«Πόλεμος των Άστρων» για ένα πλυντήριο αυτοκινήτων – Γιατί το μήνυσε η LucasFilm

Λένε ότι μία έξυπνη ονομασία κι ένα επιτυχημένο σλόγκαν είναι το Α και το Ω για ένα κατάστημα που θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις του. Τι γίνεται όμως αν πρόκειται για αντιγραφή; Kαι μάλιστα ενός διάσημου trademark.

Το “Star Wash”, ένα μικρό, οικογενειακό πλυντήριο αυτοκινήτων στα περίχωρα του Σαντιάγο της Χιλής, έχει μηνυθεί από την LucasFilm, την εταιρεία στην οποία ανήκει το εμπορικό σήμα Star Wars, για λογοκλοπή της ιδιοκτησίας της.

Ο Matias Jara, ιδιοκτήτης του Star Wash, βρισκόταν στη διαδικασία καταχώρισης της μάρκας του στην αρχή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Χιλής, όταν έλαβε μήνυση από την LucasFilm. Η εταιρεία που ανήκει στην Disney ήθελε να σταματήσει την καταχώρηση του ονόματος Star Wash, υποστηρίζοντας ότι η μάρκα θα μπορούσε να δημιουργεί την εντύπωση ότι συνδέεται με το Star Wars. Ωστόσο, ο κ. Jara αμφισβητεί τη μήνυση και υποστηρίζει ότι το όνομα είναι αρκετά διαφορετικό ώστε να μην μπορεί να συγχέεται με την ιδιοκτησία της LucasFilm, προσθέτοντας ότι δεν πωλούν ταινίες. Προφανώς, τα πνευματικά δικαιώματα του Star Wars δεν καλύπτουν τις υπηρεσίες καθαρισμού αυτοκινήτων.

Το Star Wash είχε τραβήξει μεγάλη προσοχή στο διαδίκτυο, ζητώντας από τους εργαζόμενους να καθαρίζουν οχήματα ντυμένοι ως εμβληματικοί χαρακτήρες όπως ο Chewbacca και ο Darth Vader, και ακόμη και η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται για το λογότυπο του Star Wash είναι εμφανώς εμπνευσμένη από το εμβληματικό λογότυπο του Star Wars, αλλά η LucasFilm φέρεται να μην ανέφερε τίποτα από αυτά στην αγωγή της.

“Φυσικά και μας επηρεάζει αυτή η αγωγή. Είμαστε μια μικρή επιχείρηση και ξοδεύουμε για πράγματα που δεν είχαμε προϋπολογίσει”, δήλωσε ο Matias Jara στους δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι σκοπεύει να αμφισβητήσει την αγωγή και να συνεχίσει το εμπνευσμένο από τον Πόλεμο των Άστρων μάρκετινγκ.

Ο Jara δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το πλυντήριο αυτοκινήτων με θέμα τον Πόλεμο των Άστρων εμπνεύστηκε από ένα έξυπνο λογοπαίγνιο που σκέφτηκε η κόρη του κατά τη διάρκεια ενός οικογενειακού ταξιδιού στη Disneyland. Το όνομα “Star Wash” του άρεσε τόσο πολύ που έπρεπε να δοκιμάσει το μοντέλο και αποδείχθηκε αρκετά επιτυχημένο.

Η αγωγή αυτή θυμίζει μια πολύ παρόμοια υπόθεση “Δαυίδ εναντίον Γολιάθ”, όταν η DC Comics, ιδιοκτήτρια του εμπορικού σήματος Superman, μήνυσε το χιλιανό οικογενειακό αρτοποιείο “Superpan” για παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων της.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Star Wash (@starwashchile)

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ