Google Doodle: Τιμά την ημέρα ανεξαρτησίας του Μαρόκου

Το σημερινό Doodle γιορτάζει την Ημέρα της Ανεξαρτησίας του Μαρόκου. Σαν σήμερα το 1855, ο βασιλιάς Μωάμεθ Ε’ επέστρεψε στην πατρίδα του και άρχισε τις διαπραγματεύσεις για την ανεξαρτησία της χώρας.

Κατά την επιστροφή, ο βασιλιάς Μοχάμεντ εκφώνησε έναν εμβληματικό λόγο για την ανεξαρτησία που εκτόξευσε το ταξίδι του έθνους προς την ελευθερία.
Το Μαρόκο κέρδισε επισήμως την ανεξαρτησία από τον γαλλικό και τον ισπανικό έλεγχο λίγους μήνες αργότερα μέσω των σταθερών διαπραγματευτικών προσπαθειών του βασιλιά Μωάμεθ. Έτσι, όταν ο γιος του, ο βασιλιάς Χασάν Β’, κληρονόμησε τον θρόνο, διάλεξε την ημέρα που ο πατέρας του επέστρεφε σπίτι για να γιορτάσει το Eid Al Istiqlal (το φεστιβάλ της ελευθερίας).

Στο Μαρόκο, οι άνθρωποι γιορτάζουν την εθνική εορτή απολαμβάνοντας παρελάσεις και κυματίζοντας μαροκινές σημαίες όπως αυτή που παρουσιάζεται στο σημερινό Doodle. Η σημαία έχει ένα πράσινο πεντάκτινο αστέρι σε ένα πεδίο με κόκκινο χρώμα, που συμβολίζει τη δύναμη και τη γενναιότητα.

Στους δρόμους, οι πωλητές σερβίρουν τοπικά φαγητά, όπως μπολ με μπαμπούς (σαλιγκάρια σε ζωμό) και χαρίρα (ντομάτα, σούπα με φακές και ρεβίθια), καθώς και γλυκά όπως chebakia (τηγανητό μπισκότα με σουσάμι και μέλι) και sfenj (ντόνατ που μοιάζει με τηγανητό). Οι τηλεοπτικοί σταθμοί στο Μαρόκο προβάλλουν ντοκιμαντέρ για τους ανθρώπους και τα γεγονότα που προώθησαν την ελευθερία του Μαρόκου και οι πολίτες τιμούν αυτούς που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της χώρας τους.

Χαρούμενη Ημέρα Ανεξαρτησίας, Μαρόκο!

Τι είναι τα Google Doodle

Τα google doodle δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.

Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.

Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ