Τρία «χρυσά» για τον «Πλούτο»!

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

 

Σπάνια έχουμε την χαρά-ευτυχία να απολαμβάνουμε τρεις ισχυρούς πρωταγωνιστές μας σε «πάντρεμα»όπως αυτό που κάνουν στον «Πλούτο»οι Γιώργος Κιμούλης, Πέτρος Φιλιππίδης και Γιάννης Μπέζος με την σκηνοθετική εποπτεία του πρώτου.Για αυτό και ανυπομονούσαμε να τους δούμε στο πρώτο γερό ραντεβού που μας έδωσαν στην Επίδαυρο,όπου δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο.Απόλυτο sold out ήταν αυτό που πέτυχαν,με το κοινό να τους αποθεώνει στο φινάλε: τον καθένα ξεχωριστά μια και «κέντησαν»με δεξιοτεχνικό τρόπο,αλλά και τους τρεις μαζί μια και πέτυχαν ένα από τα πιο ισχυρά«δεσίματα»,την πιο εντυπωσιακή «χημεία»που έχουμε δει τελευταία στη σκηνή.              

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ που σκηνοθέτησε την αριστοφανική κωμωδία με οίστρο,πρόταση και δεινότητα, συναρπάζει στο διπλό ρόλο Πλούτου- Πενίας.Ρεσιτάλ ερμηνείας ενός μεγάλου ηθοποιού Εξαιρετικός στον Πλούτο του,απολαυστικότατος στην Πενία του που είχε την όψη της…Λαγκάρντ. Τι στόφα,τι μέτρο,τι συνέπεια,τι ακρίβεια. Να’χεις το βάρος μιας παράστασης τέτοιων απαιτήσεων και παράλληλα να έχεις εργαστεί τόσο σκληρά σε δύο ρόλους-τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος;Θρίαμβος! Βρήκα έξοχη την ιδέα του να φωτίσει-υπογραμμίσει ένα φλέγον σημείου του έργου που που δεν…φώτιζαν ως έπρεπε οι περισσότεροι.Στη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον το θεμέλιο όλου του συστήματος αξιών,η έξοχη παράστασή του επικεντρώνει στο ότι ο ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά το Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίδοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, απ’ τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και στις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει. Εξαιρετική η ιδέα,εξαιρετική και η εκτέλεση.Η παράστασή του έχει ρυθμό και άποψη, έχει πρόταση, προσφέρει γέλιο μέχρι… δακρίων αλλά και βαθιά συγκίνηση.Στο «παζλ» που έφτιαξε χωρούν από τον Τάσο Λειβαδίτη       μέχρι τη…Λαγκάρντ,ο Ζορμπάς και ο Γκοντό,    ο…Κούληςκ και ο Λεωνίδας του Λυγουριού,ο Βαρουφάκης και ο…Χατζιδάκις.Πως; Θα το    μάθετε  βλέποντας την εξαιρετική παράστασή του που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα…

ΠΑΡΑΒΑΣΗ-διαμάντι.Ο ίδιος ο Κιμούλης…  δίνει ρέστα στην «παράβαση»που έφτιαξε κι εξηγεί το έργο και την ουσία του. «Στο μαζί        είναι η χαρά,όχι στο πολύ.Πλούτος είναι να         είσαι πάνω από όλα άνθρωπος».Υπόκλιση.

ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ.Λίγο μετά το … double score του στο έξοχο «Δάφνες και πικροδάφνες»και τον θαυμάσιο «Θάνατο του εμποράκου», πετυχαίνει μια ακόμα συνταρακτική «νίκη»ερμηνεύοντας τον  Καρίωνα.Σαρώνει τη σκηνή, «γίνεται»ο Αριστοφανικός ήρωας, γλεντά μαζί του και οδηγεί και το κοινό να το γλεντήσει, αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως είναι ίσως ο σημαντικότερος ερμηνευτής του μεγάλου ποιητή.Κλέβει το κοινό με την αμεσότητά του,την αλήθεια του και την κατάθεση-ψυχής του.Πάλλεται,μαγεύγει!            

ΠΟΙΟΣ από τους τρεις είναι καλύτερος; Και οι τρεις-δεν έχω άλλη απάντηση.Γιατί και ο πολύτιμος Γιάννης Μπέζος,πετυχαίνει την αρτιότερη ερμηνεία του στον Αριστοφάνη σ’αυτή την παράσταση.Ο Χρεμύλος του έχει δουλευτεί υποδειγματικά,ένα «διαμάντι»το    δίχως άλλο!Στην σκηνή που επιτίθεται φραστικά στην Πενία-Λαγκάρντ,δίνει ρέστα. «Δολοφόνα! Σκατοχλεμπονιάρα»είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που μπορώ να γράψω-μια και οι άλλοι είναι βρισιές που δεν μπορούν να δημοσιευτούν.Βρισιές που όλοι μας θέλουμε να της απευθύνουμε και βγαίνουν με οργή-θυμό απ’ τον Μπέζο.Τον δικό μαςμαςμό.Τη δική μας οργή. Έξοχος και στα τραγούδια του-τι υπέροχη φωνή.

ΣΤΟ πλάι τους στέκονται εντυπωσιακότατα σε διάφορους και διαφορετικούς ρόλους ο ικανός Τάσος Γιαννόπουλος-η Γριά του «δεν υπάρχει»- και ο καίριος Αλμπέρτο Φάις. Έλαμψαν στον χορό με την δεινότητά τους οι  Γιώργος Τσουρής, Χάρης Χιώτης,Ευθύμης Ζησάκης, Ντένια Στασινοπούλου,Χριστέλα Γκιζέλη, Βερόνικα Δαβάκη,Αλέξανδρος Ζουγανέλλης,Παναγιώτης Κατσώλης,Κατερίνα Μαούτσου, Χριστίνα Σπατιώτη,Ειρήνη Τσαβά,Ελένη Τσιμπρικίδου.

Στον Κ.Χ.Μύρη οφείλεται η μετάφραση του έργου που αποτέλεσε ακριβό υλικό για τη γερή διασκευή του Κιμούλη,στον Γιώργο Πάτσα το εξαιρετικά λειτουργικό  σκηνικό-έκπληξη, στην Σοφία Νικολαϊδη τα ενδιαφέροντα κοστούμια,στον Γιώργο Ανδρέου οι υπέροχες μουσικές και τα τραγούδια-σε στίχους του Ισαάκ Σούση-,στον Λευτέρη Παυλόπουλο οι θαυμάσιοι φωτισμοί και στους Ελπίδα Νίνου-Θανάση Γιαννακόπουλο οι εντυπωσιακή χορογραφία.Τρέξτε στον «Πλούτο» που παίζεται σε παραγωγή των αδελφών Τάγαρη

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ