Ταραντίλης: Η αξιολόγηση είναι προαπαιτούμενο της αξιοκρατίας, που αποτελεί διαχρονικά ενεργό πολιτικό και κοινωνικό ζητούμενο- Οι αλλαγές θα συνεχιστούν

Στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής, ο βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ και καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χρήστος Ταραντίλης, υποστήριξε ότι οι κύριοι αξιακοί πυλώνες του νομοσχεδίου είναι:

• η αριστεία,

• ο εκσυγχρονισμός,

• η αξιολόγηση και

• η εξωστρέφεια.

Στην ομιλία του ανέφερε ότι η αύξηση του αριθμού των Προτύπων Σχολείων είναι ενδεικτική της σημασίας που αποδίδει το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο στην αριστεία. Επιπλέον, επεσήμανε ότι το σχολείο εκσυγχρονίζεται με την πιλοτική ένταξη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα που καλλιεργούν τις ανθρώπινες δεξιότητες (όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργική επίλυση προβλημάτων, η επικοινωνία και η προσαρμοστικότητα), με την πιλοτική εισαγωγή στο νηπιαγωγείο της δημιουργικής ενασχόλησης με την αγγλική γλώσσα και την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των αγγλικών στις πρώτες τάξεις του σχολείου, καθώς και με την έμφαση στο μάθημα της Πληροφορικής.

Επίσης, τόνισε ότι το νομοσχέδιο ενισχύει την αξιολόγηση και κατ’επέκταση την αξιοκρατία με την εφαρμογή του διπλού συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σε όλες τις σχολικές μονάδες, τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία. Την ενίσχυση της αξιοκρατίας υπηρετεί και η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, όπως και η καθιέρωση πρόσθετου ακαδημαϊκού κριτηρίου (εξαρτώμενου από τα μόρια του φοιτητή στις πανελλαδικές) για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Στη συνέχεια, ο κ.Ταραντίλης επεσήμανε ότι η εξωστρέφεια επιδιώκεται τόσο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από συνεργασίες των σχολείων με ποικίλους φορείς όσο και στην τριτοβάθμια με τη διοργάνωση Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών από τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Τέλος, ο κ. Ταραντίλης ανέφερε ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εντάσσονται σε μία από τις φάσεις αλλαγών που θα υλοποιηθούν με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.”

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ