Αντιδρούν οι infuencers στη Νορβηγία μετά τον νόμο για την επεξεργασία φωτογραφιών στα social media

Στα social media τις περισσότερες φορές δεν γνωρίζει ο χρήστης πόσο αληθινή είναι η φωτογραφία που βλέπει. Η επεξεργασία μίας εικόνας παλαιότερα απαιτούσε εξειδικευμένες γνώσεις, όμως σήμερα υπάρχουν εφαρμογές που το edit γίνεται αυτόματα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν πρότυπα ομορφιάς, τα οποία δε βασίζονται στην πραγματικότητα, καθώς πολλές φωτογραφίες μοντέλων ή influencer έχουν υποστεί επεξεργασία πριν ανέβουν στο διαδίκτυο.

Παράνομη η επεξεργασία σε φωτογραφίες αν δε δηλώνεται

Σύμφωνα με έναν νέο νόμο, οι influencers και οι celebrities στη Νορβηγία υποχρεούνται να δηλώνουν αν έχουν επεξεργαστεί τη φωτογραφία που περιέχει πρόσωπο ή σώμα. Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδιών και Οικογενειακών Υποθέσεων της χώρας κάνει παράνομη την ανάρτηση εικόνων, οι οποίες έχουν υποστεί επεξεργασία χωρίς να αποκαλύπτεται αυτό το γεγονός.

Το νομοσχέδιο, το οποίο ψηφίστηκε από τη Βουλή της Νορβηγίας με 72 ψήφους υπέρ έναντι 15 κατά, ορίζει πως οποιαδήποτε φωτογραφία ή video που χρησιμοποιείται για προωθητικούς σκοπούς και περιέχει εικόνες ανθρώπων με επεξεργασμένο σχήμα σώματος, μέγεθος σώματος ή δέρματος, πρέπει να περιέχει και μία σήμανση σχεδιασμένη από την κυβέρνηση. Ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ μόλις υπογραφεί από το Βασιλιά της Νορβηγίας.

Στόχος αυτού του νομοσχεδίου είναι να μειωθεί η ψυχολογική πίεση που ασκείται στους χρήστες-ειδικότερα στα παιδιά- προβάλλοντας ανέφικτα πρότυπα ομορφιάς.

Αντιδρούν οι influencers

Οι αντιδράσεις των influencers είναι μικτές. Αρκετά μοντέλα από τη Νορβηγία υποστηρίζουν την κίνηση, ενώ άλλα υποστηρίζουν ότι αυτός ο νόμος είναι μία “παράκαμψη” για τα θέματα ψυχικής υγείας.

“Επιτέλους. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι ανασφαλείς για το σώμα ή το πρόσωπό τους. Πάλεψα και εγώ με θέματα για το σώμα μου εξαιτίας του Instagram. Το χειρότερο είναι πως ακόμα δεν γνωρίζω αν τα κορίτσια που είχα σαν πρότυπο είχαν επεξεργαστεί τις φωτογραφίες τους ή όχι. Γι’ αυτό θέλουμε απαντήσεις, χρειαζόμαστε αυτόν το νόμο” ανέφερε η 26χρονη influencer, Madeleine Pedersen.

“Για εμένα φαίνεται σαν να κόψανε δρόμο για να διορθώσουν ένα πρόβλημα, όμως αυτό δεν θα έχει αποτέλεσμα. Τα θέματα ψυχικής υγείας προκαλούνται από πολλά περισσότερα από ότι μία επεξεργασμένη φωτογραφία. Μία σήμανση στις φωτογραφίες μίας διαφήμισης δε θα αλλάξει πώς νιώθουν πραγματικά τα κορίτσια και τα αγόρια” ανέφερε η Eirin Kristiansen, τονίζοντας ότι ο νόμος είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Παρόμοιο νόμο και στη Βρετανία θέλει μία influencer από το Λονδίνο. “Τα social media είναι εδώ για να μείνουν. Πρέπει να είμαστε επιλεκτικοί σε αυτά που βλέπουμε. Όταν ήμουν 16 είχα κατεβάσει το photoshop για να «πειράξω» μία φωτογραφία μου με μπικίνι για να την ανεβάσω στα social media. Αν υπήρχαν τότε τόσες εφαρμογές για να αλλάζω το σώμα μου, που δεν μου άρεσε, θα τις χρησιμοποιούσα 100%. Ο νόμος αυτός είναι καλός και πρέπει και στη Βρετανία να εφαρμοστεί κάτι ανάλογο” ανέφερε η Em Clarkson.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ