Instagram: Έτσι λειτουργεί ο αλγόριθμός του – Πώς αποφασίζει τι θα δούμε – ΦΩΤΟ

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα στο Instagram και γενικότερα στα social media, είναι πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι τους και πως αποφασίζουν ποιες αναρτήσεις θα δείξουν στους χρήστες.

Ο επικεφαλής του Instagram, Άνταμ Μοσέρι, προκειμένου να “καταρρίψει” τις φήμες που μιλάνε για σκόπιμη απόκρυψη ορισμένων αναρτήσεων, αποφάσισε να εξηγήσει πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram.

Σε ένα blog post ο επικεφαλής του Instagram απαντάει στο τι είναι “ο αλγόριθμος” και στο πώς αξιολογούνται τα posts σε feed, stories, explore, reels κλπ. Σύμφωνα με τον Άνταμ Μοσέρι η απάντηση είναι περίπλοκη καθώς δεν υπάρχει μόνο ένας αλγόριθμος που αποφασίζει τι να σας δείξει.

Μία από τις σημαντικότερες αποκαλύψεις που έκανε ο επικεφαλής του Instagram ήταν ότι οι περισσότεροι χρήστες βλέπουν “λιγότερο από το μισό όλου του Feed τους”, με αποτέλεσμα πολλά post να χάνονται.

Ο Μοσέρι αναφέρθηκε στα “στοιχεία” που επεξεργάζεται ο αλγόριθμος, προκειμένου να αξιολογήσει τι θα δείξει στον κάθε χρήση. Αυτά τα στοιχεία είναι τα εξής:

  • Πληροφορίες σχετικά με το post. Υπάρχουν στοιχεία για το πόσο δημοφιλές είναι ένα post βάσει των likes και πιο κρυφές πληροφορίες όπως το πότε αναρτήθηκε, τι διάρκεια έχει αν είναι βίντεο και σε ποια τοποθεσία.
  • Πληροφορίες σχετικά με το άτομο που το ανάρτησε. Αυτό μας βοηθά να καταλάβουμε το ενδιαφέρον των χρηστών για το συγκεκριμένο άτομο και περιλαμβάνει στοιχεία όπως το πόσες φορές έχουν αλληλεπιδράσει άλλοι με αυτό το άτομο τις τελευταίες εβδομάδες.
  • Η δραστηριότητά των χρηστών. Αυτό βοηθά τον αλγόριθμο να καταλάβει τα ενδιαφέροντά των χρηστών και περιλαμβάνει στοιχεία όπως το σε πόσα posts έχουν κάνει like.
  • Η ιστορία αλληλεπίδρασής των χρηστών με κάποιον. Αυτό δίνει μία αίσθηση του πόσο ενδιαφέρονται οι χρήστες να βλέπουν γενικότερα posts από ένα συγκεκριμένο άτομο. Ένα παράδειγμα είναι αν αφήνουν σχόλια ο ένας στα posts του άλλου.

Χρησιμοποιώντας αυτά τα στοιχεία, ο αλγόριθμος προχωράει σε μία πρόβλεψη για το πόσο πιθανό είναι να αλληλεπιδράσει κάποιος χρήστη με κάποιο post, μέσω like ή σχολίου. Όσο υψηλότερες οι πιθανότητες αλληλεπίδρασης, τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να εμφανιστεί αυτό το post ψηλά στο feed.

Ο επικεφαλής του Instagram αναφέρθηκε και στο “shadowbanning”, την κρυφή αποσιώπηση χρηστών για την οποία κατηγορείται το Instagram εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

“Οι άνθρωποι μάς κατηγορούν συχνά για shadowbanning. Είναι ένας ευρύς όρος που χρησιμοποιούν για να περιγράψουν πολλές διαφορετικές εμπειρίες τους στο Instagram. Αναγνωρίζουμε πως δεν κάνουμε πάντα αρκετά για να εξηγήσουμε γιατί κατεβάζουμε περιεχόμενο, τί είναι προτεινόμενο και τί όχι και πώς δουλεύει το Instagram γενικότερα. Ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα σχετικά με το γιατί συνέβη κάτι και αυτά τα συμπεράσματα μπορεί να κάνουν τους ανθρώπους να νιώσουν μπερδεμένοι ή θύματα. Αυτή δεν είναι η πρόθεσή μας και εργαζόμαστε σκληρά να βελτιωθούμε. Διαχειριζόμαστε επίσης εκατομμύρια αναφορές καθημερινά, κάτι που σημαίνει πως το να κάνεις λάθος έστω και σε ένα μικρό ποσοστό αυτών των αναφορών, επηρεάζει χιλιάδες ανθρώπους. Αναπτύσσουμε καλύτερες in-app ειδοποιήσεις για να ενημερώνονται άμεσα οι χρήστες γιατί για παράδειγμα το post τους κατέβηκε και εξερευνούμε τρόπους να ενημερώνουμε τον κόσμο όταν αυτό που αναρτούν αντίκειται στα Recommendations Guidelines” ανέφερε ο Άνταμ Μοσέρι.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ