Οι καταναλωτές προτίμησαν τα… ρούχα

Οι καταναλωτές προτίμησαν τα… ρούχα

Σε θετική τροχιά κινήθηκαν το 2013 το γυναικείο και το ανδρικό ένδυμα, με τους καταναλωτές να δείχνουν έμπρακτα τη σαφή τους προτίμηση στα ελληνικά brands, που από το “κόκκινο” που βρέθηκαν το 2012 εμφάνισαν πέρυσι καθαρά κέρδη. Αυξημένες καταγράφηκαν πέρυσι και οι πωλήσεις των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), στις διάφορες υποκατηγορίες ένδυσης, βάσει δημοσιευμένων ισολογισμών σε 122 επιχειρήσεις ένδυσης.

Οι επιχειρήσεις χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες κατηγορίες- τις επιχειρήσεις με επώνυμα brands και τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις private label. Η δε κατηγορία των επώνυμων brands χωρίστηκε σε πέντε κατηγορίες: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, εσώρουχα και casual.

Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος τα αποτελέσματα ήταν, ύστερα από πολλά χρόνια, θετικά. Ο τζίρος τους ενισχύθηκε κατά 3,9% στα 223,8 εκατ. ευρώ, από 215,3 εκατ. ευρώ το 2012, και τα μικτά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 9%, στα 38,1 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη τους ενισχύθηκαν σημαντικά, κατά 38,9% στα 6,2 εκατ. ευρώ, από 4,5 εκατ. ευρώ το 2012, με το ποσοστό καθαρού κέρδους στην κατηγορία να παραμένει ωστόσο χαμηλό- 2,8%. Οι υποχρεώσεις ανήλθαν σε 114 εκατ. ευρώ ή 0,51 του κύκλου εργασιών.

Αναφορικά με τα ελληνικά brands, η κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων σημείωσε την καλύτερη επίδοση πέρυσι. Ο κύκλος εργασιών των εταιρειών του δείγματος ενισχύθηκε κατά 10,9% στα 191,7 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 75,7 εκατ. ευρώ (+20%) και το περιθώριο μικτού κέρδους σε 39,5%. Σε θετικό έδαφος πέρασαν τα καθαρά κέρδη και ανήλθαν σε 5,9 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 3,2 εκατ. ευρώ το 2012, σημειώνοντας μεταβολή 283,5%.

Ακολούθησε σε επιδόσεις η κατηγορία των ανδρικών. Κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,8% στα 42 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη της κατηγορίας ανήλθαν σε 21 εκατ. ευρώ (+7,8%) και το μικτό κέρδος έφθασε σε 50%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 175%- από ζημίες 1,9 εκατ. ευρώ σε κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ.

Ανοδική πορεία εμφάνισε πέρυσι και η κατηγορία των casual, με τον κύκλο εργασιών να σημειώνει αύξηση 6,4%, στα 53,2 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 5,8% στα 18,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατά 113%, στα 151 χιλιάδες ευρώ από ζημίες 1,2 εκατ. ευρώ το 2012. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 34%.

Η κατηγορία των εσωρούχων εμφάνισε αύξηση 1,9% με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 94,2 εκατ. ευρώ, από 92,5 εκατ. ευρώ το 2012. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 34,2 εκατ. ευρώ, (+13,5%) και το περιθώριο μικτού κέρδους σε 36,3%. Η κατηγορία αυτή είναι η μόνη που παρέμεινε ζημιογόνα. Ωστόσο, το 2013 οι ζημίες στη συγκεκριμένη κατηγορία μειώθηκαν σε 3,8 εκατ. ευρώ, από 7,3 εκατ. το 2012.

Πτώση πωλήσεων κατά 4,4% παρουσίασε πέρυσι η κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων, με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 74 εκατ. ευρώ. Μείωση κατά 6% κατέγραψαν τα μικτά κέρδη, στα 25,8 εκατ. ευρώ και το ποσοστό μικτού κέρδους ανήλθε σε 34,9%. Ωστόσο, τα παιδικά κατέγραψαν καθαρά κέρδη 2 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 15,1% έναντι του 2012.

 

Διαβάστε επίσης:

Bloomberg: Έξαλλοι οι δανειστές με την ελληνική κυβέρνηση

Διόδια με το χιλιόμετρο στην Εγνατία

«Βλέπει» Ελλάδα η εταιρεία που σε κάνει ταξιτζή με μια εφαρμογή

Exit mobile version