304 ΠΕΒ: Το ιστορικό εργοστάσιο του Στρατού κλείνει μισό αιώνα ζωής – ΦΩΤΟ

Το 304 ΠΕΒ είναι το «σπίτι» των τεθωρακισμένων. Εκεί που τα τανκς του Στρατού δέχονται όλη την φροντίδα ώστε να είναι ετοιμοπόλεμα.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Πριν από λίγες ημέρες, την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στην έδρα του 304 στο Βελεστίνο Μαγνησίας, τελετή για τη συμπλήρωση 50 ετών λειτουργίας του Εργοστασίου, παρουσία του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Χρήστου Τριαντόπουλου και του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού Αντιστράτηγου Χαράλαμπου Λαλούση ως εκπροσώπου του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ.κ. Ιγνάτιος, ο Διοικητής της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (ΑΣΔΥΣ) «ΘΗΣΕΑΣ» Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, καθώς και Αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Παράλληλα με τον εορτασμό των 50 ετών, το Εργοστάσιο υποδέχθηκε για 25η διαδοχική χρονιά την Αγία Κάρα του Οσίου Δαυίδ του εν Ευβοία.

Ο Αρχηγός κατά την ομιλία του, επεσήμανε την τεράστια προσφορά του Εργοστασίου στα 50 έτη αδιάλειπτης λειτουργίας του, ευχαρίστησε το προσωπικό για την τεχνική υποστήριξη του αρματικού δυναμικού καθώς και για την διατήρηση της διαθεσιμότητάς του σε υψηλά επίπεδα και έδωσε κατευθύνσεις για την εκτέλεση της αποστολής του.

Ιστορικοί σταθμοί

α. Η πρώτη εισήγηση της δημιουργίας εργοστασίου ανακατασκευής αρμάτων έγινε από τον διοικητή του 20ου ΤΣΥ, τον Ιούνιο του 1967. Με την Φ.049/ 732381/19 Ιαν 68/ΓΕΣ/4Ο ΕΓ αποφασίστηκε η ανέγερση του εργοστασίου επί εκτάσεως 500 στρεμμάτων στην περιοχή Αγίου Γεωργίου Βελεστίνου παρά την οδό Βόλου – Λάρισας.

β. Η συγκρότηση του εργοστασίου χρονολογικά έχει ως εξής:

(1)   1969-1970: Σύνταξη μελέτης από το Τεχνικό Σώμα με συνεργασία ελληνικού τεχνικού γραφείου.

(2)   Τον Οκτώβριο 1971 άρχισε η κατασκευή του εργοστασίου από την εργοληπτική εταιρεία «Αθηναϊκή Τεχνική» υπό την επίβλεψη της 735 Διεύθυνσης Στρατιωτικών Έργων.

γ. Το έτος 1972 συγκροτήθηκε πυρήνας αξιωματικών Τεχνικού.

δ. Το έτος 1973 γίνεται η εγκατάσταση του εξοπλισμού και η πρόσληψη – εκπαίδευση του προσωπικού.

ε. Τον Ιανουάριο του 1974 άρχισε η παραγωγική διαδικασία και τον Ιούλιο ανακατασκευάσθηκε το πρώτο άρμα.

στ. Το έτος 1975 άρχισε η ποσοτική και ποιοτική παραγωγή. 

ζ. Τον Ιανουάριο του 1976 άρχισε η επέκταση των υπαρχόντων συνεργείων (συγκροτημάτων ισχύος, σκαφών, πύργων – πυροβόλων και μηχανουργείου). Τον Απρίλιο του ίδιου έτους άρχισε η κατασκευή του συνεργείου ερπυστριών – τροχών, το Μάιο αυξήθηκαν οι δυνατότητές του με την κατασκευή νέων συνεργείων (ερπυστριών – τροχών, μικρών συγκροτημάτων, οπτικοηλεκτρονικών, αναγομώσεως ελαστικών οχημάτων και δοκιμαστηρίου κινητήρων αρμάτων), τον Ιούνιο άρχισε η κατασκευή του οικισμού διαμονής του προσωπικού.

η. Τον Αύγουστο του 1978 άρχισε η κατασκευή της στοάς βλητικών δοκιμών και του νέου στίβου δοκιμής αρμάτων.              

θ. 1979: Αρχή λειτουργίας του συνεργείου ερπυστριών – τροχών.

ι. 1988: Αρχή λειτουργίας του συνεργείου μικρών συγκροτημάτων.

ια. 1991: Αρχή λειτουργίας του συνεργείου οπτικοηλεκτρονικών.

ιβ. 1993: Αρχή λειτουργίας του συνεργείου αναγομώσεως ελαστικών οχημάτων και εκσυγχρονισμός αρμάτων Μ48Α5 με σύστημα ελέγχου πυρός MOLF και σταθεροποίηση.

ιγ. 2001: Ολοκλήρωση κατασκευής και έναρξη λειτουργίας του συνεργείου νέων δοκιμαστηρίων κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και συγκροτημάτων ισχύος.

ιδ. 2002: Έναρξη λειτουργίας ρευστομηχανικής κλίνης.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ