MyCoast: Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για να καταγγέλλουν οι πολίτες παρανομίες στις παραλίες – Πώς λειτουργεί

Τη νέα ψηφιακή εφαρμογή «MyCoast» παρουσίασαν σήμερα, 29 Απριλίου, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου και της γενικής γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας, Νάγιας Κόλλια.

Μέσω του «MyCoast» οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν αν στις παραλίες στις οποίες βρίσκονται, τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης. Σε επόμενη φάση, με την ενσωμάτωση εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης, η νομιμότητα θα ελέγχεται αυτόματα από τα πληροφοριακά συστήματα.
Το «MyCoast» συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές, στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών, καθώς και στην οργανωμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Συγχρόνως, έχει και θετικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η εφαρμογή «MyCoast» είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και tablet, μέσω του App Store, σύντομα και μέσω του Play Store και είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική.

Όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, «με το καλοκαίρι προ των πυλών και επίσημα, ερχόμαστε ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να συμβάλλουμε με ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο, την εφαρμογή “MyCoast”, στη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των πολιτών στην ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές, ενισχύοντας την ευρύτερη προσπάθεια του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να μπει μια τάξη στις παραλίες. Οι πολίτες μπορούν πλέον, όταν διαπιστώνουν παραβιάσεις στην παραλία που βρίσκονται, να τις καταγγέλλουν εύκολα και άμεσα.

O υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε ότι «η εφαρμογή MyCoast θα αποτελέσει το εργαλείο προκειμένου οι πολίτες να γίνουν σύμμαχοι της Πολιτείας στην προσπάθεια μας να μπει τάξη στο καθεστώς λειτουργίας των επιχειρήσεων στους αιγιαλούς και τις παραλίες. Ο καθένας θα μπορεί να εντοπίζει τυχόν παρανομίες και να τις δηλώνει στην εφαρμογή, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την προστασία της νομιμότητας στις παραχωρηθείσες παραλίες. Με την άμεση εφαρμογή του νόμου 5092/2024 που θεσπίσαμε, βάζουμε τάξη στη δημόσια περιουσία, με αυστηρό πλαίσιο κανόνων, ποινών και υποχρεώσεων για τους παραχωρησιούχους, ενισχυμένο σύστημα ελέγχων, διαφάνεια και αποφασιστικότητα για την εφαρμογή του νόμου. Και το κάνουμε συνδυάζοντας την προστασία του περιβάλλοντος με την λελογισμένη ανάπτυξη και την υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των πολιτών για ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες».

Πώς λειτουργεί η εφαρμογή

Για να λειτουργήσει η εφαρμογή οι πολίτες:

* Την ανοίγουν και ενεργοποιούν το GPS του κινητού τους.
* Εντοπίζουν την περιοχή ενδιαφέροντός τους στο χάρτη και εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής τους το πολύγωνο της παραχώρησης.
* Επιλέγοντας το πολύγωνο εμφανίζονται τα στοιχεία της, δηλαδή η τοποθεσία, η έναρξη και η λήξη της παραχώρησης, χρήση, το εμβαδόν κά.
* Σε περίπτωση που διαπιστώσουν αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν τις προαναφερόμενες καταγγελίες.
* Προσδιορίζουν το λόγο της καταγγελίας και εισάγουν συνοπτική περιγραφή του προβλήματος.

Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Επισημαίνεται ότι καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.

Μετά την επιτυχή υποβολή της επώνυμης καταγγελίας, η εφαρμογή εμφανίζει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν μόνο στο ιστορικό των επώνυμων καταγγελιών τους και στα στοιχεία αυτών, όπως για παράδειγμα την κατάσταση της καταγγελίας.

Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.

Όσον αφορά στους ελέγχους και τις καταγγελίες, αρμοδιότητα έχουν και οι Δήμοι και η Αστυνομία και οι κτηματικές. “Κατ αρχήν τα πρόστιμα επιβάλλονται από τις κτηματικές, είναι αρμόδιες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας. Οπότε οι καταγγελίες θα πηγαίνουν στις κτηματικές και από εκεί θα διοχετεύονται και στις υπόλοιπες ελεγκτικές αρχές. Και μικτά κλιμάκια θα υπάρχουν, αλλά μέσω των κτηματικών θα γίνεται η διοχέτευση” τόνισε η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ