Μίχαλος: Υστερεί η ασφαλιστική αγορά

Μίχαλος: Υστερεί η ασφαλιστική αγορά

“H ελληνική ασφαλιστική αγορά εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά σε μέγεθος και ανάπτυξη”, εκτιμά ο Κ.Μίχαλος από το βήμα ασφαλιστικού συνεδρίου.

“H ελληνική ασφαλιστική αγορά εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά σε μέγεθος και ανάπτυξη, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Το ποσοστό των ασφαλίστρων παρέμεινε το 2012 στο 2,2% του ΑΕΠ της χώρας, ποσοστό που κατατάσσει την Ελλάδα στην 23η θέση μεταξύ των χωρών της Ευρώπης”.

Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕ Αθήνας Κ. Μίχαλος στο 6ο Ασφαλιστικό Συνέδριο Insurance Money Conference, με θέμα τις προκλήσεις και τις προοπτικές που καλείται να διαχειριστεί η ασφαλιστική αγορά στα επόμενα χρόνια και πρόσθεσε ότι είναι σημαντικό να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί η σχέση μεταξύ της ασφαλιστικής αγοράς και του επιχειρηματικού κόσμου.

Ο κ. Μίχαλος ανέφερε ότι η ελληνική κοινωνία, τουλάχιστον μέχρι τώρα, χαρακτηρίζεται από έλλειψη ασφαλιστικής κουλτούρας και συνείδησης. “Σε αντίθεση με άλλες χώρες, η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα της ιδιωτικής ασφάλισης ήταν αντιληπτή μόνο σε περιορισμένο βαθμό.

Η εκτεταμένη παρουσία του κράτους σε θέματα κοινωνικής προστασίας ήταν ένας παράγοντας που μέχρι τώρα δρούσε ανασταλτικά στην αύξηση της ζήτησης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ιδιωτική ασφάλιση επιλέγει ως τώρα μόλις το 15 – 20% του πληθυσμού, ένα ποσοστό που προέρχεται κυρίως από τις ανώτερες εισοδηματικές ομάδες” είπε και συμπλήρωσε: “σήμερα, υπάρχουν όχι μόνο τα περιθώρια αλλά και οι ευκαιρίες ανάπτυξης”.

Οι αλλαγές που συνέβησαν τα τελευταία χρόνια, με κυριότερες τις περικοπές στις συντάξεις και στις ιατροφαρμακευτικές παροχές, όπως εκτιμά, αναδεικνύουν το ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης σε θέματα υγείας αλλά και αποταμίευσης.

Η μεταφορά ενός μέρους του κινδύνου στους ίδιους τους πολίτες, είναι κάτι που τείνει να γίνει συνείδηση, όπως είπε και υπογράμμισε ότι η μεγάλη πρόκληση, επομένως, για την αγορά είναι να αναπτύξει και να προσφέρει στους καταναλωτές ποιοτικές και προσιτές επιλογές και λύσεις: που θα ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες αλλά και στις οικονομικές τους δυνατότητες.

Καλείται κυρίως να πείσει το κοινό ότι διαθέτει, όχι μόνο τα κατάλληλα προϊόντα, αλλά και την απαραίτητη αξιοπιστία και φερεγγυότητα, ώστε να λειτουργεί ως αντίβαρο στην αγωνία που νοιώθει ο σύγχρονος Έλληνας καταναλωτής.

Επιπλέον η αναβάθμιση του πλαισίου εποπτείας τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις για την ενίσχυση της εικόνας της αγοράς, αλλά, οι προκλήσεις δεν περιορίζονται στον κλάδο της υγείας και της σύνταξης.

Ο κ. Μίχαλος εκτιμά ότι, πρέπει να κινητοποιηθεί η ασφαλιστική αγορά, με σκοπό την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων – ικανών να παρέχουν στις επιχειρήσεις τη στήριξη που χρειάζονται. Η ναυτιλία, ο τουρισμός, η πράσινη οικονομία κτλ, είναι τομείς στους οποίους υπάρχουν και θα υπάρξουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και γνωστοποίησε ότι το ΕΒΕΑ έχει δεσμευθεί να αναλάβει πρωτοβουλίες και να συνεργαστεί και με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, ώστε να χτιστεί μια νέα σχέση “βασισμένη στην εμπιστοσύνη και στη συνεργασία”.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ