Συνέδριο «Real Investment Summit»: Το χρονοδιάγραμμα των έργων υποδομών στη χώρα μας

Στα έργα υποδομών της χώρας και το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει για την υλοποίηση αυτών των έργων, αναφέρθηκε ο Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Real Investment Summit», με θέμα “Η Ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας σε περιβάλλον παγκόσμιων προκλήσεων” το οποίο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, της ATHEX Group και της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας.

Συνέδριο «Real Investment Summit 2024» – Παπαθανάσης: Η Ελλάδα έχει γίνει μια φιλοεπενδυτική χώρα

Του Κωνσταντίνου Νικολόπουλου

Ο Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών, δήλωσε ότι «αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη ή δρομολογούνται σημαντικά έργα υποδομών σε όλη την επικράτεια, καθώς και έργα υποδομών στις Μεταφορές. Αν θέλουμε να βάλουμε μία χρονική διάσταση, πριν από λίγες ημέρες / εβδομάδες παραδώσαμε τον δρόμο Άκτιο – Αμβρακία. Εκτιμούμε ότι πριν από το Πάσχα θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε65 μέχρι και την Καλαμπάκα, θα παραδοθεί το Μετρό στη Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο του 2024, ο δρόμος Πάτρα – Πύργου θα παραδοθεί σε ποσοστό 80% μέχρι το τέλος του έτους και θεωρώ ότι θα παραδοθεί στο σύνολο του μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ενώ προχωρούν οι εργασίες και στις νέες γραμμές του μετρό στην Αττική».

Συνέδριο «Real Investment Summit»: Η εγχώρια παραγωγή και οι εξαγωγές

Αναφερόμενος στα έργα υποδομών στη Θεσσαλία ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε «ότι βασική προτεραιότητα είναι να ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούνιο οι σχετικές διαδικασίες για την εύρεση των αναδόχων προκειμένου να υλοποιηθούν ανθεκτικές υποδομές στη Θεσσαλία και βεβαίως να υπάρξει και μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το κυρίως σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και τις δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος αλλά και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα, την επόμενη διετία, κόστους συνολικά 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ».

Παράλληλα, ο Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών, μίλησε για την βιωσιμότητα στις υποδομές, χρησιμοποιώντας τον όρο ανθεκτικότητα. «Η ανθεκτικότητα αφορά τις νέες υποδομές αλλά η ανθεκτικότητα αφορά και τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών. Άρα επιδιώκουμε τα έργα τα οποία υλοποιούμε να έχουν υψηλότερη ανθεκτικότητα. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζουμε και τον δημοσιονομικό χώρο που υπάρχει για την υλοποίηση των έργων ανθεκτικότητας. Είναι άλλο να κάνεις ένα έργο σε αντοχές τύπου “Ιανός” και άλλο να κάνεις ένα έργο σε αντοχές τύπου “Ντάνιελ”. Οι πόροι είναι πολλαπλάσιοι και πολλές φορές δεν είναι δημόσια διαθέσιμοι». Παράλληλα, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα δημιουργείται μητρώο γεφυρών προκειμένου να γνωρίζουν σε τι κατάσταση βρίσκονται όλες οι γέφυρες στη χώρα μας.

Συνέδριο «Real Investment Summit»: Οι μεταρρυθμίσεις και τα εργαλεία προσέλκυσης επενδύσεων

Από την πλευρά του ο Τάσος Αναστασάτος, Επικεφαλής Οικονομολόγος EUROBANK, ότι τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη βοηθούν ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρα μας. «Είναι αποδεδειγμένο ότι οι επενδύσεις στις υποδομές είναι εξαιρετικά επιθυμητό κομμάτι των επενδύσεων, όχι μόνο γιατί παράγει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην οικονομική δραστηριότητα αλλά και διότι δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και φάσματος για τις άλλες επενδύσεις, διευρύνοντας το παραγωγικό δυναμικό της χώρας. Συνεπώς πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των επενδύσεων. Προφανώς όμως τα έργα υποδομών είναι και μία επένδυση στο μέλλον. Η μακροχρόνια επίδραση στο ΑΕΠ, από τις επενδύσεις στο ΑΕΠ είναι πολύ μεγαλύτερη από τη βραχυχρόνια. Στη συνέχεια ο Τάσος Αναστασάτος, αναφέρθηκε σε κάποια συμπεράσματα μελέτης της Eurobank που θα παρουσιαστούν την επόμενη εβδομάδα, σχετικά με τον κλάδο των Υποδομών. «Ένα βασικό συμπέρασμα είναι ότι η γενική δραστηριότητα σε υποδομές εξαρτάται πάρα πολύ στενά από τις χρηματοοικονομικές συνθήκες. Αυτό τονίζει περαιτέρω την ανάγκη της συνέχισης της σωστής δημοσιονομικής διαχείρισης η οποία θα κρατήσει τα κόστη σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Επιπλέον, υπάρχει μια πολύ ισχυρή διασύνδεση και με τις άμεσες ξένες επενδύσεις και με τις γενικές επενδυτικές δαπάνες της κυβέρνησης», σημείωσε ο Επικεφαλής Οικονομολόγος EUROBANK.

«Θα ήθελα να ξεκινήσω με την συσχέτιση των επενδύσεων σε υποδομές σε σχέση με τις χρηματοπιστωτικές συνθήκες. Η επένδυση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έγινε το 2017, που όλοι θυμόμαστε ήταν μία δύσκολη περίοδος για τη χώρα. Καταβλήθηκε τότε το ποσό των 1,23 δισεκατομμυρίων ευρώ που εκείνη την περίοδο ήταν το υψηλότερο τίμημα που είχε καταβληθεί για παραχώρηση», δήλωσε ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης FRAPORT GREECE. «Ωστόσο, θέλω να επισημάνω ότι κάθε χρόνο συνεχίζουμε και επενδύουμε στα αεροδρόμια. Επενδύουμε περίπου 50 εκατομμύρια το χρόνο για την συνεχή ανάπτυξη και βελτίωση των υποδομών και μάλιστα τώρα υλοποιείται και ένα πρόγραμμα αξίας παραπάνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφαλείας των αεροδρομίων», συμπλήρωσε ο κ. Γιώργος Βήλος.

Για το τοπίο υποδομών στη χώρα και τη συμβολή των μεγάλων έργων, στην ελληνική οικονομία, αναφέρθηκε ο Κώστας Αδαμόπουλος, Chief Financial Officer Ομίλου INTRAKAT. «Οι κατασκευές πάντα ήταν και θα είναι ένας σημαντικός πυλώνας για την οικονομική ανάπτυξη με δεδομένο τον αντίκτυπο που έχει στην μεγέθυνση της οικονομίας. Είναι γνωστό ότι υπάρχει πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο στην οικονομία από τις υποδομές. Υπάρχει η μακροχρόνια ανάγκη για επενδύσεις, ειδικά για την Ελλάδα που μετά από δέκα χρόνια κρίσης ο σχηματισμός κεφαλαίου καταρρακώθηκε. Υπάρχει λοιπόν η ανάγκη επενδύσεων, η οποία θα μας κρατήσει στα επίπεδα του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Για τον κατασκευαστικό τομέα αυτή η ανάγκη μεταφράζεται στα 16 δισεκατομμύρια ευρώ. Έρχονται και επενδύσεις τα επόμενα χρόνια από το Ταμείο Ανάκαμψης, οπότε μιλάμε για παραπάνω από 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Εμείς διαβλέπουμε ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο, όπως αυτή του 2000», σημείωσε ο Κώστας Αδαμόπουλος.

«Αυτή τη στιγμή, εξαιτίας των επιτοκίων και την αύξηση τους, πολλές ευρωπαϊκές αγορές αντιμετώπισαν πρόβλημα με τις αποτιμήσεις. Αυτό είναι κάτι σύνηθες. Όταν αυξάνονται τα επιτόκια οι αποτιμήσεις των ακινήτων πέφτουν και οι χώρες αυτές οι οποίες είχαν βαθιές αγορές και ήταν πολύ αποτελεσματικές υπέστησαν μία πολύ μεγάλη πτώση των αξιών τους», επεσήμανε ο Αριστοτέλης Καρυτινός, Αντιπρόεδρος Β’ & Διευθύνων Σύμβουλος PRODEA. «Η Ελλάδα, σε επίπεδο αγοράς, θα έλεγα ότι έχουμε μία στρέβλωση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, ακόμα δηλαδή η ζήτηση στη χώρα για το Real Estate είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των ακινήτων μας να παραμένουν υψηλές. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν δύο όψεις. Από μια πλευρά οι αξίες μας σε σχέση με την Ευρώπη παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και δεν έπεσαν κατά τη διάρκεια των επιτοκίων και από την άλλη πλευρά γινόμαστε πιο ακριβοί, το οποίο αποτελεί πρόβλημα. Είναι λοιπόν σαφές ότι ναι πάμε καλύτερα αλλά δεν είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί πια», τόνισε ο Αριστοτέλης Καρυτινός.

Πλατινένιος χορηγός η ΔΕΗ, χρυσοί χορηγοί Copelouzos, Eurobank, Intrakat, ΙΟΝ, Παπαστράτος, Pfizer, VKC Α.Ε., ασημένιοι χορηγοί Hellas Gold, HP, ΜΕΓΑ (Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής), Motor Oil, Ο.Σ.Υ., χάλκινοι χορηγοί AEGEAN, ΔΕΠΑ , Microsoft, QUALCO Group, ΣΤΑΣΥ. Χορηγοί Athens International Airport, AKL, ΒΙΑΝΕΞ, Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ELPEN, ENTERPRISE GREECE, EOS Capital Partners.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ