφών C-130 και ξεκίνησε να παραδίδει αεροσκάφη στην Πολεμική Αεροπορία».

Ωστόσο, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι επί των αποκαλύψεων του Ν. Δένδια η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε καμία ανακοίνωση.

«ΑΡΧΥΤΑΣ» και «ΓΡΥΠΑΣ»

H ΕΑΒ με αφορμή την ανακοίνωση για οικονομικά αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς αναφέρεται και στα προγράμματα «ΑΡΧΥΤΑΣ» και «ΓΡΥΠΑΣ», που είναι τα πρώτα UAV που αναπτύσσει η ΕΑΒ.

Ο «ΑΡΧΥΤΑΣ», όπως αποκαλύπτει η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής του πρώτου πρωτοτύπου, ενώ η πρώτη δοκιμαστική του πτήση θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2024 και η έναρξη της μαζικής παραγωγής τον Μάιο του 2025.

Επίσης η ΕΑΒ εισέρχεται στον χώρο του Διαστήματος ξεκινώντας με τη συναρμολόγηση και στη συνέχεια με την κατασκευή μικροδορυφόρων, έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Αρχή Διαστήματος (ESA – European Space Agency). Οι κατάλληλες υποδομές για το πρόγραμμα ήδη βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ